• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • Bröllop 2008

Usch, dagen innan bröllopet är absolut förbjudet! Vi ska äta middag med alla som vill på en jätte mysig restaurang i Malmö på fredagen. Många reser långt så vi tyckte det skulle vara jätte trevligt att alla som vill får träffas på en bit mat dagen innan.
    Min M2B kommer ha sin svensexa den 2 aug, jag har ringt hans chef så att han kan vara ledig den dagen

Jag ska hyra en vindrad i Frankrike som morgongåva. Han tycker om och är intresserad av viner så jag tänkte att nästa år på vår 1årsdag ska vi resa ner till vingården, bodär, ha vinprovning och ta hem vinet

• LLJÖ

Bröllop 2008 skrev 2008-07-17 11:59:05 följande:

Usch, dagen innan bröllopet är absolut förbjudet! Vi ska äta middag med alla som vill på en jätte mysig restaurang i Malmö på fredagen. Många reser långt så vi tyckte det skulle vara jätte trevligt att alla som vill får träffas på en bit mat dagen innan. Min M2B kommer ha sin svensexa den 2 aug, jag har ringt hans chef så att han kan vara ledig den dagen Jag ska hyra en vindrad i Frankrike som morgongåva. Han tycker om och är intresserad av viner så jag tänkte att nästa år på vår 1årsdag ska vi resa ner till vingården, bodär, ha vinprovning och ta hem vinet
    Bra idé! Vad kostar det? Att hyra alltså och vart i Frankrike är det?
  • Bröllop 2008

www.vingardar.com eller .se tror jag att det är, vill inte testa på denna datorn hemma så att han kan se att jag varit inne där

Där finns massa olika viner/områden att välja på, samt om man vill ha det för 1, 3 eller 5år. Jag är inte så bra på viner så min systers sambo ska hjälpa mig att välja.

Fast sen får den man ger detta till 2 veckor på sig från den dagen de fått presenten att byta område.

• Miss Blue

Svensexa dagen innan?!??!?!?
    Nej aldrig i livet!!
    Jag förbjöd tom sista helgen innan (16/8) eftersom det kommer att vara en hel del att fixa med sista veckan.

Jag funderar på en silverfärgad nästrimmer till min M2B
    Han har länge pratat om att köpa en sån, så jag tänkte att det kan vara en kul (i dubbel bemärkelse) grej att ge.
    Sen har jag fixat t-shirtar till oss båda till dagen efter;
    Framsidan står det NYGIFT
    Baksidan: Mr X 080823 (på min Mrs X 080823)
    Vi ska ha paketöppning + brunch dagen efter...

• nicolina2008

Var fixade du den t-shirten, Miss Blus?

Vi kommer nog inte ge någon morrongåva. Vi läger pengarna på resan istället.

Ska nog ta och ringa den som fixar med m2b svensexa och kolla datum med honom, har inte hört så mycket om det. Men dagen innnan är BIG NONO!

• Miss Blue

nicolina2008- De fixade jag här i Katrineholm på ett lokalt tryckeri Det blev billigare än att köpa via sajterna som säljer sånt (150kr/t-shirt inkl tryck)

Jag har fått jättebra info från vår bestman om M2B´s svensexa, jag tror att de kommer få en helkul dag/kväll/natt (är lite avis faktiskt.....)

• nicolina2008

Jaha, ja där har jag inte vägarna förbi. Men det kan ju inte va så svårt att hitta ett tryckeri i sthlm som kan gör något liknande (kan man ju tycka). Tack för tipset!

• Miss Blue

Varsågod!
    Jag tror tom att vissa fotobutiker gör sånt här, både tröjor, muggar mm Fast när jag tänker efter är det nog bara med foton på......

• Brud 080823

Min m2b ska få sin svensexa den 6aug,lite otippat på en ons så det misstänker han nog inte. Hans ska göra några aktiviteter med badkläder inräknat Sen ska de köra gokart,gå på Boda Borg (det är ett ställe som är som fångarna på fortet. Med olika rum man ska lösa saker i på tid annars så får man göra om det)Sen så ska de hem till en utav killarna i gänget och grilla och partaja.

• voilen

Oj, vilken bra koll alla verkar ha på svensexor, jag har ingen aning om när det blir av Hoppas att det inte blir hippa/svensexa sista helgen för då vet man ju i princip om det, blir ju ingen överraskning men det är ju inte så många helger kvar... Huua! Förr tyckte man att det var lugnt att man har mkt att fixa å trixa med kvar men nu börjar det dra ihop sig så snart känner man väl sig riktigt stressad. Det är så mkt att göra de sista dagarna så den 23:e är man antagligen helt slut Skönt att åka bort några dagar då och vila upp sig.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D