• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • rosarosen08

Jag gifter mig den 23 med ååå vad jag önskar bättre väder!

• voilen

Jag ska inte ha läppstift utan bara rosa läppglans, jättefint! Har du glans eller stift på bilden? Kan tipsa om Make up store´s läppglans Marbella (tror jag att det heter).

• jagskallgiftamig

Men blir det inte jobbigt att ha läppglans om man bara "pussar bort" det hela tiden (och maken blir helt glansig i halva huvudet). Själv kör jag på Lipfinity av Max Factor - håller garanterat i minst 6 timmar!

• Hofsan
    voilen skrev 2008-08-14 22:31:38 följande:
    Jag ska inte ha läppstift utan bara rosa läppglans, jättefint! Har du glans eller stift på bilden? Kan tipsa om Make up store´s läppglans Marbella (tror jag att det heter).
    Nej jag har inte läppglans på bilderna och ska inte ha det heller(hon rekommenderade inte det i en brudsminkning)
    (I vanliga fall är jag en läppglansoman)
  • Boxerbruden

Jag kommer inte att ha vanligt läppstift utan nåt som går i rosa och som är mer som ett gloss. Det sitter bra på läpparna så en puss i kyrkan ska inte vara nåt problem. OCh går det bort ja men då får man väl ta på nytt.
    Jag tycker man ska ha det man känner sig mest bekväm i.

• Miss Blue

Hofsan - jättefin sminkning, håller med de föregående helt klart uppsatt frisyr. Jag tycker däremot inte att du behöver mer markerade ögon, tycker att det är fint som det är. En brudsminkning ska vara mild (min åsikt). Den som ska sminka mig sa att hon brukar lägga lite gloss på mitten utav läpparna, det blir mycket snyggare. Jag kommer att ha det, får väl fylla på om vi pussar bort det?!?! Ett mindre bekymmer tycker jag
    Man ska gå på magkänslan och det som känns bäst för just DIG.

Fattar knappt att det bara är EN VECKA KVAR!!!!!

Vi var och hämtade våra kläder igår, fick lite rabatt oxå (tack för det!), slöjan blev superfin!! Jag lääääängtar till våra stora dag!!
    Hoppas bara att vädrets makter fixar lite bättre väder....

• Miss Blue

Vi kommer att sova hemma!
    Sonen däremot kommer att sova hos farmor.

Boxerbruden skrev 2008-08-14 13:05:29 följande:
    Jo en fråga...hur ska ni bo på bröllopsnatten? Bor ni hemma? På hotell?
  • Hofsan

Ok känns bra med lite åsikter! Jag tror då att jag tar lite lite gloss på mitten av läpparna så känner jag mig nog mer bekväm.

Idag e det klarblå himmel härnere och stranden väntar jippie!

Och jag e så lycklig för jag ville ju byta fotograf till en tjej som som blir inkallad ibland och hjälper han som ska fota oss.
    Jag ville byta helt till henne då hennes bilder är mycket bättre och så har jag mailat henne om vad hon isåfall skulle ta osv med det blev aldeles för dyrt.
    Igår mailade hon och sa att hon ändå ska fota oss tjoho!

• AnnaochHenrik

Ojojoj, en vecka kvar!
    Jag är märkligt lugn faktiskt, får väl se om det ändras.
    Vi skulle egentligen gift oss idag, men det första vi skulle boka in (lokal) var redan bokat den dagen så vi flyttade fram det en vecka... Idag har det varit perfekt väder för bröllop, om det ösregnar nästa helg kommer jag nog vara åtminstone liiite sur

• cesseny

Jaha, idag är festprogrammet färdigställda och häftade. Även placeringskorten är utskrivna och ituklippta i rätt storlek.

Har skrivit ut dekoration till ljusen på silkespapper. Blev lite sur först för jag fick inte tag i vitt papper som jag ville ha utan fick ta ett ljusblått, men tror att det ska funka. Ska prova i morgon och försöka få fast dem på ljusen.

Kvar är nu bara att fixa spellista till datorn, handla alla mat som ska lagas på fredag em, handla all dryck.

Väntar med spänning på ringarna som ska anlända i slutet av veckan.

Längtar till dagen med lite skräckblandad förtjusning...

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D