• Förväntansfulla

Arg & ledsen på Björn Axén

Är så arg o besviken!! hade bokat en bruduppsättning hos en elev på Björn Axén. Var ute i riktigt god tid för att slippa sistaminuten panik o så ringde de mig härom dagen o sa att det finns ingen som kan fixa mitt hår för de har sina semestrar då. Blev upprörd eftersom det nu bara är 2 månader kvar o jag vet inte var jag ska vända mig..så jag bad henne kolla med de andra björn axén salongerna. Hon ringer sen upp o pratar på om en kille som e jätteduktig som kommer på sin lediga dag o fixar mitt hår. Perfekt tänkte jag, men sen frågade jag om det var samma pris. "nej, det är en liten skillnad" säger hon o det visar sig att han tar 1100 kr mer än eleven! Så nu e jag inte jätteglad på dem, tycker inte man kan lova en sak o sen avboka 2 månader innan...Varning med andra ord!!

• Svar på tråden Arg & ledsen på Björn Axén
  • Sommargrönt

Oj, här satt man på höga hästar! Det var det värsta jag hört. Självklart kan man kräva något fast man bokar en elev. Kanske inte exakt lika bra resultat som om man bokar en ordinarie, men definitivt att man får en uppsättning! Som företag får man se till att hålla det man lovat, oavsett vilket pris kunden fått. Det minsta de kunde gjort hade varit att erbjuda dig en ordinarie till samma pris. Man måste tänka på sitt rykte!

Mrs Muria skrev 2008-05-29 01:55:37 följande:

Du får skylla dig själv som bokar "elev". Om du skulle ha bokat en ord. personal skulle dem säkert hittat en lika duktig ersättare och t.o.m bett dig komma och träffa den frisören mycket innan den inbokad tid.Du kan inte kräva nåt från dem eller prata illa då du inte skulle betala fullt pris, och du bokade elevbehandling!den risken får man ta då man vill gå den billigare vägen.Gjorde smink&håret hos dem förra året och blev sååååååååååååå himla nöjd!Kan varmt rekommendera dem, anser dem som riktig proffsiga,men självklart endast deras färdig utbildade frisörer!
  • Kärlek ger näring åt själen

Precis!! för de är oftast så rädda för att det ska bli fel ... för det är trots allt hela deras framtid som står på spel.. Eftersom de blir betygsatta utifrån deras jobb o så också..

haha ja jag tror det ligger lite i det faktiskt

matildaochniklas skrev 2008-05-29 11:42:41 följande:
    Jag håller med dig Kärlek ger näring åt själen. När vi hade studentbal gjorde jag min frisyr hos en elev. Hon var väldigt noga med att fråga om jag var nöjd under hela friseringen. Och det blev såå himla bra.Det är väl som mina lärare brukar säga lite skämtsamt - ska man opereras ska man välja en AT-läkare för dom är såå himla noggranna!
  • BrudenB

Stackars TS, jag lider verkligen med dig. Jag gjorde mitt hår och make på GreatHair (www.greathair.se/) - kan rekommendera dem om du vill se dig omkring efter ett annat alternativ. Lycka till!

• Masha

Hade du varit såååååå himla nöjd om du hade blivit avbokad? Det är synnerligen oproffsigt att agera på det viset. TS borde blivit erbjuden en utbildad frisör till samma pris naturligtvis.

Du får skylla dig själv som bokar "elev". Om du skulle ha bokat en ord. personal skulle dem säkert hittat en lika duktig ersättare och t.o.m bett dig komma och träffa den frisören mycket innan den inbokad tid.Du kan inte kräva nåt från dem eller prata illa då du inte skulle betala fullt pris, och du bokade elevbehandling!den risken får man ta då man vill gå den billigare vägen.Gjorde smink&håret hos dem förra året och blev sååååååååååååå himla nöjd!Kan varmt rekommendera dem, anser dem som riktig proffsiga,men självklart endast deras färdig utbildade frisörer!
  • Meea

Fast varför erbjuder man då att eleverna kan göra bruduppsättningar? Och om man skall ta en risk då i samma veva att inte ens få uppsättningen så borde det väl informeras om saken?
    Varför skulle man inte få klaga för att man inte har bokat hos ordinarie och därmed fullt pris?
    Jag håller inte med dig alls......
  • jeslin

Hej och hå här tar vi i,hur tror du elever blir färdiga utbildade frisörer?? Genom att svinga i sitt trollspö??

Självklart har du rätt att kräva det du har bokat för av annan frisör om du blir avbokad!!
  • Mrs Muria

Kan förstå att man blir arg och ledsen, men som du också skriver så har dem avbokat 2 månader innan..du hinner hitta nån annan till det priset du vill betala!skillnad bore om dem ringde 2 veckor innan !

känner flera som har bokat naglar,make up,håret hos dem och blivit så nöjda...tycker att man kan inte riskera nåt till den stora dagen, och det blir risk om man tar en elevbehandling!

• MsSandra

Det ska absolut inte spela någon roll om man bokar elev eller "fullvärdig frisör".. det är frisören/butiken ifrågas ansvar att se till att det fungerar med bokningarna.. det är INTE en prisfråga! Det tillhör enbart god serviceanda!

Det är också deras ansvar att hitta på en lösning om de vill behålla sitt goda rykte..finns inga ursäkter - det minsta de kan göra när man varit ute i så god tid.. är att hitta en lösning på problemt (till samma kostnad givetvis).

Om sedan inte kunden godtar den lösningen man föreslår, får man avboka och be om ursäkt för att man inte klarar av att leverera sin "tjänst". Då har man iaf praktiserat god service..

