• eveluscious

Är det ett bra pris? (fotograf)

Har mailat runt lite med olika fotografer och har fastnat för några...vet inte om man får lägga upp länkar till företag här?

Den ena tar iaf 4000:- för 1-1.5h och 800:-/h för all tid utöver det. Då ingår 16st 9x12cm retuscherade bilder. Behöver han åka mer än 1h to.r. tillkommer 800:-/h...det kommer ta honom c. 2h tur och retur till och från vår kyrka.

Kommer alltså landa på minst 4800:-....vad tror ni, är det dyrt?

• Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)
  • BröllopJuli2008

Jag tycker att det låter dyrt. Fast vi kanske har fått vårt paket billigt?

Vi betalar 3000:- och då fotograferar han under och efter vigseln samt tar porträttkort vid kusten (en resa på ca 20 min), då ingår 10 returscherade bilder 18x24cm + en cd med 100 returscherade bilder som vi får framkalla och använda som vi vill.

• Nirre

nej det tycker jag inte är så farligt. Ett "mellan-paket" brukar ligga runt 6000 kr tror jag. Klart du får länka, lägg gärna upp vem du tänkt dig. Spännande att se...

• BröllopJuli2008

Vår fotograf finns under företagsregistret här på bt. Han heter Marcus Lenader och verkar superduktig och proffsig!

• Little Nikki

Jag tycker det låter helt normalt! Jag har mycket högre priser å jag e fattig som en kyrkråtta så det finns definitivt anledningar till att vi tar betalt! Jag är såklart partisk men ja tycker du ska välja med hjärtat!

Det priset som bröllopjuli2008 fått är på tok för billigt. 3 timmars jobb på en lördag plus resa plus slit med 100 bilder i retusch är underbetalt.

• BröllopJuli2008

Men jag är glad . Han är ingen "lallare" heller utan är en välkänd fotograf på Gotland och har många fina referenser och bilder på sin hemsida.

• Plummis83

Låter inte dyrt....

Själva kommer vi betala lite mer än 7000 men då får vi (tycker vi iaf) mkt för de pengarna!!
    Kommer bli fotograferade under vigseln, mingel utanför kyrkan och avfärd till festlokalen + minst 2 timmar till porträttfoton antingen innan eller efter vigseln!!

Vi kommer få en del förstoringar (kommer inte ihåg exakt hur många) och en hel del kopior och vi kommer få alla bilder som tas under dagen utav den fotografen på skiva som vi får använda till precis vad vi vill!!

• eveluscious

www.fotografmartin.nu är det som jag skrev om ovan! Har även hittat en anna tjej www.lottaelofsson.com som tar 6800:- för

Porträtt, vigsel, kyrktrappa:
    - 40 st tackkort
    - 1 st förstoring 24x30 cm
    - 2 st förstoringar 18x24 cm
    - 1 st fotobok med 20 bilder
    - 20 st pappersbilder a9x13cm eller 10x15cm från vigsel och kyrktrappa

• Nirre

Ja, tyckte om fotografMartins bilder. En tjej som heter Anna ska fota vårt bröllop. www.annakristinafoto.se, hon kommer vara med hela dagen så jag får alla sorters bilder i mitt album...

• Piggelinlover

Vi kommer att betala 6500 för att fotografen är med en heldag, och då får vi alla bilder på en skiva, vi får dock inga bilder i ett album utan vi får isf köpa till det...

• Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2008-06-08 21:29:55 följande:
    Vi kommer att betala 6500 för att fotografen är med en heldag, och då får vi alla bilder på en skiva, vi får dock inga bilder i ett album utan vi får isf köpa till det...
    För snabb..
    Men då kan vi sitta hemma i lugn och ro och sj välja ut bilden till tackkortet...
Svar på tråden Är det ett bra pris? (fotograf)