• eveluscious

Är det ett bra pris? (fotograf)

Har mailat runt lite med olika fotografer och har fastnat för några...vet inte om man får lägga upp länkar till företag här?

Den ena tar iaf 4000:- för 1-1.5h och 800:-/h för all tid utöver det. Då ingår 16st 9x12cm retuscherade bilder. Behöver han åka mer än 1h to.r. tillkommer 800:-/h...det kommer ta honom c. 2h tur och retur till och från vår kyrka.

Kommer alltså landa på minst 4800:-....vad tror ni, är det dyrt?

• Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)
  • sokkerstruten

Vi betalar 4500 kr för ca 1-1,5 timme, för 16 kort i ett album.
    Så det låter som samma pris ungefär. Vår fotograf heter www.jennyblad.se

Tyckte det lät jätte som en jätte bra deal med den andra fotografen lottaelofsson.com!!

Porträtt, vigsel, kyrktrappa:
    - 40 st tackkort
    - 1 st förstoring 24x30 cm
    - 2 st förstoringar 18x24 cm
    - 1 st fotobok med 20 bilder
    - 20 st pappersbilder a9x13cm eller 10x15cm från vigsel och kyrktrappa

Mycket för pengarna tycker jag!

• sokkerstruten

Tyckte fotograf martin hade jättefina bilder!!!!

• sokkerstruten

• sokkerstruten

• sokkerstruten

• sokkerstruten

• sokkerstruten

• eveluscious

Är bilderna lågupplösta eller högupplösta och i raw-filer eller ej? För har settmånga fotografer som skickar med en skiva lågupplösta bilder och då är det ofta för små för att använda...

Piggelinlover skrev 2008-06-08 21:29:55 följande:
    Vi kommer att betala 6500 för att fotografen är med en heldag, och då får vi alla bilder på en skiva, vi får dock inga bilder i ett album utan vi får isf köpa till det...
  • Piggelinlover
    eveluscious skrev 2008-06-08 21:43:10 följande:
    Är bilderna lågupplösta eller högupplösta och i raw-filer eller ej? För har settmånga fotografer som skickar med en skiva lågupplösta bilder och då är det ofta för små för att använda...
    de är i 16 megapixel...
    jag vet inte om det är bra, men sambon sa att det var det..
  • eveluscious

Ja det är ett riktigt bra pris då hon får med vigseln också! Men gillar Martins bilder mer...men jag antar atthon tagit mer bröllopsbilder än det som finns på hemsidan!
    Er fotograf verkar va riktigt duktig!!

sokkerstruten skrev 2008-06-08 21:31:34 följande:
    Vi betalar 4500 kr för ca 1-1,5 timme, för 16 kort i ett album.Så det låter som samma pris ungefär. Vår fotograf heter www.jennyblad.seTyckte det lät jätte som en jätte bra deal med den andra fotografen lottaelofsson.com!!Porträtt, vigsel, kyrktrappa:- 40 st tackkort- 1 st förstoring 24x30 cm- 2 st förstoringar 18x24 cm- 1 st fotobok med 20 bilder- 20 st pappersbilder a9x13cm eller 10x15cm från vigsel och kyrktrappa Mycket för pengarna tycker jag!
Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)