MVH Sandra

PS tii TS - oavsett dålig serviceanda, så är de ju iaf ute i god tid för att du skall kunna hitta någon annan. Två månader ger lite utrymme för att kolla in andra ställen - även om det inte är kul att börja planera om. Lycka till.

• Förväntansfulla

Tyvärr så är 2 månader inte särskilt mkt när det gäller ett sånt populärt bröllopsdatum. Jag har fått sitta o ringa runt till en massa ställen, varav de flesta tog ca 2500 kr för en uppsättning, vilket är för mkt för min budget,o därför hade jag bokat en elevuppsättning. Så 2 månader kan verka mkt men det är det dessvärre inte. Har till slut nu äntligen hittat en som kommer hem till mig o gör både hår o makeup för 2000, vilket jag är jättenöjd med, men det va inte kul att panikstressa för att få tag på någon..

Mrs Muria skrev 2008-06-01 01:02:45 följande:

Kan förstå att man blir arg och ledsen, men som du också skriver så har dem avbokat 2 månader innan..du hinner hitta nån annan till det priset du vill betala!skillnad bore om dem ringde 2 veckor innan !känner flera som har bokat naglar,make up,håret hos dem och blivit så nöjda...tycker att man kan inte riskera nåt till den stora dagen, och det blir risk om man tar en elevbehandling!
  • SannaLi

Låter jättebra o billigt, får man fråga vem du har bokat och tel nr?

• Sommargrönt

Vad skönt att det ordnar sig!

• Gutegirl

Ett litet tips när det gäller frisörer:

Säg att ni vill ha en festuppsättning. Det kostar ungefär hälften men det kan vara precis samma frisyr.
    Precis som med tårta och smink; så fort man nämner brud, bröllop eller vigsel så koster det dubbelt som mycket.

• Förväntansfulla

Jag har funderat på att göra det, men vågar inte riktigt då jag ska ha både tiara o slöja som måste sitta fast ordentligt. Annars skulle jag definitivt ha gjort det också!

Gutegirl skrev 2008-06-02 18:42:52 följande:
    Ett litet tips när det gäller frisörer:Säg att ni vill ha en festuppsättning. Det kostar ungefär hälften men det kan vara precis samma frisyr.Precis som med tårta och smink; så fort man nämner brud, bröllop eller vigsel så koster det dubbelt som mycket.
  • Englali
    Gutegirl skrev 2008-06-02 18:42:52 följande:
    Ett litet tips när det gäller frisörer:Säg att ni vill ha en festuppsättning. Det kostar ungefär hälften men det kan vara precis samma frisyr.Precis som med tårta och smink; så fort man nämner brud, bröllop eller vigsel så koster det dubbelt som mycket.
    Fast det stämmer inte riktigt heller, alla jobbar inte alls så. Det där är ett orättvist rykte om frisöbranschen.
    Jag är själv frisör och på vårat företag jobbar vi med tim-priser för uppsättningar. Och oftast tar en brud betydligt längre tid och det är flera möten och konsultation innan... tid som vi också ska ha betalt för. Inte bara själva dagen frisyren görs.
    Ska man ha slöja/krona/tiara tar det betydligt längre tid än en festfirsyr då dessa ska fästas ordentligt.
  • Gutegirl
    Förväntansfulla skrev 2008-06-02 20:11:04 följande:
    Jag har funderat på att göra det, men vågar inte riktigt då jag ska ha både tiara o slöja som måste sitta fast ordentligt. Annars skulle jag definitivt ha gjort det också!
    Jag hadebett min mamma nåla fast det.

Och nej, det är inget elakt rykte.
  • Anna  Sol

Men hallå, du behöver väl inte vara så dryg mot TS. Skylla sig själv?? DET var en väldigt onödig kommentar! Faktum är att jag tycker hela ditt inl'gg var onödigt. :/
  • Kärlek ger näring åt själen

Nja jag vet inte om det är så överlag faktiskt.. vet att det är många som tar överpriser med just bröllopsuppsättningar. Men som ser lika fina ut och är lika hållbara som en festuppsättning.

lika så inom blomsterhandlen o bageriet.. de tar mer för att de påstår att det är mer jobb. Men jag har lite svårt att se varför.
    menar om jag ska på Studentbalen (t ex) så vill jag ju att håret ska se snyggt ut hela kvällen/natten och kanske också ville ha en konsultation av hur den ska se ut innan jag gör det den dagen. Då borde det ju kosta lika mycket..

Tyvärr är det många som tar över priser när det gäller bröllop för att de VET att folk är villiga att betala för att det ska bli bra

Nu säger jag inte att ni gör det.. Utan det är många som gör.

Englali skrev 2008-06-02 20:31:15 följande:
    Fast det stämmer inte riktigt heller, alla jobbar inte alls så. Det där är ett orättvist rykte om frisöbranschen.Jag är själv frisör och på vårat företag jobbar vi med tim-priser för uppsättningar. Och oftast tar en brud betydligt längre tid och det är flera möten och konsultation innan... tid som vi också ska ha betalt för. Inte bara själva dagen frisyren görs.Ska man ha slöja/krona/tiara tar det betydligt längre tid än en festfirsyr då dessa ska fästas ordentligt.
  • matildaochniklas

Jag är iofs beredd att betala lite mer för en bruduppsättning bara för att få lite lyx o bubbel under tiden. Jag betalar gära för bra service när jag ska gifta mig =) Kanske är för att jag aldrig någonsin har råd med att unna mig ngt sådant annars, student som jag är.

Svar på tråden Arg & ledsen på Björn Axén