• JaHa080910

Las Vegas vigsel

Jag och kärleken funderar på att åka till Las Vegas o gifta oss. Helst med Elvis som vigselförrättare. Har kollat lite på Las Vegas hemsida. Nån som har erfarenhet lr känner någon som gjort de?

• Svar på tråden Las Vegas vigsel
  • vixen not a tramp

Nu får jag inte sitta här längre, hörs igen hoppas jag, tack för den här gången!!!

• Too Be  gift nu

Dom kläderna ska fungera på dom mesta ställena - dom flesta vill bara att man ska vara hel och ren:):)

Blanketten är snabbt ifylld, men om det är kö kan det vara bra att redan ha den ifylld.
    När vi var där så var det ingen kö alls så det tog bara ca 5 minuter:)

• Too Be  gift nu

Dom kläderna ska fungera på dom mesta ställena - dom flesta vill bara att man ska vara hel och ren:):)

När det gäller papperna så är blanketten snabbt ifylld, men om det är kö kan det vara bra att redan ha den klar.
    När vi var där så var det ingen kö alls så det tog bara ca 5 minuter:)

Alla spa:n har en avdelning för kvinnor och en för män - det är nämligen INGEN klädkod och en del är helt nakna där ;)

Men det finns rum där båda får vara och det är om man tar en behandling tillsammans - på Qua Spa så hade dom Couples Rituales med olika behandligar man kunde välja på.

• Too Be  gift nu

Hej då så länge, nu loggar jag med ut - börjar lite trött och skriver dubbla saker:):)

• vixen not a tramp

Too Be gift nu skrev 2008-08-17 21:22:05 följande:

Dom kläderna ska fungera på dom mesta ställena - dom flesta vill bara att man ska vara hel och ren:):)När det gäller papperna så är blanketten snabbt ifylld, men om det är kö kan det vara bra att redan ha den klar.När vi var där så var det ingen kö alls så det tog bara ca 5 minuter:)Alla spa:n har en avdelning för kvinnor och en för män - det är nämligen INGEN klädkod och en del är helt nakna där ;)Men det finns rum där båda får vara och det är om man tar en behandling tillsammans - på Qua Spa så hade dom Couples Rituales med olika behandligar man kunde välja på.
    Oh boy! Återigen är man glad över att ha tillgång till din enorma kunskapsbank!!!
  • JaHa080910

vixen not a tramp skrev 2008-08-17 12:58:08 följande:

Jaha 080910, varför ska ni både till court house och ert chapel samma kväll? Jag läser kanske lite slarvigt?
    Vårt chapel ville att vi skulle komma med marriage license redan på fredagkväll eftersom köerna är ganska långa på courthouse på lördagar och vi gifter ju oss på lördagkväll.

Ska ringa skatteverket imorn ja me för att kolla, men enligt vårt chapel så kommer vi endast behöva pass, hon sa att det gifter sig så många utlänningar där så de räcker...
  • vixen not a tramp

Ok, enligt vårt chapel räcker det att ha med det till vigseln, antar att det är olika. Förstår att det är bra att ansöka på fredagen, men varför komma dit, det förstår jag fortfarande inte, men det spelar ju ingen som helst roll!!!

Enligt Skatteverket behövdes ÄC för registreringen sedan i Sverige, hon visste också att det inte behövs i lV, men vi valde ändå ett på engelska. Det har inte kommit ännu, men eftersom vi inte behöver ta med det gör det ju inget om det ligger på hallmattan när vi kommer hem, vi har ju ansökt i alla fall.

Jag vill höra mer om allt, tycker den här tråden är superrolig!!!

Ha en bra dag!

• vixen not a tramp

Vi fick vårt ÄC idag, inte på Eng som önskat, men ändå...Eftersom vi inte behöver visa upp det så spelar det ju ingen roll! Hur går det för er andra? Vad händer?

Jag har fortfarande inte ringt vårt chapel och jag vet fortfarande inte vilka skor jag ska ta med.

Hur ta med kontanter på säkrast möjliga sätt? Några tips och tricks? Vill ju inte förlora reskassan på Arlanda...

• JaHa080910

Var in till skatteverket idag och skrev på papper gällande byte av efternamn till mig och ett ÄC, det sistnämda finns klart för avhämting imorn, det första har de kvar på bevakning tills vi kommer hem och då även lämnar över marriage certificat.
    Kändes himla spännande att få skriva in sitt nya namn. :D
    Provade ringarna idag oxå, som var klara, h2b:s ring var specialbeställd o hur fin som helst. Mina var tyvärr alldeles för stora, förstår inte hur vi mätade, men han skulle ordna de till på fredag.
    17 dagar kvar!!!! :D

• vixen not a tramp

Kul med en uppdatering!

Fick du någon klarhet i om hindersprövning behövs? Det KAN det bara inte göra! Ansåg de alltså också att ÄC behövdes? Då gjorde vi väl rätt som beställde det.

Vi byter namn efter vigseln för vi ska byta till något som ingen av oss heter nu, och då måste vi vänta, det känns lite tråkigt, men skulle tydligen gå fort att ordna.

OJ, bara 17 dagar, va roligt! Just nu skulle jag vilja skjuta på det typ en månad för jag känner mig så tjock...

Svar på tråden Las Vegas vigsel