• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Astriden

Uppe med tuppen & först som vanligt
    Imorgon är min sista dag på det företag jag är,
    känns lite trist efter dryga året men det är väl det som är baksidan med att vara konslut. Uppdrag tar slut & man går vidare. Efter semestern är tanken att jag skall sitta i receptionen på ett företag som är i glasiga gamla JC-huset i Mölnlycke. Blir säkert toppen.

• Majsis2008

god morgon god morgon.
    Igår hade jag "the talk" med mannen. Och det var possetivt. Han sa att det är upp till mig då det är jag som kommer få det jobbigast under en period om det nu blir en bebis i magen. Och att vi måste spara mer, i alla fall jag. M

• Astriden

Majsis,
    Superkul att ni skall sätta fart i bebisverkstaden!

beyder "the talk" att ni pratade om att skaffa barn?
    Tycker inte alls att det är upp till dej det är ett delat ansvar & lycket ligger på mannen även om han rent fysiskt inte kan föda ut barnet.
    Under den period då jag mådde dåligt fick M ta allt ansvar för hemmet, mat & det sociala hos oss. Det blir en helomvändning för er båda kan jag lova.
    det finns bra budgetar på nätet om man vill kika in på hur det är ekonomiskt att skaffa barn. Kika på dem & lägg upp en plan för hur det skulle se ut.

• Majsis2008

tack nina. Ja det handlade om barn..har inte haft det så ordentligt innan..men nu vet jag vart han står och det är jag glad för.

Och klart det kommer bli en hel omvändning för oss båda,men en kille fattar nog inte att det är bebisen som gör mycket av det förräns dom har sett det på ultraljud och när magen börjar växa...

• Astriden

haha Jo, jag tror inte att killen eller mannen fattar innan barnet kommit ut & de får hålla i det men det betyder inte att
    de märker av förändringen som sker i relationen & förhållandet.

Som i vårt fall...
    M hade längtat så efter att bridezillan skulle försvinna & gamla Nina skulle komam tillbaka till honom.
    Till hans stora besvikelse har hon ännu inte dykt upp även om han är glad & lycklig över det nya liv vi har.

• Majsis2008

hehe ja det tror jag att min man bli med om det nu tar sig, men ska försöka och inte tänka på det hela tiden, är bara glad och veta vart han står nu..och så får det ta den tid det tar.

• Amor Eterno

God morgon tjejer!!

Tack alla för er hjälp med sångerska tipset!!! Aybee är ju en klippa

Tjejer jag hade tänkt en helg till grill eftersom det är då man kan vara någorlunda pigg. Vad säger ni om helgen efter är det bättre för er??

Men detta gäller fortfarande!
    Grill kväll hos Amor 12 Juli:

Veronica & Jonas
    Nina & Martin

• 31 maj 2008

Hallå tjejer!

Amor - jag vet inte om vi skule kunna helgen efter heller, så ändra inget för vår skull! Får träffa er en annan gång!

Härligt, Majsis! Men precis som Astriden skriver, så blir det förändringar för båda direkt, och inte bara för tjejen i förhållandet. Spännande att vänta och se när det händer! Både Nina och jag blev ju "tagna på sängen"

• 31 maj 2008

Alltså förvånade när vi blev gravida, jag menade inget annat

• Majsis2008

ja vi får se när d vill flytta in nån i magen

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4