• Karga81

Vad ger/gav ni till era män i morgongåva? Jag vill veta!

Om ni gift er redan, vad gav du i morgongåva? eller vad ska du(brud) ge?
    Vill ha lite förslag högt som lågt...
    Vill också veta, hur mkt pengar lade du ner/planerar att spendera?

• Svar på tråden Vad ger/gav ni till era män i morgongåva? Jag vill veta!
  • gustafmatilda

Jag gav min man en tavla som jag målat. Jag kunde dock inte ta med min morgongåva ner till bröllopet för den hade inte torkat än, så han fick den efter att vi kommit hem till vår lägenhet. Han blev jätteglad och överraskad (hade lyckats gömma den under vår säng när var hemma och tog fram och målade på den när han var iväg och jobbade).

• 20080301

Jag gav min man NHL biljetter till premiären i globen nu i oktober och ett upp och nervänt kors.

• Garonne

Inget, finns ingen anledning. Jag kan köpa en öl till honom på festivalen som vi ska till på våran bröllopsresa...

• Värdinna2008

Hups! Inte fick min man någon morgongåva inte. Det är väl bruden som får detta? Däremot fick han present på vår bröllopsdag.

• SweetSun

jag ska ge en typ av secret box..en vänninna ska fota mig i lite coola retrokläder, såklart med lite naken hud ;) Han kommer bli jätteförvånad!

• AnnaochHenrik
    Värdinna2008 skrev 2008-06-12 17:20:07 följande:
    Hups! Inte fick min man någon morgongåva inte. Det är väl bruden som får detta?
    Traditionellt sett, ja. För att mannen var den som drog in pengarna, och hon hade ingen egen ekonomisk trygghet. Alltså fick hon en dyrbar present som ett slags "försäkring" om han skulle dö.
    I dagens moderna samhälle finns det alltså egentligen ingen anledning till varför inte killen också kan få en present om man vill - eller att man skippar morgongåvor helt...
    Vi bestämde gemensamt att antingen skulle båda få present (för ett ungefärligt ekonomiskt värde som vi kom fram till tillsammans) eller så skulle vi strunta i det helt.
  • Munchkin

Min blivanded kommer att få två filmcells kollage med film celler från några av hans favorit filmer

• Mikabella

Jag ska inte ge min man någon mprgongåva...han får presenten när vi kommer till hotellet på vår bröllopsnatt. Ska göra en secret box...

Svar på tråden Vad ger/gav ni till era män i morgongåva? Jag vill veta!