• Diamond Rose

Någon som förlovat och gift sig tidigt?

Är så nyfiken.

Jag och min sambo har inte varit tillsammans allt för länge, men har pratat lite smått om förlovning, och bröllop.
    Vill gärna gifta mig inom ett år efter förlovningen, och har även sagt det till honom.
    Han vet även att jag gärna vill att han ska vara den som bestämmer datum för förlovning och allt sådant.

För ett tag sedan frågade han om det är något särskilt datum som folk brukar förlova sig på, och jag sa att det skulle vara romantiskt om man gjorde det på en halvårs- eller helårsdag.

Så nu går jag bara och väntar.
    Det känns så rätt och jag vet att det är honom jag vill leva med resten av mitt liv.

Är det fler som förlovat sig och gift sig tidigt/ ganska tidigt i förhållandet?
    Hur har det gått?
    Eller andra som kanske också går och väntar på förlovning?

• Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?
  • esset50

Vi förlovade oss efter 26 dagar.
    Och gifte oss efter 6 mån o 1 dag.
    Vi fick vår dotter efter 11 mån bekantskap.
    6/6 firade vi vår 21:a bröllopsdag.
    Vi är fortfarande kära o lyckliga. Så det har väl gått rätt bra, hittills...

• matteve

Mamma å pappa träffades 1 december, förlovade sig på nyårsafton samma månad & gifte sig i juni året därpå. De har nu varit gifta i 38 år & är fortfarande kära! Ibland "vet" man bara!

Min Matt friade till mig (inofficiellt) efter 3 dagar tillsammans. Vi har nu varit ett par i snart 2,5 år!

• chamor

Ganska unga och 16 månader från vi blir ihop tills vi går altargången fram. Dock varit bästa vänner i 8 år innan dess

• Diamond Rose

ohh...vad härligt att höra alla historier.

Då gör vi som vi själva vill, oavsett vad omgivningen säger.

För det här är verkligen den rätta personen, killen jag vill leva med resten av livet.

*underbar känsla*

• paradisfågel

Diamond Rose, det tycker jag absolut att ni ska! Finns ingen som kan bestämma hur eller när det är rätt för er!

• Diamond Rose

paradisfågel - du har så rätt.

Så länge det känns rätt för oss ska ingen annan egentligen lägga sig i...

*längtar och drömmer*

• estrella1

Vi har varit tillsammans knappt 3år. En son på 14 månader. Förlovade oss 070707 gifter 0ss 080808. Varför vänta om de känns rätt! Ingen som säger att de håller bättre för att man väntar all evighet! Lycka till!
    Kram

• ninnabell
    estrella1 skrev 2008-06-19 01:12:04 följande:
    Vi har varit tillsammans knappt 3år. En son på 14 månader. Förlovade oss 070707 gifter 0ss 080808. Varför vänta om de känns rätt! Ingen som säger att de håller bättre för att man väntar all evighet! Lycka till!Kram
    lite nyfiken...ler....vad ska ni göra 090909 ???
  • socker86

Ja jag och min sambo verkar ha ett "2-årsprogarm" då vi förlovade oss efter två år, yttligare två år senare flyttade vi ihop och nu två år senare ska vi gifta oss, sex år sammanlagt. Men det kändes nästan nödvändigt att vänta så länge då vi bara är 22 och 24 år gamla :)

• anniepannie00

Min mormor och morfar träffades i 2 veckor och förlovade sig, sen gifte de sig hos "tinget" eller liknande eftersom mormor var för ung(16!!), 2 månader efter att de träffats..
    De firade Guldbröllop för 3 år sedan...

Min mor och far träffades på en fest de hade båda respektive vid detta tilfället.. Dagen efter flyttade de in hos min far och gifta sig efter 2 år..

Ingen är väl speciellt förvånad i vår familj när jag och min m2b bestämde oss för att förlova oss efter 3 mån och bröllop efter 8??

Svar på tråden Någon som förlovat och gift sig tidigt?