Hej Snälltjej!
Vi var i Tunisien för två veckor sen. Vi var där en vacka och har bara positiva minnen! Vi njöt hela tiden!!! Solen, strand, god mat, snällt folk osv.
Vi stannade i ett 4-tjänor hotell i Port El Kantaoui brevid Sousse.
Först och främst tyckte jag att folket där var så underbart, de gör allt för att man ska trivas i deras land, köpa mycket och komma tillbaka till Tunisien. De satsar verkligen på turism.
De flesta kan engelska och ibland lite svenska! Nästan alla pratar franska, vilket underlättade vår resa eftersom jag är fransk talande.
Maten var jättegod. Man kan äta allt, även sallader, glas osv. men kranvatten är inte rekommanderat och inte gott heller. Annars GODA grönsaker och frukt.
Hotellet var jättelyxigt, tre pooler, flera matställen, shows varje kväll... Sådana hotell är mycket vanliga i Tunisien och inte så dyra.
Vi rekommenderar också dromadarers tur (mycket skoj). Man kan också bada en hel del. Ofta kan man spela tennis på hotellet, boules osv. Om ni spelar golf eller vill prova spela är Tunisien rätt ställe.
Man kan köpa billigt men då gäller det att kunna pruta ner priserna. Jag köpte en väska, ganska billigt när man jämför med svenska priser men för dyrt för Tunisien. Vi tyckte att det var bra ånda, de tjänar inte alls mycket pengar annars.
Det var min andra gång att jag reste till Tunisien. Första gången var jag i Hammamet (Nabeul) som också var helt underbart.
Lycka till,
D