• 0PB0

Ledsen vän

En vän berättade att de skulle gifta sig och sen hade en släkting bestämt bröllop en månad innan dem. Hur kan man göra så???
    Man kan väl ändå vänta efter eftersom de skickat ut inbjudningar osv...

DÅLIGT!!!

Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 16:32
    Det är alltså inte mig det handlar om utan en vän och hennes bror som gifter sig 1 månad innan henne...

• Svar på tråden Ledsen vän
  • feministbrud

Jag förstår inte problemet.

• FruHögstadius

Jag skulle inte bli upprörd, jag har ju mitt bröllop och det andra paret har sitt, jag skulle vara glad för deras skull.

• Tooticki

Vad är problemet?

Jag säger som Miranda när Charlotte blir upprörd inför sitt bröllop: "You don´t get a whole week, you get one day!"

Din vän kan knappast göra anpråk på en månad...

• Piha

Vad menar din vän? Har de ensamrätt att gifta sig just då? De vet väl inte hur länge släktingen planerat sitt bröllop. Kanske mycket längre än de själva.

Nä, be din kompis tagga ner lite. Folk gifter sig varje dag.

• DanKat

Bröllop kan man ju planera så långt i förväg, dom där släktingarna kan ju ha planerat in sitt datum sen jättelänge. Jag och min m2b har t.ex. bokat in både kyrkan och lokalen och dessutom graverat in datumet i min vigselring - och vi gifter oss inte förrän nästa sommar. Om då någon av mina släktingar skulle bestämma sig för att gifta sig i närheten av "vårt" datum så skulle självklart inte vi ändra vår dag ändå.

• feministbrud

En bror är visserligen en nära släkting, men en månad är också en lång tid.

• Mikabella

Min lilla bror gifter sig en månad innan oss. Inga problem! Som båda släkt o brud inom en månad kan jag bara glädjas. Är ju sååå roligt att gå på bröllop o ska bli underbart att gifta sig. Ingen i släkten eller vänskapskretsen har sagt något negativt om att bröllopen infaller så nära inpå varandra. De tycker bara att det är roligt! Lugna henne med att påpeka att det liksom alrig kan bli för mycket av det goda. Ett bröllop är alltid unikt! Ett bröllop blir aldrig det andra likt! Hoppas att hon snart blir lite gladare.

• 0PB0

Ja! Ni är så snälla som ger er bild. Ska prata med henne och se vad hon säger. Det är svårt att inte stå på hennes sida så era tankar hjälper mig mycket... TACK TACK

• Lucia05

Har man ensamrätt på sin månad?

• Mikabella

litet tillägg..Lite vimsigt är ju att jag nu planerar mitt eget bröllop samtidigt som tankar på lillebroders bröllop snurar i huvudet. Är värdpar med blivande maken på brors bröllop 19 juli o står själv brud 30 augusti Tycker mest synd om mamma faktiskt Hon planerar o fixar o tänker. Men vi hjälps åt o det kommer bli toppen bra!!

Svar på tråden Ledsen vän