• lwj28cx

Tvekar om jag ska eller inte ska

Om en månad har jag och min pojkvän varit tillsammans i 1 år och varit sambo sen början av detta året.
    Jag funderar på att fråga om han vill förlova sig med mig på just 1 årsdagen, vi ska äta ute och fira så det hade passat.
    Jag tvekar för att jag inte vet vad han tycker, han kan tycka att det är för tidigt därav att jag tvekar.

Älskar honom ofantligt mycket och vill tillbringa resten av mitt liv ihop med honom.

• Svar på tråden Tvekar om jag ska eller inte ska
  • Pyron

du kan ju ta upp som en undring på hur han ser på framtiden, kanske.

Nä jag är nog kass på sånt här, men så skulle nog jag ha gjort, liksom chekat av lite innan. Typ om man går förbi en smyckesaffär kan man fråga om inte just de ringarna i fönstret inte skulle passa som förlovningsringar.

• frökene

Kör på det! Lyssna på ditt hjärta!

• Vårsolstrimma

det bästa är ju att fråga om han älskar dig lika mycket, & om han har tänkt på er framtid tillsammans, förlovning m.m.

hoppas du får svar!

• lwj28cx

Tack för svaren. Hjärtat säger gör det, men kroppen tvekar. Jag kommer bli ledsen om han säger att vi ska vänta, men jag vill inte vänta mer. För mig känns det rätt.

• varelse

Jag förstår hur det är... jag har funderat mycket och länge fram och tillbaka angående samma saker som du funderar över nu. Jag försökte också ta upp det några gånger men han verkade bara vilja byta samtalsämne och bli nervös över det.

Till sist tog jag mod till mig och pratade allvar om saken och det visade sig att jag inte har någonting att oroa mig för. Nu har vi visserligen varit tillsammans i snart två år och vi ska inte förlova oss förrän om ytterligare ett år, men ändå. Jag tycker du ska göra slag i saken och fråga.

Jag förstår att du inte vill vänta, så kände jag med, men samtidigt så känns det ju inget vidare (om han nu skulle säga att han vill vänta förstås) att pusha fram något sådant heller utan man vill ju att det ska ske för att båda är på samma nivå gällande sådana beslut och ibland kan det ju innebära att man kanske behöver vänta lite, men då är det ju värt det och då har man ju åtminstone fått sitt svar! För mig var det värsta att gå runt och inte veta och bara spekulera i huruvida han ville eller inte ville. Det kändes mycket bättre när vi äntligen pratat ordentligt om det även om det är hysteriskt jobbigt, särskilt för mig som har uruselt tålamod när jag vill något, att tvingas vänta i ett år!

Lycka till!!

• lwj28cx

Hemskt att man ska behöva gå runt och spekulera. Jag vet och hoppas att han vill göra det antingen nu eller i framtiden. Jag vet vad jag känner för honom och känner mig redo, men det är inget vidare om han säger att han vill vänta. Svar har jag ju fått men förmodligen dröjer det några år i sånna fall.
    Att jag kan vara så kluven över detta, älskar honom så!

• Kanada Hjarta Sverige

om du kanner sa, tycker jag helt klart du ska fria! Overraska pa 1-ars dagen - tycker inte du ska fraga om lov forst for att kanske fria...
    Sag att du vill gifta dig med honom och spendera resten av livet tillsammans. Beratta hur du kanner och du far sakerligen ett av tva svar: att han kanner likadant och langtar redan tills du kan bli hans fru eller sa sager han att han inte ar redo. Det maste du vara forberedd pa, och veta hur du gar vidare dar ifran. Vantar pa honom tills han ar redo eller ar det avgorande for dig for att fortsatta?
    Ett nej ar ju inte ett nej for alltid - en av mina vanner sa Nej tva ganger innan hon slutligen sa Ja och var redo - och de ar hur lyckliga som helst!
    Lycka till!

• lwj28cx

Nej det är verkligen inte avgörande för mig att fortsätta, jag är medveten om att jag kan få ett nej- dvs att han inte är redo just när jag fråga (om jag tar mod till mig och gör det).
    Bestämmer jag mig för att fråga på 1 års dagen, så vill jag göra det speciellt. Tips på hur?
    Jag vet att han älskar mig och han har sagt att han vill tillbrnga resten av livet ihop med mig, ändå spekulerar jag.
    Oavsett vad han svarar så älskar jag honom lika mycket, han är det absolut bästa som hänt mig och kommer så föralltid vara.

• Kanada Hjarta Sverige

underbart! grattis!
    visst ar det harligt nar man hittat ratt!

jag blev friad till hemma pa soffan (vi hade da varit sambo i 2 ar), det behovs inte mycket for att gora det speciellt - det ar tankarna och kanslan som spelar roll. Men visst ar det kul om det vore riktigt romantiskt - om din blivande gillar sant. Det beror ju helt pa.
    jag ar inte heller sa romantiskt lagd, forsok linda in det pa nagot satt som passar honom bara. Om du ska gora det pa restaurang kanske det passar att ge honom ett paket med fragan i - i form av gata/rebus eller helt enkelt i raka ord.
    Eller be att personalen i restauranten hjalper till pa nagot satt tex. lagger in din fraga i hans meny... sa nar han oppnar den kan du saga: jag har redan bestamt mig, jag vill ha den langst ner pa andra sidan...
    Det ar nog lattare att du tar med en "sak" att lamna over an att du bara helt sonika ska "pop the question", speciellt om du ar lite nervos over det.

lwj28cx skrev 2008-06-25 20:38:05 följande:
    Nej det är verkligen inte avgörande för mig att fortsätta, jag är medveten om att jag kan få ett nej- dvs att han inte är redo just när jag fråga (om jag tar mod till mig och gör det). Bestämmer jag mig för att fråga på 1 års dagen, så vill jag göra det speciellt. Tips på hur?Jag vet att han älskar mig och han har sagt att han vill tillbrnga resten av livet ihop med mig, ändå spekulerar jag. Oavsett vad han svarar så älskar jag honom lika mycket, han är det absolut bästa som hänt mig och kommer så föralltid vara.
  • lwj28cx

Hade svarat på inlägget men sidan hänger sig tyvärr så jag får nog inte med allt en gång till men anyway så känner jag mig mer peppad tack vare era inlägg och positiva tankar.
    Vill göra det speciellt och därför inte helt enkelt och vanligt bara "pop the question".
    Romantisk lagd som jag är så uppskattar jag förslagen om att ge en "sak" och låta honom själv komma på vad jag menar och vill.

Fortsätt gärna att skriva inlägg i tråden

Svar på tråden Tvekar om jag ska eller inte ska