• Diamond Rose

Någon som förlovat och gift sig tidigt?

Är så nyfiken.

Jag och min sambo har inte varit tillsammans allt för länge, men har pratat lite smått om förlovning, och bröllop.
    Vill gärna gifta mig inom ett år efter förlovningen, och har även sagt det till honom.
    Han vet även att jag gärna vill att han ska vara den som bestämmer datum för förlovning och allt sådant.

För ett tag sedan frågade han om det är något särskilt datum som folk brukar förlova sig på, och jag sa att det skulle vara romantiskt om man gjorde det på en halvårs- eller helårsdag.

Så nu går jag bara och väntar.
    Det känns så rätt och jag vet att det är honom jag vill leva med resten av mitt liv.

Är det fler som förlovat sig och gift sig tidigt/ ganska tidigt i förhållandet?
    Hur har det gått?
    Eller andra som kanske också går och väntar på förlovning?

• Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?
  • biina

vi flyttade tillsammans efter en dag, (officiellt efter en vecka), förlovade oss efter 3 veckor och gifte oss efter nästan 9 månar. fortfarande lycklig gifta efter 2 år

• Diamond Rose

vilka mysiga historier ni kommer med.

Går bara och väntar och hoppas på ett frieri snart, och vill helst att vi då ska gifta oss inom ett år (vilket sambon också vet).

Så det är bara att vänta och se vad som händer.

*drömmer mig bort lite*

• Mica o Krille

Vi träffades 06, förlova oss efter 2mån dejtande, och fick vår son 1år 2mån senare, sen gifte vi oss efter två år nu i maj.

Man bara vet när det är rätt.
    Citat: Den sanna kärleken tar inte lång tid!

• Merrick

Känt varandra i några år (känt till varandra sedan barnsben då våra mammor jobbade ihop när vi var små). Blev ihop aug -05, fick sonen nov -06, fölovade oss mar -08. Inget giftermål ännu dock.
    Håller med föregående talare...kärlek behöver inte "vänta på sig"....

• MyStyle

Vi förlovade oss efter ca 4 månader, och hade vi haft råd att gifta oss tidigare hade vi gjort det men vi skaffade barn först. (Ett iaf )

• MyStyle

Nu har vi dock varit tillsammans i 4 år...

• Hedebris

vi träffades dec 05
    blev tillsammans maj 06
    flyttade ihop aug 06
    förlovade oss dec 06
    blev gravid juni 07
    födde mars 08
    ska gifta oss aug 08

• pojomo

blev ett par i april flyttade ihop i juni förlovade oss i juli. men giftermålet dröjde i 12 år

• 26juli2008

När vi hade varit tillsammans i ca 8 månader började vi jobba på en bebis, förlovade oss på vår 1-årsdag och fick barn när vi varit tillsammans i 1 år 9 månader. Vi gifter oss på vår 3årsdag! Rätt snabba puckar enligt mig men är det rätt så är det

• lycklig78

Det kändes rätt från dag 1 med Johan.

Vi träffades i början av maj och han frågade om jag ville förlova mig strax efter jul. Vi förlovade oss på 1-årsdagen och gifte oss 3 år efter, när vi varit tillsammans i 4. Nu väntar vi en dotter i dec

Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?