• Malaki

just nu stör jag mig på....

* att min m2b:s pappa inte hör av sig och säger huruvida han kommer eller ej.. OSA-tiden gick ut förra veckan och vi gifter oss den 12 juli! Till saken hör att m2b: har ringt hela veckan coh han svarar inte.

* att min brors flickvän troligtvis kommer att dyka upp i ngn Britney Spears liknande outfit (trots kavaj i inbjudan)

* att min mamma troligtvis, trots att jag sagt nej, kommer att sätta in en annons om vart man ska skicka telegram.

* att min brors syster och hennes pojkvän prioriterar sin semester istället för vår bröllopsdag

* att tårtan egentligen kanske är för stor (30 bitar för ett sällskap på 12 personer). Jag tog den storleken för jag vet att min mamma skulle tyckt att den andra såg för liten ut.. nu ska jag betala 2300 för tårtan bara för det..

* att vf knappt vill svara på några frågor när man ringer..

* att min m2b: inte har bestämt vad han ska ha på sig

* att vi inte kan ha den menyn (eller få bestämma än) vi vill ha för att vi är under 70 personer på bröllopet och den menyn är anpassad för det antalet

* att vi inte vet vilken lokal vi får ha festen eftersom det kan komma ett större sällskap och "knuffa ut oss"

* att mina föräldrar inte ringde och tackade för inbjudan eftersom " det gör inte föräldrar"

* att min bror inte ringde när han fått inbjudan. "jag trodde att jag fick inbjudan av artighet och inte för att jag skulle OSA.

* att min m2b:s mamma ville att vi skulle ändra vigseldatumet för att hans syrra vill ha sin semester...

ja det var väl allt just nu ;) sorry för långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 14:37
    Häng gärna på och skriv ned vad ni stör er på just nu!! Så känns det kanske bättre ;D

• Svar på tråden just nu stör jag mig på....
  • jippiii

ja det är ju liksom er dag så då är det ju ni som bestämmer...
    Min sambos mamma är typ aldrig ledig...så jag tror att hon inte vågar fråga om ledighet...för jag vet att hon så gärna vill vara med.
    Men vad är det konstiga människor som inte förstår att man som blivande fru vill bestämma sitt eget bröllop????

• jippiii

hade din m2bs syster bokat en utlandsresa? som dom inte ville avboka..

• Malaki

Nä exakt!.. Ju närmare man kommer sin bröllopsdag desto mer förvånad/besviken/arg/ledsen blir man på sina vänner/släkt i sin närhet.. Känns som en del vissar sitt rätta jag i sådana här sammanhang...

ta det här med min blivande svärfar.. Han ringde EN gång och skulle OSA och vi råkade inte vara hemma.. sen ringde han min m2b:s farmor och var jättearg för att vi inte svarar.. nu sitter han och surar och vägrar svara när vi ringer.. funderar på att ringa från mitt jobbnummer och se om han svarar då.. och vi som behöver veta hur många som kommer och sen hade vi tänkt att fråga honom om han kunde vara vittne (vi gifter oss borgligt)...

• jippiii

haha det där var ju roligt men samtidigt man blir så arg på sånt.Varför blir han arg på er för att ni inte är hemma då han ringer? Tydligen blir alla stressade över att det är vigsel på g...
    Min m2bs pappa är just nu i finland på sin semester så han blir tvungen att komma därifrån till vigseln..han var också tveksam till vigseln eftersom han har sin semester då.....nice..
    Vi ska också gifta oss borgerligt...
    Låter som om vi har nästen samma bekymmer med släkt och familj haha..

• Malaki

heheh... ja på ett sätt känns det bra.. först trodde man att man var helt ensam om att ha det så här.. sedan förstår man att det är det det som är normalt.. alla verkar ha ngt strul med sin släkt... antingen är det svärmodern som ska bestämma eller är så är det släktfejder...

tycker att han är så barnslig.. han är ju ändå 60 bast.. sitta och sura för det! Sen ska vi fjäska och krusa för honom!!
    suck

• Malaki

det handlar om att prioritera ju! Semester har man varje år men ens barns bröllopp eller syskons bröllop händer ju bara EN gång!!
    suck

• Malaki

jo det var en utlandsresa.. men de kunde ha skjutit på den en vecka.. de har semester då också...det hade inte kostat dem ngt de har full återbetalning på sin resa

• jippiii

Ja hahha han känns då lite barnslig...
    Tycker att min mamma försöker styra för mycket...har låtit henne fixa maten...för det hinner jag inte själv med fast nu vill hon göra allt där emellan med....
    Ska ni gifta er ute eller i stadshuset eller liknande?

• jippiii

ja men då..tycket at brölloppet är viktigare då man bara som du skrev gör en gång..

• jippiii

Börjarv kännas som att nutidens människor inte firar någonting längre haha

Svar på tråden just nu stör jag mig på....