• älskarlivet

Syskonbarn eller inte?

Vi vill inte ha barn med på vårt bröllop, däremot hade vi kunnat tänka oss att ev ha mina syskonbarn med.

Däremot har jag börjat fundera på om det är så att vi kanske inte ska ha syskonbarn med heller..
    Detta då det alltid blir så mycket fokus på de barnen när vi har familjemiddagar, ingen sitter ner och äter utan barnens föräldrar bara springer efter barnen etc. Jag vill inte ha något spring under middagen utan då ska man sitta ner och äta och samtala som vuxna människor..

Däremot vet jag också att mina syskon kan ha svårt att lämna bort barnen av diverse anledningar..

Gah, vad svårt det här blev!

Någon som har något råd eller varit i samma situation?

• Svar på tråden Syskonbarn eller inte?
  • ToU

vi hade barnfritt, såååå skönt! Tyvärr hade någon tagit med sig en skrikande unge till kyrkan... mindre kul...

• PennyJenny

Fröken förväntan skrev 2008-05-20 09:36:13 följande:

Blivande fru Coxxby skrev 2008-05-20 08:10:50 följande:
    Men det är svårt att hitta en tjej eller kille som man kan anlita som barnvakt... det måste ju vara någon man känner samtidigt som det är någon som då inte får vara med på bröllopet på riktigt, eller hur man ska säga. Är det bara jag som inte kan komma på en sådan person?
    Vi hade hjälp av mamma och pappas grannars dotter. Jag känner inte henne något väl, men det gör ju mamma och pappa. Så man kan liksom kolla runt så, grannar till föräldrar, någon som har barn som har en bra barnvakt som du kan kontakta, kollegors halvvuxna barn som vill tjäna lite pengar osv.
  • älskarlivet

Jo men jag vill inte ha en massa spring på bröllopet, spring i talen, spring i middagen..

Pienaar skrev 2008-05-20 07:28:55 följande:
    Ja men om alla tänkbara barnvakter är med på bröllopet så blir det ju då alltså barnens föräldrar som helt logiskt tar hand om sina barn, låt det vara så bara, tycker jag
  • PL080802

min systers mans föräldrar tar hand om barnen och de är inte med på bröllopet i form av gäster, utan som barnvakter :) Kan det vara ett alternativ?

• älskarlivet

Min ena syster har inga svärföräldrar och den andres systers svärföräldrar bor långt härifrån..

PL080802 skrev 2008-05-20 17:59:39 följande:
    min systers mans föräldrar tar hand om barnen och de är inte med på bröllopet i form av gäster, utan som barnvakter :) Kan det vara ett alternativ?
  • lyxbruden

testa ett homeservice företag de som erbjuder hushållsnära tjänster har oxå barnskötare anställda för barnpassning . Barnen däckar väl efter ett tag så det bli inte jättemånga timmar.

• älskarlivet

Jag känner inte att jag vill ha någon okänd som ska passa barnen i så fall, utan i så fall någon kompis kompis eller så..

Får fundera vidare kring det..

lyxbruden skrev 2008-05-20 18:07:52 följande:
    testa ett homeservice företag de som erbjuder hushållsnära tjänster har oxå barnskötare anställda för barnpassning . Barnen däckar väl efter ett tag så det bli inte jättemånga timmar.
  • lyxbruden

vi har anlitat hemfrid- de kommer å hälsar på först och vi har alltid varit jättenöjda.

• älskarlivet

ok, men för mig känns inte det som ett alternativ och framför allt tror jag att mina systrar skulle motsätta sig det..

lyxbruden skrev 2008-05-20 18:12:26 följande:
    vi har anlitat hemfrid- de kommer å hälsar på först och vi har alltid varit jättenöjda.
  • jordgubbar och oboy
    älskarlivet skrev 2008-05-20 18:13:07 följande:
    ok, men för mig känns inte det som ett alternativ och framför allt tror jag att mina systrar skulle motsätta sig det..
    Har ni kollat med förskolan, vår dagisfröken ställer upp som barnvakt.
  • älskarlivet

Barnen går inte på förskola, så tyvärr går inte det heller..

Kanske jag har någon kollega, som jag inte umgås så mycket med som kan ställa upp..

jordgubbar och oboy skrev 2008-05-20 18:16:36 följande:

Har ni kollat med förskolan, vår dagisfröken ställer upp som barnvakt.
Svar på tråden Syskonbarn eller inte?