Oj, jag måste tyvärr säga precis tvärtemot vad alla andra sagt här inne. Jag hade blivit så otroligt ledsen att jag brutit ihop troligtvis.
Klart man inte har ensamrätt men man vill åtminstone gärna känna att ens bröllop är LITE exklusivt och "unikt". Jag var jätteledsen ett kort tag när sambons syster plötsligt talade om att de skulle gifta sig och det var ett HALVÅR innan oss. Då hade vi planerat i över ett år redan och jag hade pratat massor m henne om vårt bröllop. Hon ohc hennes nuvarande man
bestämde sig på ett par månader och slog till före oss.
jag var verkligen knäckt, även om jag var jätteglad för deras skull. Är helt ok om den som EJ sagt nåt först, slår till EFTERÅT men att plötsligt lägga in sitt bröllop INNAN det är respektlöst tycker jag. faktiskt!
Om man vill hålla det hemligt visst, men då får man oxå vara den som väjer ifall någon annan talat om att de ska gifta sig.
det är ju speciellt känsligt om det är en nära vän eller nära släkting. Då gör man inte så tycker jag.
Ingen vän eller något syskon t mig hade ens tänkt tanken att göra något sånt nära inpå vårt bröllop som de vet att vi planerat under så lång tid. Är bara vanligt folkvett enligt mig.
Tre månader är en ok tid att vänta tycker jag. Kanske är någon som tycker att jag är underlig nu men jag hade visat samma respekt gentemot andra. Hade aldrig planerat ett bröllop till en månad efter någon annan som jag kände väl.
Vore det så att vi i hemlighet hade planerat men ej sagt nåt så hade jag pratat med den andra personen när jag fått veta att de skulle gifta sig. Vore det ok med den personen och den personen förstod om vi tex hade bokat allt och sådär så hade jag kanske tyckt det kändes ok att gifta mig bara ett kort tag efter dem, men jag tror inte jag själv hade tyckt det var kul heller.
Då hade ju vårt bröllop bara blivit "bröllopet efter deras". Hade känts MINDRE vårt på nåt vis.
Äh jag kan banne mig inte förklara hur jag känner *asg*
Räddningen m svägesrkans bröllop var att det var så olikt vårt. Mkt enkelt, få personer och ingen stor fest eller så, buffémiddag utan dans osv. Så därför kändes det ok.
Det hade nog känts ok i vilket fall för nu var det ju ett halvår emellan, men det hade svidit ordentligt om det hade varit väldigt likt vårt upplägg.