• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • 31 maj 2008

Vi hade ingen caketopper.

Amor - är så härligt att ha det på film! Nu har vi bara vigseln, men det tyckte jag var lagom för oss.

• mrsD

hopp, hemma från axessakuten med antibiotikakur.. visade sig att d onda i halsen som vägrade gå över va halsfluss.. urk.

• Astriden

men stackare mrsD du har ju vart dålig så länge!
    men snälla du, smitta oss inte på måndag.

• mrsD

Astriden - smittar bara 3 dar efter kurens start, vilket blir på sön=) men för säkerthets skull ska jag hålla mig undan!

• Astriden

åh, va skönt mrsD då kan du ju komma å leka med oss om du orkar! Kurera dej nu hela helgen. kram

• Carolina1979

Hej tjejer!
    Hoppas ni har en mysig helg.

Jag är lite kluven ang morgondagens bioträff - vill ju verkligen se filmen och träffa er, men har nu fått veta att jag ska jobba tisdag och torsdag kommande vecka ute på Donsö (där jag är uppvuxen) och min lillasyster ska vara barnvakt - så enklast för Oliver är ju såklart att vi åker ut redan på måndagskvällen och då blir det lite väl sent efter bion (då brukar han ju sova)... så jag vet inte riktigt om jag kan komma med eller ej. Får prata lite mer med sambon och se hur vi ska lösa detta.

Kram på er

• Långserud

Hej flickor!

Hoppas ni haft en bra helg! Vi kom tillbaka till Götet i fre kväll å har ägnat helgen till att vara duktiga! Tvättat ikapp, städat, tvättat bilen, packat upp senaste månadens resväskor (varit borta en del å varit så mkt så har ej hunnit packa upp innan nästa väska skulle packas!) Så skönt att vara på banan hemmavid för imorgon börujar vi jobba på våra nya jobb båda två. Pirrigt!

Därför kan jag ej komma med imorgon, vet att jag jobbar sent imorgon kväll. Men vill gärna fika snart!

Extrainsatt fika pga väldigt många nya fruar sista veckorna?! Vad sägs om nästa vecka?

Linda, när kommer ni hem?

Malin hur var din dag?

Carin: Snart är det din dag!

Kommande brudar, det är inget snack detta om att det är en underbar dag att gifta sig! Tro mig, den dagen skiter man i allt, jag hatar mina sneda tänder och brukar mest le på foton men jag tror att jag log med öppen mun och skrattade på alla kort!

Astriden: Var inne på din bebbe blogg, å va fin mage du har! Sååå söt i den prickiga (visst var den?) kläningen! Å jag hoppas verkligen man får uppleva samma lycka. På bröllopet var det många som önskade att de snart skulle få se mini björklunds... tanken som direkt kom till mig var: "Åh panik, tänk om vi inte kan bli med barn?". Såååå njut! På bröllopet fick jag 2 bebberapporter, kompisar som var gravida- underbart!

Nu ska jag ta ut mina skorpor med kardemumma, pumpafrön och solrosfrön ur ugnen, sätta på kaffekokaren och duka fram för fika med kompis + rolig 1 åring. I löööve fikabesök!

Kram från fru B!

• Långserud

Ahhh! Nu har jag suttit med naglarna i aceton i 1h, de ser ut som röda korvar (fingertopparna) å det händer ingenting! Bröt halva tumnageln igår och känner att jag vill ta bort dem, kommer ej underhålla dem. Hur får jag bort dem!??! Händer ju INGENTING!

Men kommer sakna dem..... ska nog spara ut egna sen kanske när de tillfrisknat efter att varit gömda ett tag. För visst kommer de vara tunna när man väl får bort acrylisarna?!

Kram!

PS:Mys! Tänt ljus och gjort en kopp te, åskan går och regnet strilar! Nästan mysigt efter ett par veckor medelhavsväder! Men imorgon får det gärna komma tillbaka tycker jag, älllskar när det är vaaarmt!

• Stjärnis

Hej tjejer! Nu är jag i Götet igen, dock utan sambon. Han har ju redan börjat jobba på sitt nya jobb och bor hemma hos sina föräldrar på veckorna, känns så tomt

Igår grundlurade jag och hans kompisar honom. Han trodde att vi skulle åka tbx till Göteborg igår men på vägen stannade vi på McDonalds för att äta och när vi stod i kön kom hela kompisgänget in. Han blev ngt paff Han mådde inte så gott idag, lite träkeps.

Jag kan nog bli lite sen imorgon tjejer. Mitt möte slutar klockan 17:00 och sen skall jag ta mig från järntorget med ett snabbt stopp för att uträtta ett ärende i stan. Går det bra om jag dyker upp 17:30- 17:45? Visst började bion strax före 19:00. Om ni köper biljetter innan jag kommer, kanske någon kan lägga ut åt mig så länge? Nu skall jag ta mig en kopp te och läsa ikapp lite av det jag missat..

KRAMIS

• Stjärnis

Hej tjejer! Nu är jag i Götet igen, dock utan sambon. Han har ju redan börjat jobba på sitt nya jobb och bor hemma hos sina föräldrar på veckorna, känns så tomt

Igår grundlurade jag och hans kompisar honom. Han trodde att vi skulle åka tbx till Göteborg igår men på vägen stannade vi på McDonalds för att äta och när vi stod i kön kom hela kompisgänget in. Han blev ngt paff Han mådde inte så gott idag, lite träkeps.

Jag kan nog bli lite sen imorgon tjejer. Mitt möte slutar klockan 17:00 och sen skall jag ta mig från järntorget med ett snabbt stopp för att uträtta ett ärende i stan. Går det bra om jag dyker upp 17:30- 17:45? Visst började bion strax före 19:00. Om ni köper biljetter innan jag kommer, kanske någon kan lägga ut åt mig så länge? Nu skall jag ta mig en kopp te och läsa ikapp lite av det jag missat..

KRAMIS

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4