• Förväntansfulla

Arg & ledsen på Björn Axén

Är så arg o besviken!! hade bokat en bruduppsättning hos en elev på Björn Axén. Var ute i riktigt god tid för att slippa sistaminuten panik o så ringde de mig härom dagen o sa att det finns ingen som kan fixa mitt hår för de har sina semestrar då. Blev upprörd eftersom det nu bara är 2 månader kvar o jag vet inte var jag ska vända mig..så jag bad henne kolla med de andra björn axén salongerna. Hon ringer sen upp o pratar på om en kille som e jätteduktig som kommer på sin lediga dag o fixar mitt hår. Perfekt tänkte jag, men sen frågade jag om det var samma pris. "nej, det är en liten skillnad" säger hon o det visar sig att han tar 1100 kr mer än eleven! Så nu e jag inte jätteglad på dem, tycker inte man kan lova en sak o sen avboka 2 månader innan...Varning med andra ord!!

• Svar på tråden Arg & ledsen på Björn Axén
  • jeslin

Fy vad dåligt av dom,jag hade avbokat allt o försökt leta efter något annat...
    Väldigt fult

• Förväntansfulla

Yes, precis vad jag gjorde! sa att då fick det va...Men nu står jag ju likväl här utan istället!

jeslin skrev 2008-05-23 15:01:11 följande:
    Fy vad dåligt av dom,jag hade avbokat allt o försökt leta efter något annat...Väldigt fult
  • RosaPärlan

vilka idioter!! leta reda på någon som kan hålla vad dom lovar!! Det ordnar sig ska du se!!

• Mrs Muria

Du får skylla dig själv som bokar "elev". Om du skulle ha bokat en ord. personal skulle dem säkert hittat en lika duktig ersättare och t.o.m bett dig komma och träffa den frisören mycket innan den inbokad tid.

Du kan inte kräva nåt från dem eller prata illa då du inte skulle betala fullt pris, och du bokade elevbehandling!
    den risken får man ta då man vill gå den billigare vägen.

Gjorde smink&håret hos dem förra året och blev sååååååååååååå himla nöjd!

Kan varmt rekommendera dem, anser dem som riktig proffsiga,
    men självklart endast deras färdig utbildade frisörer!

• 20080301

Det där är inte sant, hon har rätt att kräva en ersättare oavsett vem hon har bokat. Jag har jobbat som frisör sen jag var 12 år. Man kan inte bara boka av en kund semester eller inte och sen inte erbjuda henne en ersättare. det är salongen som gjort fel från början inte hon. Alltså är det upp till salongen att lösa problemet. Jag har hört mycket skit om deras salonger genom åren.

Mrs Muria skrev 2008-05-29 01:55:37 följande:

Du får skylla dig själv som bokar "elev". Om du skulle ha bokat en ord. personal skulle dem säkert hittat en lika duktig ersättare och t.o.m bett dig komma och träffa den frisören mycket innan den inbokad tid.Du kan inte kräva nåt från dem eller prata illa då du inte skulle betala fullt pris, och du bokade elevbehandling!den risken får man ta då man vill gå den billigare vägen.Gjorde smink&håret hos dem förra året och blev sååååååååååååå himla nöjd!Kan varmt rekommendera dem, anser dem som riktig proffsiga,men självklart endast deras färdig utbildade frisörer!
  • Förväntansfulla

Mrs Muria: De är säkert jätteproffsiga, jag har också hört mkt positivt, var därför jag bokade dem. Tycker att det är väldigt dåligt att boka av mig så kort tid innan. Just nu letar jag febrilt efter någon annan i närheten, då jag inte vill åka runt halva stan den dagen!

Du får skylla dig själv som bokar "elev". Om du skulle ha bokat en ord. personal skulle dem säkert hittat en lika duktig ersättare och t.o.m bett dig komma och träffa den frisören mycket innan den inbokad tid.Du kan inte kräva nåt från dem eller prata illa då du inte skulle betala fullt pris, och du bokade elevbehandling!den risken får man ta då man vill gå den billigare vägen.Gjorde smink&håret hos dem förra året och blev sååååååååååååå himla nöjd!Kan varmt rekommendera dem, anser dem som riktig proffsiga,men självklart endast deras färdig utbildade frisörer!
  • matildaochniklas

Jag håller inte med dig! Det spelar väl ingen roll vem man har bokat. Om man blivit lovad en elev som ska fixa frisyren ska det också vara så! Dom måste ju veta att alla ska ha semester och då tar man inte en bokning om man är osäker och inte kan stå för vad man lovat!

• Kärlek ger näring åt själen

Men om alla tänker så.. att man är snål för man väljer att hjälpa en studerande att göra fina uppsättningar så kan ingen på frisörlinjen göra uppsättningar eftersom alla vill göra det hos dem som redan är utbildade o kunniga.. övning ger trots allt färdighet.. och jag tycker det är toppen att Ts tänkte på att det dels är billigt och dels är en toppen bra sak att låta någon som utbildar sig att få öva... jag har varit hos otaliga elever och klippt o färgat mitt hår och har varit mer nöjd med resultatet än hos en utbildad som inte lyssnar/bryr sig om hru man vill ha det... visst det är olika men jag tror samtidigt att man måste ge alla en chans istället för att säga att hon får skylla sig själv!

• matildaochniklas

Jag håller med dig Kärlek ger näring åt själen. När vi hade studentbal gjorde jag min frisyr hos en elev. Hon var väldigt noga med att fråga om jag var nöjd under hela friseringen. Och det blev såå himla bra.

Det är väl som mina lärare brukar säga lite skämtsamt - ska man opereras ska man välja en AT-läkare för dom är såå himla noggranna!

Svar på tråden Arg & ledsen på Björn Axén