• Malaki

just nu stör jag mig på....

* att min m2b:s pappa inte hör av sig och säger huruvida han kommer eller ej.. OSA-tiden gick ut förra veckan och vi gifter oss den 12 juli! Till saken hör att m2b: har ringt hela veckan coh han svarar inte.

* att min brors flickvän troligtvis kommer att dyka upp i ngn Britney Spears liknande outfit (trots kavaj i inbjudan)

* att min mamma troligtvis, trots att jag sagt nej, kommer att sätta in en annons om vart man ska skicka telegram.

* att min brors syster och hennes pojkvän prioriterar sin semester istället för vår bröllopsdag

* att tårtan egentligen kanske är för stor (30 bitar för ett sällskap på 12 personer). Jag tog den storleken för jag vet att min mamma skulle tyckt att den andra såg för liten ut.. nu ska jag betala 2300 för tårtan bara för det..

* att vf knappt vill svara på några frågor när man ringer..

* att min m2b: inte har bestämt vad han ska ha på sig

* att vi inte kan ha den menyn (eller få bestämma än) vi vill ha för att vi är under 70 personer på bröllopet och den menyn är anpassad för det antalet

* att vi inte vet vilken lokal vi får ha festen eftersom det kan komma ett större sällskap och "knuffa ut oss"

* att mina föräldrar inte ringde och tackade för inbjudan eftersom " det gör inte föräldrar"

* att min bror inte ringde när han fått inbjudan. "jag trodde att jag fick inbjudan av artighet och inte för att jag skulle OSA.

* att min m2b:s mamma ville att vi skulle ändra vigseldatumet för att hans syrra vill ha sin semester...

ja det var väl allt just nu ;) sorry för långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 14:37
    Häng gärna på och skriv ned vad ni stör er på just nu!! Så känns det kanske bättre ;D

• Svar på tråden just nu stör jag mig på....
  • Malaki

jag vill inte heller ha lockar - avskyr lockar på mig själv ;D

har bestämt att jag ska ha svinrygg med lite extra hår i så mitt tunna hår blir fylligare ;D.. sen tänker jag toppa det med ett diadem i pärlor ;D lite 60-talskänsla försöker jag att nå ;D

blev visst väldigt mycket ;D nu ;D

• jippiii

haha för många glada miner blir det aldrig haha
    hmmm svinrygg där sa du det.. det är ju jättefint...
    undrar om min kompis kan göra sånt...
    jag ska ha tuperat och bakåtkammat lugg..så allt annat hår vet jag inte hur ha..

• Malaki

ja, det är hyfsat enkelt att göra.. ser både stilrent och snyggt ut ;D

tycker att jag ser tantig ut i lockar, så det hoppar jag över ;D
    har dock sett att lockar är vanligt här på bt.

• jippiii

Ja jo nästan alla har lockar...tycker också att lockarna på mej gör att man ser lite tantig ut...fast mi mamma gillade de haha
    vad gör man om man har en bror som är alkoholist och bjuder på dricka på festen? ska man dumpa alkoholen eller servera bara ett par drinkar per pers.

• Malaki

ååhh vad hemskt! mina problem bleknar direkt!
    hmm...jag skulle nog serverat ett par drinkar per person... med viss "övervakning" från tostmasters/liknande så att ni vet att han är ok.

vet du om han vill sluta eller om han själv kanske inte riktigt förstått att han har problem? det är kanske lättare att försöka hålla alkoholen nere om han själv förstått att han är alkolist och vill sluta?

• Paeonia

Ställer mig i ledet för jobbiga mammor

Ego, ego, ego är rätta ordet. Ingen självdistans eller socialkompetens, bara hon syns och märks. Gör väl inget om jag tycker det hela är pinsamt och oerhört jobbigt????? Hon är brudens mor och har minsann rättigheter

Och sedan undrar folk varför vi varken har middag eller fest efteråt
    Trodde vi skulle slippa den här biten som jag visste skulle komma om vi bara skippade allt vad fest heter, men hon har visst hittat ett tillfälle att göra bort oss på ändå.....

• jippiii

ja typ alla har försökt prata med honom om alkohol förbrukningen men han blir så förbannat och säger att han vet när han har problem och att inte är alkoholist men dricker man varenda fredag till söndag och ibland mitt i veckan så väl det alkoholism?
    Plus att då han dricker så blir han väldigt agressiv...och pratar massor med obehagliga saker som att skrika håll käften åt ett litet barn....tycker verkligen inte synd om honom...

Jag kanske ska servera saft i han glas hahah tror du han märker något om jag säger att jag blandat en drink åt han haha

• gustafmatilda

Jag flikar in.

Om din bror ännu inte insett att han har problem med alkoholen så bör du utse någon som håller lite koll, så att det inte blir överdrivna mängder. Har han däremot bestämt sig för att sluta så kan jag å ena sidan tycka att det är en onödig frestelse, men å andra sidan: trist att övriga gäster ska drabbas. Är han medveten om sitt problem så prata med honom om det innan och hör med honom om han tror att det skulle bli en alltför tung frestelse. Han bör ju inte serveras alkohol ifall han håller på/har slutat, det är bara vansinne och förstör i hans 'tillfrisknande'.

Lycka till!

• jippiii

Ja för mej så skulle en fest utan alkohol vara en utmärkt ide eftersom jag inte dricker just nu för har en liten bebis som måste ammas.. ;D

• gustafmatilda

En fest utan alkohol behöver inte vara en dålig fest. Vi hade ingen alkohol av ett par olika anledningar (trots att vi själva gärna dricker) och det blev en jättekul fest ändå. Nu hade vi ju ett fantastiskt värdpar men ändå, riktigt roligt var det. Så det är absolut ett vettigt alternativ! =)

Svar på tråden just nu stör jag mig på....