• eveluscious

Är det ett bra pris? (fotograf)

Har mailat runt lite med olika fotografer och har fastnat för några...vet inte om man får lägga upp länkar till företag här?

Den ena tar iaf 4000:- för 1-1.5h och 800:-/h för all tid utöver det. Då ingår 16st 9x12cm retuscherade bilder. Behöver han åka mer än 1h to.r. tillkommer 800:-/h...det kommer ta honom c. 2h tur och retur till och från vår kyrka.

Kommer alltså landa på minst 4800:-....vad tror ni, är det dyrt?

• Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)
  • sokkerstruten

haha det var ju inte meningen att mitt meddelande skulle komma upp så många gånger, jajaj nu vet ni vad jag tycker i alla fall! ;)

Ja det var svårt att se hennes bilder, men antagligen så har hon tagit mer bröllopsbilder än det som visas!

Ja vi tyckte om hennes bilder oxå!:)

Jag gillade oxå martins bilder mest.. men du kanske kan få lite mer bilder att se på från hon lotta innan du väljer?

• anna 1976

Det känns som ett kap det priset. Känns inte som personen har det som heltidssyssla, med tanke på vad som blir kvar per timme efter alla skatter.

• eveluscious

Ok 16megapixlar är ju jättebra Nästan i överkant...måste va en riktig mastodontkamera fotografen har

Piggelinlover skrev 2008-06-08 21:43:45 följande:
    de är i 16 megapixel...jag vet inte om det är bra, men sambon sa att det var det..
  • eveluscious

Ja jag ska se om vi kan ordna upp ett möte framöver och se...hon bor ganska nära byn där bröllopet ska hållas också så det är pluspoäng! Men Martins bilder är fina...vill ha bilder med liv och rörelse...inga torra studiobilder!

Har ni bokat er fotograf? För visst ärdu med i 2009-tråden?:)

sokkerstruten skrev 2008-06-08 21:50:45 följande:
    haha det var ju inte meningen att mitt meddelande skulle komma upp så många gånger, jajaj nu vet ni vad jag tycker i alla fall! ;) Ja det var svårt att se hennes bilder, men antagligen så har hon tagit mer bröllopsbilder än det som visas!Ja vi tyckte om hennes bilder oxå!:)Jag gillade oxå martins bilder mest.. men du kanske kan få lite mer bilder att se på från hon lotta innan du väljer?
  • Piggelinlover
    eveluscious skrev 2008-06-08 22:06:37 följande:
    Ok 16megapixlar är ju jättebra Nästan i överkant...måste va en riktig mastodontkamera fotografen har
    Ingen anning faktiskt...men han verkar väldig trevlig, och bra....
    Han har dessutom stor datavana så han kunde lätt fixka till visa bilder om vi önskade, typ svartvita serie mm..
    Det känns så skönt att veta att han inte behöver stressa vidare, han kommer att vara med hela dagen, får det att vi börjar förbereda oss tills det att tårtan skärs upp...
  • eveluscious

Låter jättebra! Grattis till ett bra val Sambon vill ha bilderna i rawformat så han kan redigera dem i Photoshop (amatörfotograf) men inte många fotografer som går med på det...synd!
    Vi ska även förse en av våra vänner med vår digitala systemkamera så han/hon kan ta bilder under festen/vigsel

Piggelinlover skrev 2008-06-08 22:09:42 följande:
    Ingen anning faktiskt...men han verkar väldig trevlig, och bra....Han har dessutom stor datavana så han kunde lätt fixka till visa bilder om vi önskade, typ svartvita serie mm..Det känns så skönt att veta att han inte behöver stressa vidare, han kommer att vara med hela dagen, får det att vi börjar förbereda oss tills det att tårtan skärs upp...
  • sokkerstruten

