• AnnaochHenrik

080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D

Den gamla tråden stängdes inatt (går 3 månader så fort?) så jag tar mig friheten att starta del 4. I den här tråden går vi i mål, tjejer!

Vi som blir gifta 080823:
    Baccus 13:00 Göteborg
    Ninnabell 13:00 Göteborg
    Bröllpo2008 14:00 Malmö
    C123 14:00 Stockholm
    Miss Blue 15:00 Katrineholm
    Therece 15:00 Trelleborg
    Anna&Henrik 15:00 Östersund
    Mayisan 15:00 Glostorp (Malmö)
    A wife to be 15:00 Hardeberga (S Sandby)
    Jenbor95 15:00 Malmö
    Hofsan 15:00 Eslöv
    LLJÖ 15:30 Sigtuna
    Jacobsson 15:30 Svärdsjö (Falun)
    Brud 080823 15:30 Karlskrona
    Nicolina2008 16:00 Vaxholm
    fru augusti 2008 16.00 Kungsbacka
    Ingarö08 16:00, Ingarö
    Voilen 16:30 Edsbyn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-28 06:24
    jagskallgiftamig 14:30 Allerum (Helsingborg)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-20 18:20
    tyradonna 14:00 Malmö

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-22 14:16
    Boxerbruden 15:00 Alsike

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 21:42
    cesseny 13:00 Strängnäs

• Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D
  • Miss Blue

Vad gulligt att fria nu!
    Men bättre sent än aldrig!!!

Min M2B föll på knä på förlovningsdagen, men själva förlovningen kom vi liksom överens tillsammans om...

Idag ska jag iväg och köpa lite material till tackkorten, jag känner för att pyssla lite och det kan man ju faktiskt förbereda lite. Tror vi inte kommer ha så stor lust för sånt sen....he he
    Tänker göra dem helt klara och sen när vi har bröllopsbilderna sätta in något bra kort i dem och posta!

6 veckor my god....
    Känns som vi har maaassor kvar!
    Jag har kommit in i en liten svacka har tappat lusten för hela grejen, får lust att avblåsa hela festen och bara dra iväg jag och M2B och gifta oss någonstans utomlands....men jag blir så här emellanåt....
    Känner att man lägger ner så himla mycket tid och energi på bröllopet och undrar om folk verkligen kommer att uppskatta allt man fixat med? Är det verkligen värt det? (nu menar jag inte själva giftermålet utan allt annat runt omkring).
    Tänk om finns det många i mitt huvud just nu...!!

• AnnaochHenrik

Nu har det löst sig med smink också, jag är otroligt lättad!
    Så nu är jag tillbaka i utgångsläget jag trott att jag haft sen januari - frisör och smink bokat

Annars händer det inte mycket på bröllopsfronten nu. Jag jobbar den här veckan och nästa, sen blir det mer fokus på bröllopet! Jag känner igen det du skriver, Miss Blue. Periodvis har det känts lockande att bara dra iväg och gifta oss på en strand någonstans. Men jag vet att vi egentligen vill fira vår dag med familjen, vännerna och hela tjocka släkten, och när dagen väl kommer blir det hur bra som helst!

• Miss Blue

Anna- Jo det är ju så där till och från, när man ledsnar lite...
    Jag vet att jag skulle ångra mig i efterhand om vi bara skulle åka iväg och inte fira med familj och vänner

Skönt att det löst sig med frissan och smink! Var det någon som hade återbud?

• ninnabell

ja jag känner också så att jag vill skita i allt....min sambos syster planerar utan att fråga oss....vi hade min sambos farmor hemma härom dagen och hon berättade att sambons faster och syster ska hjälpa till att möblera lokalen och fixa runtomkring....VAD sa jag då....dom är inte ens tillfrågade utan det är andra som ska ordna med det....jag fattar inte varför andra ska lägga sig i....dom kan väl vänta tills man frågar dom

• LLJÖ

Å andra sidan kan man vara glad att man har folk runtomkring sig som vill hjälpa till så man slipper gå i bitar på själva dagen. Men jag förstår din poäng, det är trist med folk som lägger sig i utan att men bett om det.

• Miss Blue

Man kan väl iaf fråga först, självklart tar man tacksamt emot hjälp. Min svägerska frågade om vi behövde hjälp med något och då sa vi dukningen och fix dagen innan. Vet att vi kommer få en massa hjälp utav våra föräldrar och syskon, men jag skulle bli galen om folk bara tog saker för givet....

• ninnabell

jag har lagt upp det så att det är jag och mina stora töser som ska fixa lokalen på fredag kväll/lördag morgon och allt kaffe görs på förmiddagen i stora termosar och allt fikabröd ska läggas upp på stora brickor så att det inte behövs fyllas på något och om det behövs så vill jag ha så lite spring som möjligt....jag vill att alla ska sitta still och ha trevligt för vi har lite pressat chema....om det blir för mycket folk som ska springa så tappas det saker och det blir stojjigt....och hon är inte tillfrågad av olika andledningar....vill hon hjälpa till så kan hon hjälpa till med städet efteråt men det passar inte henne....och då kan hon hålla sig borta....det som störde mig är att hon bjudit in annat folk att hjälpa till

• Brud 080823

ninnabell

kaffe brukar varken hålla sig varmt eller smaka gott efter 10 timmar i termos. Bara så att du tänker på det.

• Miss Blue

Jaha ja lite dött här i tråden igen....
    Pratade med min ena tärna idag, hon ska läsa något i kyrkan, vi har inte valt exakt vad det står mellan en bibeltext "Kärlekens lov" samt en dikt "Måhända....", vi får se vad det blir. Det är tydligen obligatoriskt med TVÅ bibeltexter...hmmm det kanske blir så att prästen får läsa båda och hon läser dikten. Ska träffa prästen på söndag så vi får se vad hon säger.
    Hur ska ni göra??

• LLJÖ

Vi låter prästen läsa rubbet. För oss kändes det lite krystat att låta någon annan läsa ur bibeln (dessutom var de inte så sugna på det). Men att läsa en dikt ni gillar verkar ju som en bra idé tycker jag.

Svar på tråden 080823 DEL 4 - nu blir vi fruar!!!! :-D