• Diamond Rose

Någon som förlovat och gift sig tidigt?

Är så nyfiken.

Jag och min sambo har inte varit tillsammans allt för länge, men har pratat lite smått om förlovning, och bröllop.
    Vill gärna gifta mig inom ett år efter förlovningen, och har även sagt det till honom.
    Han vet även att jag gärna vill att han ska vara den som bestämmer datum för förlovning och allt sådant.

För ett tag sedan frågade han om det är något särskilt datum som folk brukar förlova sig på, och jag sa att det skulle vara romantiskt om man gjorde det på en halvårs- eller helårsdag.

Så nu går jag bara och väntar.
    Det känns så rätt och jag vet att det är honom jag vill leva med resten av mitt liv.

Är det fler som förlovat sig och gift sig tidigt/ ganska tidigt i förhållandet?
    Hur har det gått?
    Eller andra som kanske också går och väntar på förlovning?

• Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?
  • MaHen

Min sambo friade efter 1 år och 4 månader, och vi gifter oss knappt 8 månader efter hans frieri.

• Englali

Vi har känt varandra sedan 10-årsåldern (skolan) Blev ett par för 3,5 år sedan. Har bott ihop i sedan vi blev ett par, förlovade oss efter ett år och nu gifter vi oss 9 augusti i år... 3 år och 8 månader efter att vi blev tillsammans.
    Jag är 25 år och min blivande är 28,5 år.

• I am yours

Oj,oj, vad mysigt.
    Låter nästan som oss.
    Förlovade oss efter 2månader giftemål efter 14 månader
    och väntar nu bebben i oktober vilket blir 16 månader efter vi träffades första gången.

Man vet när man träffat rätt helt enkelt!

esset50 skrev 2008-06-16 20:59:07 följande:
    Vi förlovade oss efter 26 dagar.Och gifte oss efter 6 mån o 1 dag.Vi fick vår dotter efter 11 mån bekantskap.6/6 firade vi vår 21:a bröllopsdag. Vi är fortfarande kära o lyckliga. Så det har väl gått rätt bra, hittills...
  • Decibel

vi förlovade oss efter 1,5månad, flyttade ihop efter 5 månader, fick barn efter 4 år (mars i år) och gifter oss nu i augusti.

• MissieA

Min vännina förlovade sig 1 månad efter att hon träffade sin pojkvän och 6 månader efter att dem blev tillsammans gifte dem sig och nu har det gått 1 år sedan dem gifte sig så tydligen älskar dem varandra

Alla är vi olika och jag tycker att varje person ska bestämma och ta egna beslut så lita på dina beslut.

• varelse

Mina föräldrar träffades då de var 25 år, förlovade sig efter 6mån och gifte sig ca 1 år efter förlovningen. I maj i år firade de 31 år och är fortfarande lyckligt gifta och jättemysiga med varandra! Min mamma sa att första gången hon blev presenterad för pappa så visste hon instinktivt: "Jamen... där är ju min blivande man!" och så blev det. :)

Vad många mysiga historier!! Jag önskar att min sambo var lite mer inne på giftermål ibland, eftersom jag är det. Men det kommer nog dröja åtminstone två-tre år till innan det blir bröllop.. -suckar längtansfullt- Förlovning är planerad till om ca ett år och jag längtar så jag kan gå sönder ibland! Å andra sidan vill jag ju inte gifta mig för att han "går med på det" utan för att han vill lika mycket som jag och så verkar det ju vara för er: att ni båda vill lika mycket! Om ni båda vill gifta er, så kör på det! Man lever bara en gång och känns det rätt så gör det! :D

• Piggelinlover

min sambo friade till mig på vår 1årsdag(2007)...och vi kommer att gifta oss 2009 då har vi varit tillsammans i 3 år och 3 dagar...
    Vi flyttade ihop efter ca 2 månader...

• 090208

Vi traffades pa jobbet och blev ihop genast!
    Efter 4 manader insag vi att vi, oj da, mer eller mindre bodde ihop, da han inte sovit en natt hemma pa 2 manader. Jag som aldrig nansin velat bli ens sambo, namnde nat (nar jag var pa pickalurven) om att han betalar hyra for att forvara sina grejer bara. Sa vi flyttade ihop, och gifte oss i februari, 14 manader efter vi traffats.
    Och jo, vi jobbar fortfarande ihop, han ar faktiskt min forman nu...

Har aldrig nansin velat gifta mig eller ha barn, och jag har inte forandrats. Det ar namligen sa att det bara ar honom jag vill vara gift med och ha barn med, blir det inte med honom sa blir det inte alls.

• frida79

Snabba... nja..
    Träffades -97
    Flyttade ihop -99
    Förlovning -02
    Giftermål -09 (efter 11,5 år tillsammans)

Dock visste jag tidigt att det här var mannen jag skulle gifta mig med. Vi pratade mkt tidigt om förlovning och äktenskap men ville vänta då vi träffades som 18 åringar...

Alla måste få göra vad som känns rätt för dom

• Sandrah

Jag halkar in här oxå då ;)

Träffade min m2b i oktober förra året.. Vi förlovade oss på skottdagen i år och gifter oss på lördag!!!

Jag ser inget fel i att "hasta".. Bara det känns helrätt till 100%.. Man har ju trots allt träffat några grodor.. Och i det här läget vet jag precis vad jag vill ha och hur det ska kännas inuti! Jag är helt övertygad om att vi kommer hålla ihop resten av livet.. Och inga klyshor i världen kan ändra på min uppfattning.. Go for it girl - om det känns rätt =)

Kram S

Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?