• Malaki

just nu stör jag mig på....

* att min m2b:s pappa inte hör av sig och säger huruvida han kommer eller ej.. OSA-tiden gick ut förra veckan och vi gifter oss den 12 juli! Till saken hör att m2b: har ringt hela veckan coh han svarar inte.

* att min brors flickvän troligtvis kommer att dyka upp i ngn Britney Spears liknande outfit (trots kavaj i inbjudan)

* att min mamma troligtvis, trots att jag sagt nej, kommer att sätta in en annons om vart man ska skicka telegram.

* att min brors syster och hennes pojkvän prioriterar sin semester istället för vår bröllopsdag

* att tårtan egentligen kanske är för stor (30 bitar för ett sällskap på 12 personer). Jag tog den storleken för jag vet att min mamma skulle tyckt att den andra såg för liten ut.. nu ska jag betala 2300 för tårtan bara för det..

* att vf knappt vill svara på några frågor när man ringer..

* att min m2b: inte har bestämt vad han ska ha på sig

* att vi inte kan ha den menyn (eller få bestämma än) vi vill ha för att vi är under 70 personer på bröllopet och den menyn är anpassad för det antalet

* att vi inte vet vilken lokal vi får ha festen eftersom det kan komma ett större sällskap och "knuffa ut oss"

* att mina föräldrar inte ringde och tackade för inbjudan eftersom " det gör inte föräldrar"

* att min bror inte ringde när han fått inbjudan. "jag trodde att jag fick inbjudan av artighet och inte för att jag skulle OSA.

* att min m2b:s mamma ville att vi skulle ändra vigseldatumet för att hans syrra vill ha sin semester...

ja det var väl allt just nu ;) sorry för långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 14:37
    Häng gärna på och skriv ned vad ni stör er på just nu!! Så känns det kanske bättre ;D

• Svar på tråden just nu stör jag mig på....
  • Malaki

japp rådhuset ;)
    Hade från början en fin tanke om att våra respektive föräldrar skulle vara vittnen och "lämna över oss"... nu verkar det falla för att den ena utav den gör sig okontaktbar...

min mamma var till en början jättebra (mycket bättre än vad jag befarat).. hon sa rätt saker typ " det är er dag och det är ni som bestämmer"..

nu har hon visat sitt rätta jag... detta har hon gått igång på so far:

* åh nej det ska inte stå att det är ni som inbjuder till bröllop det är vi som brudens föräldrar som ska göra det..
    * ni MÅSTE ha ärebåge - så att folk förstår att det är ni som gifter er

* åh nej det går inte ann att ni fotar er mellan bröllopskålen och förrätten "vad ska vi göra då?

* åh nej du kan inte skicka vykort till din släkt och berätta att ni ska gifta er och vart de kan skicka telegram.. det vet jag ingen som gjort!

* åh nej ni måste ha bröllopstårta!

* jag måste få veta menyn! Det måste vara ngt som vi medelålders gillar! TÄnk om folk inte blir mätta eller tänk om de tycker vi snålar!!

suck

• jippiii

Åh nejjjjj säger jag...tror hon att vi lever på 1940 talet hahah nej men hon måste ta och uppdatera sej lite min m2bs mamma är ock sån...och man behöver inte göra så som alla andra gjort och den var ju så rolig vad medelålders gillar för mat haha
    Ni kan som vi ta in allt som alla önskar sej men göra som NI vill och inte tänka på vad andra tycker..

Rådhuset blir det här med =)
    Vi ska ha minsta killen dop dagen efter plus att vi har bröllops festen då tillsammans med dop festen...

Jag visade min mamma bilder på brudbukett som jag gillade men nej sa hon inte sånt det ska vara blått med i buketten hmmm okej men det är jag som ska ha den inte hon...
    Så konstigt det kan bli..

• Malaki

jaaaa suck...

nä när hon sa det där om vad medelålders gillar att äta eller inte visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.....

hon är livrädd för att det inte blir fint tillräckligt eller för att hon inte ska få veta allt i förväg... vi vet ju själva inte vad vi ska ha för meny än!! men varje gång vi pratar så ska jag berätta vad vi ska äta!! Men menyn kanske kommer vara klar fört nästa vecka!! Sen har hon den dåliga idén att gå till frissan samma dag som vi gifter oss.. det hade väl varit ok om hon bott i stan.. nä de ska köra typ 20 mil och hon måste vara på frissan samma dag.. till saken är att hon är värdelös på att hålla tider och borgeliga vigslar är snabba historier.. slår vad om att hon kommer att missa sin dotters bröllop bara för att hon tvunget ska vara hos frissan samma dag. MORR

• Malaki

mmm det räcker att hon är född på 40-talet.. till saken hör att hon själv sa upp sig från sitt jobb för att planera sitt bröllop och så är hon förvånad över att jag inte hinner att sy lakan, påslakan, kuddar och handdukar som hon gjorde... hon tycker att vi har gott om tid.. Vi jobbar för f-n heltid!

morr igen

• jippiii

hmmm ja du vilka konstiga morsor det finns haha
    Varför stressar hon med mat frågan?
    Eller är bara för att hon är så kräsen när det gäller mat?

• jippiii

haha det mste vara något me 40-talisterna haha det brukar jag alltid säga till min mamma. =)
    Sade hon vergligen upp sej för att kunna planera sitt bröllop?
    Då måste hon haft en jäkla hej dunders fest haha

• Malaki

ja både och.... hon ser detta som en chans att visa att de minsann inte knusslar när det gäller "att hålla bröllop" för sin dotter.... sen är hon kräsen också... och sen tror jag inte att hon litar på mig ...sen har hon kontrollmani.. hon ska veta allt!

tror allvarligt att det hände ngt konstigt med alla barn som föddes på 40-talet.. de verkar ju vara helt galna!

japp hon sa upp sig.. till saken hör att hon var gravid med mig då och skämdes dom för att jag så att säga gjorts utom äktenskapet så pass mycket att de inte satte in ngn "välkommen till världen" annons...

det där med brudbuketten.. det har mamma förresten inte lagt sig i ÄNNU kanske man ska tillägga .. det kommer nog...

• jippiii

Aah nu fattar jag hon är gammalmodig...på den tiden var det ju föräldrarna som styrde allt....det måste det ju vara för det är många som har det problemet haha

Får jag fråga hurdan klänning du ska ha?
    Undrar bara om man vågar sej på en riktig bröllops klänning när man gifter sej i rådhuset...

• Malaki

jo gammalmodig är bara förnamnet ;D allt ska vara som på mormors tid (hon föddes 1910!!!). Jag ska ha en "riktig" bröllopsklänning fast ganska enkel.. jag har en bild i mitt fotoalbum..

jag har inget blått i brudbuketten ;) tänker satsa på ett blått strumpeband :D

• jippiii

Jag har också en ganska enkel klänning plus slöja såå fint..=)
    Haha ska inte heller ha blått i buketten haha men har tänkt köpa blåvit snöre om jag hittar som jag ska ha runt stjälkarna..
    Få se vad mamma säger om det...Vet fortfarande inre hur jag ska håret...mamman min tyckte att jag ska ha lockar men med mitt tunna hår hmm vet ej..

Svar på tråden just nu stör jag mig på....