• Malaki

just nu stör jag mig på....

* att min m2b:s pappa inte hör av sig och säger huruvida han kommer eller ej.. OSA-tiden gick ut förra veckan och vi gifter oss den 12 juli! Till saken hör att m2b: har ringt hela veckan coh han svarar inte.

* att min brors flickvän troligtvis kommer att dyka upp i ngn Britney Spears liknande outfit (trots kavaj i inbjudan)

* att min mamma troligtvis, trots att jag sagt nej, kommer att sätta in en annons om vart man ska skicka telegram.

* att min brors syster och hennes pojkvän prioriterar sin semester istället för vår bröllopsdag

* att tårtan egentligen kanske är för stor (30 bitar för ett sällskap på 12 personer). Jag tog den storleken för jag vet att min mamma skulle tyckt att den andra såg för liten ut.. nu ska jag betala 2300 för tårtan bara för det..

* att vf knappt vill svara på några frågor när man ringer..

* att min m2b: inte har bestämt vad han ska ha på sig

* att vi inte kan ha den menyn (eller få bestämma än) vi vill ha för att vi är under 70 personer på bröllopet och den menyn är anpassad för det antalet

* att vi inte vet vilken lokal vi får ha festen eftersom det kan komma ett större sällskap och "knuffa ut oss"

* att mina föräldrar inte ringde och tackade för inbjudan eftersom " det gör inte föräldrar"

* att min bror inte ringde när han fått inbjudan. "jag trodde att jag fick inbjudan av artighet och inte för att jag skulle OSA.

* att min m2b:s mamma ville att vi skulle ändra vigseldatumet för att hans syrra vill ha sin semester...

ja det var väl allt just nu ;) sorry för långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-22 14:37
    Häng gärna på och skriv ned vad ni stör er på just nu!! Så känns det kanske bättre ;D

• Svar på tråden just nu stör jag mig på....
  • jippiii

Att jag inte vet om jag får min ring i tid då han som skulle minska den är på semester...grrrr...

• Malaki

jippiii: Men SUCK vad jobbigt! När gifter ni er och när kommer han tillbaka från semestern?

• jippiii

vi ska gifta oss den 4 juli och har ingen aning när han är tillbaka...ska åka hämta ringen och får väl lämna in den hos någon annan fort =)

• Malaki

ohh shit - det är ju jättesnart! kan inte hans kollegor svara på när han kommer tillbaka??

• jippiii

Det är tydligen bara han som jobbar där eftersom han äger butiken hmmm.....så många saker som går åt pipans.. =)

• jippiii

Vi fick ändra vigsel datum också för min sambos mamma ville inte ta ledigt då....

• Malaki

aha...:(
    då borde han sagt ngt när ni lämnade in ringen! Hur ska ni få tag i honom nu eller ens komma in i butiken om han är på semester?

• jippiii

min sambo ska träffa han nu nästa vecka och hämta den och sen fråga någon annanstans om dom kan minska ringen snabbt...ja jag förstår inte vad den där mannen har tänk när vi lämnade in den..

• Malaki

vi vägrade ;D
    ngt vi får äta upp antar jag...min m2b:s mamma tjatade på oss jättemycket att vi skulle byta dag för att hans syster skulle på semester.. men vad då - de hade ju avboknings- och ombokningsskydd! Det hade inte kostat dem en spänn att ändra.. men inte då.. istället skulle vi byta datum! Sen ville vi så gärna ha den festlokalen (trots våra bekymmer nu) och de hade bara ledigt den 12 eller den 19 juli och det är ju ändå vår dag!

ville hon inte ta ledigt eller kunde hon inte ta ledigt?

• Malaki

skönt - då fixar det sig säkert:D

Det borde finnas massvis med guldsmedar som kan fixa det till er.. kan ju inte ta så lång tid

Svar på tråden just nu stör jag mig på....