Ja hon är bokad och vi har betalat handpening m.m så det känns skönt att ha det avklarat, vi var så väldigt tidigt ute så vi har kunnat välja och vraka rätt bra bland alla våra val av tex lokal, kyrka, band m.m

eveluscious skrev 2008-06-08 22:08:42 följande:
    Ja jag ska se om vi kan ordna upp ett möte framöver och se...hon bor ganska nära byn där bröllopet ska hållas också så det är pluspoäng! Men Martins bilder är fina...vill ha bilder med liv och rörelse...inga torra studiobilder!Har ni bokat er fotograf? För visst ärdu med i 2009-tråden?:)
  • anna 1976
    sokkerstruten skrev 2008-06-08 22:12:53 följande:
    vi var så väldigt tidigt ute
    Får man fråga hur tidigt ute?
  • eveluscious

Ja vi bokade vår första kyrka två år innan och kyrkan vi har nu bokade vi i februari

sokkerstruten skrev 2008-06-08 22:12:53 följande:
    Ja hon är bokad och vi har betalat handpening m.m så det känns skönt att ha det avklarat, vi var så väldigt tidigt ute så vi har kunnat välja och vraka rätt bra bland alla våra val av tex lokal, kyrka, band m.m
  • sokkerstruten

eller det kanske beror på hur man ser det.. vi gifter oss i februari 2009, en ganska gles månad när det gäller bröllop och vi boka lokal i november 2007, kyrka kunde vi inte boka förren ett år innan så vi väntade på det, och sen mellan nov 2007 - februari 2008 så var det mesta bokat. lokal, kyrka, band, fotograf. Blommor, dukning m.m fixas av dom på Hälsnäs, så det behöver vi inte leta efter.

Vi var rätt snabba med kyrkan och lokalen för vi flyttade utomlands i januari 2008 så vi ville tittat och bestämt oss för lokal, och bokat innan vi flyttade...
    anna 1976 skrev 2008-06-08 22:14:46 följande:

Får man fråga hur tidigt ute?
  • sokkerstruten

okok, och ni gifter er sommaren 2009 va? Det är ju bra att vara ute tidigt hellre att folk tycker man är konstig än att man inte får det man vill ha! :) Vi har stött på att folk innom bröllopsbranchen sagt att bokar ni nu så får ni 2007 eller 2008 pris istället för 2009 pris. Eftersom många höjer priserna från år till år, det kan i och försig vara ett säljknep, men det känns ju bra! ;)

eveluscious skrev 2008-06-08 22:21:35 följande:
    Ja vi bokade vår första kyrka två år innan och kyrkan vi har nu bokade vi i februari
  • Lavendelflickan

det låter som ett rimligt pris. Under förutsätt att det är en yrkesverksam fotograf som betalar skatt.

• Lavendelflickan

det låter som ett rimligt pris. Under förutsätt att det är en yrkesverksam fotograf som betalar skatt.

• Ilbäcksan

Vi betalar 3200:- för en timmes fotografering och då får vi välja om vi vill ha bilderna högupplösta att göra vad vi vill med, eller att vi får ett antal(minns inte riktigt)bilder som hon framkallar. Vi väljer nog skivan med högupplösta bilder tror jag.
    www.sofiaolund.se

• Paulineknow

Det är inte alls dyrt. Speciellt inte om det är en proffs fotograf.

Mvh

• KristinaDubb
    eveluscious skrev 2008-06-08 20:34:14 följande:
    Har mailat runt lite med olika fotografer och har fastnat för några...vet inte om man får lägga upp länkar till företag här?Den ena tar iaf 4000:- för 1-1.5h och 800:-/h för all tid utöver det. Då ingår 16st 9x12cm retuscherade bilder. Behöver han åka mer än 1h to.r. tillkommer 800:-/h...det kommer ta honom c. 2h tur och retur till och från vår kyrka. Kommer alltså landa på minst 4800:-....vad tror ni, är det dyrt?
    4800:- är ett bra pris. Vi får betala 7700:- men då ingår det 70 tackkort, 2 förstoringar och 16 vanliga bilder. + att vi får alla bilder på en cdskiva
Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)