• Vi2alltid

Stränga regler på forumet??

Det är ju bra att det här forumet granskas och har viss upprätthållning.... men jag tycker det är lite konstigt att man får tipsa varandra om olika tjänster enbart om man INTE känner dessa personer som står för tjänsterna personligen?

Så om nån efterlyser en billig frisör i ett visst område, så kan jag skriva upp massor av tips, men om det är jag min syster eller t.o.m jag själv som är frisör, då får jag inte?!!? Förstår att det är svårt att dra gränserna för reklam och inte, men om medlemmarna här på bröllopstorget själva frågar?!?!?!?

Nu ligger en tråd uppe där ett par letar efter serveringspersonal.. om man anmäler sitt intresse där så gör man ju "reklam" oxå då?
    Hur dras egentligen gränsen??

Jag tycker det börjar bli lite löjligt...
    Vad tycker ni där ute?

• Svar på tråden Stränga regler på forumet??
  • SnuttisSessan

Jo det är en hårfin gräns men man kan ju svara som ett gästboksmeddelande i stället, för det får man väl?

• Vi2alltid

får man det???
    ja jag vet faktiskt inte..
    nån moderator där ute som vet??

SnuttisSessan skrev 2008-05-26 15:01:20 följande:
    Jo det är en hårfin gräns men man kan ju svara som ett gästboksmeddelande i stället, för det får man väl?
  • AnnaochHenrik

Jag tycker att det är rimliga regler. Om du eller någon i din närhet tjänar pengar på att du tipsar, då är det reklam, ja. Då får man köpa annonsplats precis som alla andra företag.

• Vi2alltid

ja det tycker jag oxå, men om nån FRÅGAR om det finns nån därute som kan det och det...

AnnaochHenrik skrev 2008-05-26 15:02:49 följande:
    Jag tycker att det är rimliga regler. Om du eller någon i din närhet tjänar pengar på att du tipsar, då är det reklam, ja. Då får man köpa annonsplats precis som alla andra företag.
  • MissieA

Jag är ingen moderator men jag har uppfattat det som att man inte får göra reklam i gästboken heller. Reklam är ju reklam oavsett om det är i forumet eller i gästboken.

Reglerna är rättvisa men jag tycker att det kan blir orättvist ibland för hur ska dem på BT kunna veta ifall man känner någon eller inte, dem bara chansar ibland. DET är orättvist tycker jag.

• Vi2alltid

ja så känner jag med!
    jag har full förståelse för reklam-biten och att man tex inte får starta trådar om nåt man vill tex sälja

men när folk efterlyser hjälp så vågar man ju inte erbjuda sig själv och man får ju bara tipsa om man inte känner personen som står för tjänsten... känns lite långsökt, reklam blir det ju på sätt och vis ändå, om jag tipsar om någon jag tycker är väldigt duktig på nåt

MissieA skrev 2008-05-26 15:05:45 följande:
    Jag är ingen moderator men jag har uppfattat det som att man inte får göra reklam i gästboken heller. Reklam är ju reklam oavsett om det är i forumet eller i gästboken.Reglerna är rättvisa men jag tycker att det kan blir orättvist ibland för hur ska dem på BT kunna veta ifall man känner någon eller inte, dem bara chansar ibland. DET är orättvist tycker jag.
  • Fröken förväntan

Problemet är väl att utan annonsplatser så kan inte bröllopstorget existera och för att sälja annonsplatser måste de ha dessa regler. Vilken ändå är rimligt.

Men man kan väl skicka till inboxen? Den är väl privat? I alla fall är det ju bara jag som kan se min egen inbox och inga andra medlemmar så då sprids ju inte reklamen så långt

• Vi2alltid

ja, om man inte åker dit på sånt med... tror du inte får skriva varken i forum, gästbok eller inbox... det är det somn är lite konstigt menar jag

Fröken förväntan skrev 2008-05-26 15:15:14 följande:

Problemet är väl att utan annonsplatser så kan inte bröllopstorget existera och för att sälja annonsplatser måste de ha dessa regler. Vilken ändå är rimligt.Men man kan väl skicka till inboxen? Den är väl privat? I alla fall är det ju bara jag som kan se min egen inbox och inga andra medlemmar så då sprids ju inte reklamen så långt
  • MissieA

Fröken förväntan skrev 2008-05-26 15:15:14 följande:

Problemet är väl att utan annonsplatser så kan inte bröllopstorget existera och för att sälja annonsplatser måste de ha dessa regler. Vilken ändå är rimligt.Men man kan väl skicka till inboxen? Den är väl privat? I alla fall är det ju bara jag som kan se min egen inbox och inga andra medlemmar så då sprids ju inte reklamen så långt
    Men jag tror ändå att BT kommer åt inboxen så att dem kan ju upptäcka reklamen ändå och man kan få en varning. Men är inte säker.
  • Vi2alltid

skulle vara bra å veta... det var frustrerande att bli avstängd ett dygn.... man får lite abstinens :D

Svar på tråden Stränga regler på forumet??