• wilmaa

Ångest...(om barn)...

Jag känner ångest ständigt.

Jag vill ha barn någon dag och jag har varit tilsammans med min kille i sju år. Men jag känner mig inte redo för barn nu och kan inte se mig själv som mamma förän om TIDIGAST fem- tio år helst. Jag är redan 27 och jag känner att jag inte får vänta för länge. Jag får ångest och panik.

JAg vill vara 200% säker på att min kille är rätt (vilket jag inte är just nu) Och om han inte är det då? då måste man träffa någon ny, och lära känna honom ordentligt innan ev barn. Jag hinner aldrig!!!

Jag känner mig som ett barn själv fortfarande, jag känner mig liten och mamma och pappa är def inga morföräldrar i mina ögon, Jag vet att jag är barnslig men jag kan ärligt säga att inuti känner jag mig som en 18 åring ungefär.

Dessutom är jag ensambarn (kanske därför jag är som jag är ang detta) Och vill ha en stooor familj då jag är mycket rädd att bli ensam och utan barn då jag inte heller har ngra syskon..

När är det eg tid att skaffa barn? Vad är riskerna med att vänta för länge. Har hört skräckhistorier om att barnet med 50% sannolikhet får downs syndrom om man fyllt 30 osv...
    Mina föräldrar hade mycket stora problem att få till mig dessutom...

Jag är rädd...

• Svar på tråden Ångest...(om barn)...
  • hondafreak

Det där med att få lust att få barn bara dyker upp en dag ! Man vänder på en femöring liksom, det gjorde jag. Jag hann bli 30 och var säker på att jag inte ville ha barn, men nu sitter jag här och är stolt mamma till en 10-åring och en 13-åring.
    -----
    Om du känner så med din kille idag är det frågan om du ska fortsätta med honom. Kan du inte se en framtida familj med honom är det inte rätt mot nån av er att fortsätta.
    Bryt med honom och ge dig ut och lev ett tag ! Det finns flera som passar, jag lovar ! Det är gott om trevligt folk där ute !
    Och det behöver inte ta tid innan man vet om en ny passar, det känner man direkt, och bara vet att det är han man ska bilda familj med ! Lycka till Wilmaa

• Zozo

Wilmaa ; allt det här klan du göra även MED barn; Själv bor jag utomlands; barn kan man fa var som helst... Min syster som har tre barn har inte slutat resa eller göra karriär för det, men far organisera sig bättre än förut. Ekonomisk trygghet, ja det är ju bra.. men är du sa otrygg nu da? Man maste ju inte vara miljonär för att vara trygg. Det värsta problemet i det du säger handlar för mig om din kille.. DET skulle jag reda ut innan jag tog nagot beslut alls.

wilmaa skrev 2008-06-10 13:10:07 följande:
    Jag vill resa runt massor i världen, jag vill jobba ett tag utomlands, jag vill ha ekonomisk trygghet.
  • Efter 11 år är det min tur

Här håller jag med till fullo!! Mycket bra skrivet. Du kommer att känna när ni är redo Men ta tag i den killen först,man är trots allt två om ett barn och om ett bra förhållande Kram på dig...

Zozo skrev 2008-06-10 14:42:29 följande:
    Wilmaa ; allt det här klan du göra även MED barn; Själv bor jag utomlands; barn kan man fa var som helst... Min syster som har tre barn har inte slutat resa eller göra karriär för det, men far organisera sig bättre än förut. Ekonomisk trygghet, ja det är ju bra.. men är du sa otrygg nu da? Man maste ju inte vara miljonär för att vara trygg. Det värsta problemet i det du säger handlar för mig om din kille.. DET skulle jag reda ut innan jag tog nagot beslut alls.
  • Troll1

Ojojoj! Jag fick mitt första barn vid 19 års ålder. Fick tre MF och MA när jag var runt 30. När jag var 32 föddes mitt andra barn. Nu har jag en "ny" man som jag också gifter mig med. Han är fyra år yngre än jag som fyller 41 (!??) år i höst. Jag blev gravid precis när jag fyllde 40. Jag var jättenervös att barnet skulle ha ngt fel. Min m2b har inga barn sedan innan och det var liksom sista chansen. Vi gjorde NUPP & KUB som gav dåliga resultat 1:32 risk för DS tror jag det var. (Det kan ha varit lägre med) så vi gjorde FVP också. Det var ett svårt, tungt och sorgligt val, man KAN ju få MF med. Allt visade sig i alla fall vara tipptopp och om 1 v fyller vår goa tjej 1 år!
    Jag är ganska barnslig kan man lugnt säga, men det beror ju på vad det handlar om. Du ska inte känna ngn stress över att skaffa barn nu. Den tiden kommer (kanske) när du känner att "NU!!" Alla vill heller inte ha barn, "trots" att de är tjejer/kvinnor. Låt magkänslan styra ditt val!

• Troll1

...när jag fyllde 39 ska det vara... snurrrrr

• helene306

Jag visste att jag ville ha barn men jag kan inte påstå att jag var redo att få barn med alla tankar i huvudet: "Hur ska det här gå? Hur ska vi klara oss? Hur blir vi som föräldrar? Jag är inget mammamaterial! Tänk om man får en kolikbebis? Tänk om den inte sover på nätterna? Tänk om bebisen skriker när jag är ute, vad gör jag då??!!Tänk om hela livet blir skit?"..... mm mm. Usch, jag velade hela vägen in till förlossningen och bad sambon vända vid varje busshållsplats . Nu kan jag fnissa åt mina ideér för ingenting blev som jag fasat för. Jag var 29 när sonen föddes. Hade inget fast jobb, har bara haft vikariat och hade inget att komma tillbaka till efter mammaledighet, MEN allt har ordnat sig på ett eller annat sätt.

Jag är barnslig jag med, kommer aldrig bli äldre än 22 Barnasinnet är jättebra att ha kvar när man får barn. Resa kan man göra med barn, det blir lite mer packning och lite mer planering. Livet slutar inte bara för att man får barn, snarare börjar det!

Du känner bäst själv vad du vill. Tvekar du över att skaffa barn med din kille bör du tänka över din situation. Man skaffar inte barn bara för att man ska och har någon att skaffa barn med.

Lycka till!

• 090208

Men chilla, vi vill inte heller ha barn forran vi ar typ 35. Visst ar chanserna lagre, och riskerna hogre, men majoriteten far val anda friska barn fast dom ar 35+?

• Hammerman

Är jag totalt onormal som är kille, 23 år gammal och vill ha barn? Visst, man ska ta ett i taget och känna efter, men rent spontant skulle jag gärna ha 4-5 stycken.

Snälla Bullen, vad är det för fel på mig?

• Troll1
    Hammerman1 skrev 2008-06-10 19:50:01 följande:
    Är jag totalt onormal som är kille, 23 år gammal och vill ha barn? Visst, man ska ta ett i taget och känna efter, men rent spontant skulle jag gärna ha 4-5 stycken. Snälla Bullen, vad är det för fel på mig?
    Du låter som en sund, mogen 23 -åring!
    (Personen i filmen är inte samma som brevskrivaren... )
  • Canta

Den känslan att vilja ha barn kommer....När jag va 27 kunde inte jag heller se mig som mamma. Medans vissa vänner längtar efter barn. Nu som ganska nyfylld 30 åring el som jag föredrar tjugotio åring ;) så har känslan börjat komma smygande. Vi har pratat om att jag ska ta ut min stav i feb. För det känns rätt.

Men tycker inte du ska oroa dig, det kommer tro mig....

Svar på tråden Ångest...(om barn)...