• Astriden

Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4

Nu är det dags för vår fjärde tråd
    vi har hippat varndra & blir fruar en efter en.
    Underbart att vi fortfarande håller ihop!

Astriden 2008-04-05 ~ Stora Holms Säteri
    Barba 2008-05-10 ~ Masthuggskyrkan - Bryggan Under bron
    Majsis 2008-05-31 ~ Rådhuset - Zenithgården
    31 Maj 2008 - 2008-05-31 ~ Tofta Bränneri
    Stenbruden 2008-06-06 ~ Aspenäs Herrgård
    Långserud 2008-06-07 ~ Långseruds Kyrka - Långseruds Bygdegård
    Malinlars 2008-06-07 ~ S:t birgittas kapell - Aschbergska Eken
    Carinokenneth 2008-06-20 ~ Rådhuset
    Stjärngudinnan 2008-07-05 ~ Kungslena kyrka
    Mrs D 2008-07-19 ~ Lysekils Kyrka
    Grund 2008-08-02 ~ Grundsunds Kyrka - Gullmarstrand
    Valkyriana 2008-08-08 ~ Kapellet Stenungsund
    Amor 2008-08-30 ~ Kungälvs Kyrka - Aschbergska Eken
    Cristal 2008-10-18 ~ Carl Johans kyrka
    Aybees 2008-10-25 ~ Torslanda Kyrka

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 15:48
    Tråd 1:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2507957.html
    Tråd 2:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2616312.html
    Tråd 3:www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2735459.html

• Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4
  • Amor Eterno

God morogn tjejer!!

Kunde inte sova inatt för att jag var sååå sur på mig själv och min m2b!! Igår var jag på Sex and the city filmen igen Och när jag kom hem satt jonas vid köksbordet och höll på och skriva om gästerna, jag tänkte åå vad bra jag gjorde lite té och satte mig brevid. Han sa att han hade tittat i en pärm som jag har om bröllopet!! Och då hittat ett kuvert med saker till Italien han fattade inte vad det var!!! Först blev jag lite ställd för jag visste inte att jag hade lagt den där trodde jag hade gömt det någon annan stans!! Sedan blev jag arg över att han hade "rotat" bland mina saker!!! (Vilket han hade inte) Han såg det blev nyfiken och tittade, skall jag vara ärlig han fattade inte något! Men sen sa han: de datumen som finns där de stämmer inte? Jag kunde ha ljugit och kommit på så här: Nej det är en sak jag hade tittat upp tidigare men är inte aktuellt... Men eftersom jag hade blivit arg osv...så jag var tvungen att berätta om hans morogngåva som jag har lagt tid på att bli perfekt!!! Blev förstås ledsen över detta och lipade och han blev oxå lite ledsen men karamade mig och sa att hans morgongåva varje morgon var mig!! Och att han inte behövde något!! Lite söt Men är nog lite ledsen över att det blev fel!!! Fan ta hand som tittade och mig som inte gömde det bättre!! Han har nog lärt sig en läxa att inte titta!!!

Sorry det blev långt!

• mrsD

Men amor! Vilken man du har! Ta väl hand om honom:)

• Långserud

God morgon flickor!

Amor! Vilken underbar blivande man du har: "Varje morgon med dig är en morgongåva". Så sött!

Ibland blir det inte som man tror men det är en underbar morgongåva oavsett när han fick reda på den!

Stenis! Åh va fina ni var! Underbara kort! Förresten, vi jobbar ganska nära varandra nu, en lunch ngn dag? Förgylla dagen med lite bröllpsbubbel?

Igår tog vi en spontanmiddag i Linne för att fira "1 månadsbröllopsdag"! Sen hem och satte upp vita gardiner i mina nymålade vita fönster, såå nice!

Hoppas alla får en bra dag! Kram!

• valkyriana

God morgon- ja jag fick sovmorgon idag.

Amour. Nej det blir inte alltid som man tänkt sig. Men som sagts tidigare så förstör ju inte detta morgongåvan egentligen! Det är ju bara att han har "fått den" lite tidigare. Så fick du en jäkla fin kärleksförklaring på köpet.

Daniel hade rökt upp alla cigg då jag kom upp. Då blev jag lite smått grinig. (Jag vet att det inte är bra att röka och jag borde sluta osv osv. Så jag borde väl blivit glad
    )
    Nu ska jag ringa runt folk som ringt på min/vår annons om personal till bröllopet.

• valkyriana

Långserud. Vad härligt med spontanfirande. Det är romantik på hög nivå! Grattis till en månad som gifta!

• stenbruden

Halloj tjejer!

Amor - va surt att han hittade det MEN håller med, va underbar han är! Vilken kärleksförklaring, såååå fint!!!!

Långse - Tack tack Nämen nu har jag nog missat en del... Vart jobbar du?? Har inte koll på VART det var... Tar jättegärna en lunch, kanonkul!! Jag jobbar ju på nu, har du semester snart eller ska du jobba på också? När kan du?
    Va mysigt att ni firade 1 månad

Val - ja det där med att sluta röka ska jag också ta tag i vid något bra tillfälle Det ångrar jag i livet, att jag började med det.....!!!!

Nu är det dags för mat!

• malinlars

Amor: Du har ju också hittat en riktig romantiker Synd att det inte blev som du tänkt, men det blir hur bra som helst ändå!! Kram på dej!

• valkyriana

Herregud
    det är inte bara att gifta sig...
    Håller på att beställa kött,
    göra inköpslista på vad som ska handlas,
    beställa skagenröra från Källarkrogen,
    gå igenom recept på olika potatiskkakor samt rödvinssåser med mamma
    fixar personal till bröllopet
    beställer coca cola på glasflaska till bröllopet (eller duger det med burkar till de få som dricker det?
    kollar hur mycket slödryck som behövs
    Funderar på hur mycket sprit vi behöver
    fixar med programmen
    Ska prata med frisören

Ska andas

• stenbruden

Val - Det kommer att kännas lite tomt efteråt, man är ju galet uppe i planerandet
    Känner igen mig!

• Långserud

Val: Burkar eller flaskor tycker jag vilket som, ta det du hittar/billigast/bäst.

Lycka till!

Svar på tråden Underbara Göteborgsbrudar blir fruar en efter en - Del 4