• JaHa080910

Las Vegas vigsel

Jag och kärleken funderar på att åka till Las Vegas o gifta oss. Helst med Elvis som vigselförrättare. Har kollat lite på Las Vegas hemsida. Nån som har erfarenhet lr känner någon som gjort de?

• Svar på tråden Las Vegas vigsel
  • älskarlivet

För mig finns inte borgerlig vigsel som ett alternativ ens..

Jag gifter mig av kärlek och anser inte att det är en industri.. Det blir vad man gör det till..

vixen not a tramp skrev 2008-08-23 17:38:58 följande:

Och det är ju underbart, för er! För oss ser det inte ut så, utan vi känner oss lyckliga med det vi har valt. Vi är alla olika och det är det som gör livet fantastiskt. Till syvende och sist anser jag att bröllop är en industri, oavsett VAR i världen man gifter sig, sen kan man välja att se det som opersonligt, eller inte. Ja, jag är en cyniker!
  • JaHa080910

Vi gifter oss av kärlek vi med. :)
    Ingen av oss har nån större tro på det som finns inom kyrkan, så därför väljer vi hellre att lova varann evig trohet inför en elviskopia.

• älskarlivet

Alla gör ju så klart som de vill.. Jag är troende men min sambo är inte det, men trots det hade jag aldrig gått med på en borgerlig vigsel..

JaHa080910 skrev 2008-08-23 18:22:43 följande:
    Vi gifter oss av kärlek vi med. :) Ingen av oss har nån större tro på det som finns inom kyrkan, så därför väljer vi hellre att lova varann evig trohet inför en elviskopia.
  • vixen not a tramp

Känns inte som att det spelar någon roll, men även religiösa cermonier utförs i Vegas, på löpande band....

Oavsett h-u-r mycket kärlek som är inblandat så handlar det för många(alla?) i kedjan av entreprenörer du/någon anlitar för sitt bröllop om att tjäna pengar, inte att fira att kärleken övervinner allt osv. Även om det naturligtvis är en vacker tanke. Money makes the world go round!

Alla blir lyckliga av sin tro, att påstå att något är mer rätt eller mer kärleksfullt känns helt poänglöst. Gör du som du och din blivande vill, förhoppningsvis har ni valt rätt och kommer att känna er nöjda med det för resten av era liv.

Om du vil ifrågasätta, vilket du naturligtvis har all rätt i världen att göra, det är bara roligt att argumentera. Varför ifrågasätter du inte alla de som gifter sig i kyrkan men ber prästen att "tona ner hela den här Gud grejen för alltså, vi tror inte på på honom". Men, de tycker att det är SÅ fint med stort kyrkbröllop, och allt som hör till...

• älskarlivet

Jag ifrågasätter visst de som gifter sig i kyrkan men ber prästen tona ner gudssnacket.. Att gifta sig i kyrkan om man inte är troende är ok, men då ska man veta vad det är man gör och att det är en GUDStjänst..

• Meiia

Imorgon bitti åker vi!!! Jag är inte nervös men väldigt förväntansfull! På onsdag så gifter vi oss! Det ska bli så spännande! Jag hoppas att allt kommer att bli som planerat!!

• vixen not a tramp

ÅHHH! Va roligt!!! Lycka till med allt, ska bli roligt att höra mer när du kommer hem. Hur länge stannar ni?

För mig känns det så overkligt, något vi pratat om och planerat så länge kommer att hända, snart. Jag kan inte riktigt förstå det....

Skönt att du inte är nervös, jag har redan svårt att sova och drömmer oroliga drömmar om allt från att vi missar vårt eget bröllop till att vi tappar bort passen och nekas inträde i USA.

Kan ha att göra med att mig kompis fick åka tillbaka med vändande plan för ett par år sedan pga att hon stannat i landet för länge resan innan. Hennes pojkvän stod och väntade och fick inte reda på varför hon inte dök upp förrän hon var hemma i SWE igen....

Allt kommer säkert att gå som planerat, och gör det inte det så blir det ändå perfekt skulle jag tro!

• Meiia

oj nu blev jag med nervös när du skrev så.... :) Jag var utbytesstudent i USA för några nästan 10 år sedan och då stannande jag ca en månad över tiden det knäppa var att jag hamnade på sjukhus och min försäkring hade gått ut. Dom sa på sjukhuset att jag bara skulle ignorera räkningen och åka hem och det gjorde jag...
    Jag har iof varit i USA året efter, men det var innan 11e september....

Hoppas att dom har förlåtit mig och släpper in mig i landet igen, nu 10 år efter denna incidenten!!! *nervös* Har ju inte ens tänkt på det förrän du sa det... Håller tummarna!

Om jag nu lyckas ta mig in i landet så kommer jag att uppdatera under resans gång på min weddingannouncer så kika gärna in där om du vill. Vi kommer att vara borta en månad.

• Too Be  gift nu

Meiia

Åh, ha det så kul! !!
    Jag ser fram emot uppdateringar med mycket bilder:)

• vixen not a tramp

Antar att du inte kikar in här innan du åker, men hur hittar man er på weddingannouncer? Hm, kanske står i din presentation? Får kolla upp det!

Det var absolut inte min mening att skrämmas, hade jag anat att du varit där "på övertid" hade jag aldrig skrivit nåt. Förlåt! Det går säkert alldelles utmärkt!

Vilket bra sjukhus! Efter att ha sett lite av M Mores SICKO har jag rätt låga tankar om USAS sjukvård, men du gav mig en positiv överrraskning.

Hoppas ni får det underbart, kul sedan när alla kommit hem och vi kan jämföra upplevelser! Trevlig resa!

Svar på tråden Las Vegas vigsel