• Snälltjej

Tunisien!!!!

Hej på ER!!! Någon som varti i Tunisien och har posetiva erfarenheter från landet?
    Vi ska åka till Hammamet...läste lite oroväckade saker i ett annat inlägg och blev lite oroliga
    Dela gärna med er om ni själva varit där
    Tack på förhand

• Svar på tråden Tunisien!!!!
  • Snälltjej

DT 28/06-03
    Åh tack för dina erfarenheter också!!! Det lät som om ni hade det underbart!!! Härligt att höra..så du tycker att vi kan se fram emot det utan rädsla!
    Det du skrev om maten lät underbart!!! Hur gick det med magen?
    Åh nu blev jag jätte glad efter att ha läst ditt inlägg!
    TACK

• mjungo

Hej igen!

Nu tror jag du har blandat ihop eller missförstått mitt inlägg, jag skrev inget om stränderna... Tror inte att stränderna var så långgrunda, men de "stupar" inte heller. Själva stränderna är underbara, långa med fin ljus sand och vattnet är härligt turkost...

Jag märker på de andras inlägg hur olika man kan uppleva samma land. Jag är lite negativ till Tunisien, men det beror till stor del på att vi var ett tjejgäng som åkte och det var INTE kul. Blev inte lämnade ifred en enda sekund, utan hade istället folk som faktiskt fäljde efter oss. Ibland blev det riktigt obehagligt.

Dock märkte man att de som åkte i par inte alls upplevde detta utan blev lämnade ifred. Så det ska inte va något problem för er del alltså!

Det finns, som andra redan har nämt, många roliga utflykter att göra. Bl a kamelritt, moskér, fiskebyar mm

Hoppas ni får det bra, vart ni än bestämmer er för att åka!

• Snälltjej

mjungo
    Förlåt jag läste fel... hi hi hi "standarden över lag mkt låg" hade du skrivit, jag ber om ursäkt!
    Jo jag märker också att alla tycker olika och det är ju så vi människor är, vi har olik uppfattningar om saker och ting, tack för dina tips, jätte roligt att få!
    Jag tror nog att det ska gå bra för mig och min dåvarnde man..jag kan tänka mig att det är annurlunda om man är två eller fler tjejer...än om man är ett par...
    Bara man inte ständigt behöver gå runt och vara rädd....

• DT 28/06-03

Hej Snälltjej!

Det blev inga problem alls med magen och vi behövde inte vara försiktiga med något. Enligt mina erfarenheter behöver ni inte känna er rädda. Där det finns turist finns säkerhet. Fast om vi går i de stora städerna mitt i natten kan det vara farligare.
    Om ert hotellt har en egen strand ska ni nästan inte alls vara störa av männen som säljer grejer på stränderna. Hotellet har ofta kontroll över allt som händer och de vill att ni ska vara nöjda!!!
    Vi gifter oss i juni men kan inte åka på bröllopresa därefter. Tunisien var som en preliminär. Min blivande tror också att ni kommer att vara njöda.
    När tänker ni åka? Fråga om du har flera funderingar.
    Hälsningar
    D

• elique

De flesta länder i världen har låg standard jämfört med Sverige. Beroende på hur mycket pengar man vill lägga kan man dock få uppleva både lyx och misär.
    Tunisierna är ett mycket vänligt folk generellt sett. Visst finns det obehagliga typer men det tycker jag det finns nästan överallt. Men det kan ju också vara så att man uipplever en situation som hotfull för att man inte greppat kuluren eller situationen. med det har jag inte sagt att det måste vara så,men det KAN vara så ibland. Det är ju trots allt lättare att handskas med folk om man förstår dem

• Snälltjej

DT 28/06-03
    Åh tack så jätte mycket!! Skönt att det inte blev problem med magen för er! När vi var på semester sist i Marbella blev jag jätte dålig, fick så ont i magen och diaree vet inte vad det var, var tvungen att fara med ambulans till malaga sjukhus och stanna där ett tag, trist!
    Tack för att vi kan fråga om det är något. Vi ska åka 17 Juni, gifter oss den 14 Juni!
    Lycka till med vigseln!

• Snälltjej

elique
    Håller med dig, tack!

• Geléhallonet

Hej snalltjej!

Jag är själv halvtunisier, ska gifta mig med en 100%-ig tunsisier i Tunisien i sommar!
    Tänkte att jag skulle skriva ett litet inlägg men kom sedan på att vad jag än skriver är nog lite partiskt eftersom halva mina rötter är därifrån. :)
    Men om du ändå skulle ha några speciella frågor så försöker jag gärna hjälpa till!
    Även om det inte blir Tunisien som smekmånadsresa så hoppas jag att du får en underbar resa!

• Snälltjej

Åh tack, ska fundera på om det är något särskilt jag undrar över, tack så jätte mycket!!!
    Jag vill gärna att du skriver att inlägg om Tunisien, och är 100% ärlig om både det negativa och posetiva
    TACK

• Geléhallonet

Visst kan jag skriva ett inlägg och vara 100% ärlig men det är lättare om du kanske ställer några eller flera :) frågor så kan jag svara på dem!

Svar på tråden Tunisien!!!!