• Vi2alltid

Stränga regler på forumet??

Det är ju bra att det här forumet granskas och har viss upprätthållning.... men jag tycker det är lite konstigt att man får tipsa varandra om olika tjänster enbart om man INTE känner dessa personer som står för tjänsterna personligen?

Så om nån efterlyser en billig frisör i ett visst område, så kan jag skriva upp massor av tips, men om det är jag min syster eller t.o.m jag själv som är frisör, då får jag inte?!!? Förstår att det är svårt att dra gränserna för reklam och inte, men om medlemmarna här på bröllopstorget själva frågar?!?!?!?

Nu ligger en tråd uppe där ett par letar efter serveringspersonal.. om man anmäler sitt intresse där så gör man ju "reklam" oxå då?
    Hur dras egentligen gränsen??

Jag tycker det börjar bli lite löjligt...
    Vad tycker ni där ute?

• Svar på tråden Stränga regler på forumet??
  • Vi2alltid

MEN
    om folk efterlyser då? då får man fortfarande inte?
    tråkigt tycker jag, då vi är här för att hjälpa varandra?

Pumpkin skrev 2008-05-26 15:56:31 följande:
    Fast man ska ju veta att det ÄR INTE tillåtet att göra reklam för sig i inboxar heller, vare sig vi ser det eller inte. När man blir medlem här accepterar man våra regler och då ska man ju hålla sig till dem, vare sig någon av oss moderatorer eller redaktionen ser det eller inte.
  • gustafmatilda
    Vi2alltid skrev 2008-05-26 15:59:34 följande:
    MENom folk efterlyser då? då får man fortfarande inte?tråkigt tycker jag, då vi är här för att hjälpa varandra?
    Man får väl tipsa om ställen som man har egen erfaranhet av, eller som man hört ska vara bra, men inte sålänge som man känner personen ifråga. Man måste ju få tipsa om sånt och utbyta meningar om olika ställen, det är en stor del till att BT är så populärt, man slipper i många lägen göra grovjobbet själv, utan kan få och ge goda råd och tips till andra!
  • Pumpkin

Spelar ingen roll om folk efterlyser en bra/billig frisör osv, du får ändå inte tipsa om dig själv eller någon vän/släkting.

• Pumpkin

Precis så är det

gustafmatilda skrev 2008-05-26 16:04:25 följande:
    Man får väl tipsa om ställen som man har egen erfaranhet av, eller som man hört ska vara bra, men inte sålänge som man känner personen ifråga. Man måste ju få tipsa om sånt och utbyta meningar om olika ställen, det är en stor del till att BT är så populärt, man slipper i många lägen göra grovjobbet själv, utan kan få och ge goda råd och tips till andra!
  • Vi2alltid

ok... det tycker jag är lite tråkigt faktiskt...

Pumpkin skrev 2008-05-26 16:04:47 följande:
    Spelar ingen roll om folk efterlyser en bra/billig frisör osv, du får ändå inte tipsa om dig själv eller någon vän/släkting.
  • Pumpkin

Ja, visst kan det tyckas vara tråkigt, men någonstans måste gränserna gå liksom. Folk ska alltid veta att man får ett tips för att det är BRA, inte för att personen som tipsar har några särskilda band till företaget och därmed kanske är partisk osv. Så det är ju för medlemmarnas skull också, inte bara för annonsörernas.

• MissieA

Tråkigt är det väl men det är BT regler och då får vi som medlemmar följa dem men om man vill hjälpa till så får man väl lägga ut en annons på blocket eller nått hehe..

Men jag tycker fortfarande att det är orättvist att BT ibland går vidare med anmälningarna som reklam bara för att den tror att man känner den personen, även om man inte gör det. Det är svårt att veta men ändå kan man inte anklaga folk utan att veta tycker jag men det är ju min personliga åsikt hehe.

• Vi2alltid

jo jag vet att gränsen måste gå nånstans, så då är det ju så!
    men det är väldigt frustrerande ibland :P
    Dessutom kan ju folk "fuska" och låtats som att de inte känner nån... då skulle jag hellre vilja att folk var ärliga mot mig och sa "ok, det är min syster men gå gärna dit själv och få en egen uppfattning)
    nu ljuger folk istället

Pumpkin skrev 2008-05-26 16:12:56 följande:
    Ja, visst kan det tyckas vara tråkigt, men någonstans måste gränserna gå liksom. Folk ska alltid veta att man får ett tips för att det är BRA, inte för att personen som tipsar har några särskilda band till företaget och därmed kanske är partisk osv. Så det är ju för medlemmarnas skull också, inte bara för annonsörernas.
  • Hammerman

Är Bröllopstorget en statlig institution eftersom reklam är så hemskt förbjudet?

• Pumpkin

Vi2alltid: Jag tror att vi alla tycker att det är frustrerande ibland, oavsett vad man tycker om reglerna i sin helhet

Hammerman1: Nej, och reklam är ju inte förbjudet - så länge man betalar för den (annonsplatser).

• Vi2alltid

förresten! för mig är det stor skillnad mellan ett tips och reklam!

reklam är mer packeterat med syfte att SPRIDA sin tjänst eller produkt. Oftast utsätts man för reklam, man söker inte upp den... och söker man upp reklam så är det ju för att få tips på en tjänst eller produkt.

jag förstår att ni måste dra gränsen för att inte förlora annonsörer, men vi som tipsar här på forumet är sällan egna företagare, utan "nån som gillar att sy" eller liknande

• Pumpkin
    Vi2alltid: Där har du faktiskt fel, MÅNGA som tipsar här på BT är egna företagare, långt fler än du tror.
  • Vi2alltid

ok, då omformulerar jag: ALLA är inte det :)

Pumpkin skrev 2008-05-26 16:57:22 följande:
    Vi2alltid: Där har du faktiskt fel, MÅNGA som tipsar här på BT är egna företagare, långt fler än du tror.
  • Vi2alltid

men visst, om det är så, då är det ett problem

Pumpkin skrev 2008-05-26 16:57:22 följande:
  • Pumpkin

Det är ett problem, det var därför reglerna skärptes och förtydligades.

• Vi2alltid

ok, men då tog det några timmar så fick jag svar på varför reglerna är som de är :)

då förstår jag mera

Pumpkin skrev 2008-05-26 18:02:41 följande:
    Det är ett problem, det var därför reglerna skärptes och förtydligades.
  • Pumpkin

Aha, förstod inte att den frågeställningen låg till grund

Men då är vi på samma våglängd då

• Vi2alltid

njaej, jag hade väl ingen tydlig frågeställning, men jag undrade ju lite varför det var som det var

Pumpkin skrev 2008-05-26 18:10:03 följande:
    Aha, förstod inte att den frågeställningen låg till grund Men då är vi på samma våglängd då
Svar på tråden Stränga regler på forumet??