• Aurelia

är jag onormal? (förhållanden)

Jag har varit ihop med min pojkvän sen förrförra sommaren, vi bor inte ihop men planerar att bli sambos senare i år. I bland kan jag tycka att folk förväntar sig att man ska förändra sitt liv helt för att man inte är singel längre. Jag älskar min pojkvän men jag tycker fortfarande det är viktigt att få tid för mig själv ibland, att gå ut med mina kompisar själv och prata gamla minnen och "tjejsnack" och att inte alltid ta med pojkvännen de gånger vi ses hela familjen och äter middag. Jag träffar honom ett par gånger i veckan och när vi ses känns det jättebra. Varken han eller jag känner oss så lockade av det här med parmiddagar och att göra "allt" ihop, att börja säga "vi brukar" eller "vi gillar" i var och varannann mening i stället för att fortfarande vara en självständig person. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden är jag onormal? (förhållanden)
  • Aurelia

Men varför låter det inte som ett förhållande? Vad definierar ett förhållande - måste man sova ihop varenda natt för att det ska vara ett förhållande? Eller är man inte "ihop" på riktigt bara för att man gör saker själv ibland med sina kompisar?

• Aurelia

Någon mer än "090208" som tycker att jag inte är helt ute och cyklar?

• Peggy sue

Definierar ert förhållande kan ju bara ni göra, det kan ju inte jag sitta och säga att det är ett förhållande eller inte pga.. osv.

Jag vet bara att jag vill umgås med min m2b så ofta jag bara kan och lider av att vi måste vara ifrån varandra på dagarna när vi jobbar, skickar flera mess på dagen, blev sambos efter bara ett par månader (varit ihop lika länge som ni typ) Vi gör saker isär också och jag uppmuntrar min sambo till att hålla kontakter osv, men mest umgås vi med kompisar tillsammans.
    Bara en natt isär är ett lidande.

Vet också att när mina kompisar och syskons förhållanden varit allvarliga så har det kännetecknats av att dem haft oerhört svårt att vara ifrån varandra, satt kompisar osv lite åt sidan och varit så mkt ihop det bara går (om det så innebär att åka långt hem till ngn bara för att spendera natten där även om man bara kan komma sen och måste till jobbet tidigt och sånt bök)

Å andra sidan så lider jag lika mkt när jag tvingas va isär från mina hundar över ngn natt av ngn anledning

• Mikabella

Du är inte onormal. Du är sund i ditt tänkande!

• Aurelia

Mikabella, tack.

Peggy Sue, tack för din längre förklaring. Trivs ni båda så är det väl jättebra! Men jag förstår inte hur du kunde skriva i ditt förra inlägg att du inte skulle kalla mit förhållande för ett förhållande ens.

• Mikabella

Ok såhät är det i mitt förhållande. Vi är tokiga i varandra, har tusen saker gemensamt och älskat att vara tillsammans, MEN man måste ändå få lov att få sin egen tid! Vi har tre liv. MItt, hans och vårt.

• Aurelia

Mikabella, det var bra formulerat tycker jag. Jag förstår ju att det finns par som går mer upp i varann eller vad man ska säga, men jag tror inte det betyder att de älskar varandra mer. Alla är olika och det finns inget som är bättre eller sämre så länge man respekterar varandra. Fast båda ytterligheterna är väl rätt otrevliga - att man lever helt i symbios alt. att man egentligen inte bryr sig särskilt mkt om den andra och kanske tom har någon annan vid sidan om.

• janedoe

Där håller jag med. Det är när man blir stoppad från att ha sitt eget liv, som det blir osunt. Eller när man undviker "vårt" liv. Mellantinget är bäst tror jag!

• Hammerman

janedoe skrev 2008-06-07 00:12:17 följande:

Där håller jag med. Det är när man blir stoppad från att ha sitt eget liv, som det blir osunt. Eller när man undviker "vårt" liv. Mellantinget är bäst tror jag!
    Helt rätt. Har sett eljest väldigt sociala kompisar försvinna spårlöst så fort de inlett ett förhållande och själv varit i ett där vi i princip aldrig sågs. Det blir inte bra i något fall.

Lagom är bäst!
  • Cissit

Aurelia: Jag tycker ändå det låter ganska hälsosamt :) Och så länge ni älskar varandra så är det väl upp till er hur mkt tid ni spenderar tillsammans och så? Tycker jag iallafall. Det är nyttigt att ha tid för sig själv och inte bara gå upp i den andre personen.

Svar på tråden är jag onormal? (förhållanden)