• Solochmåne

Måste min pappa hålla tal!

Hjälp! Jag vet att det är tradition att brudens far skall hålla tal men i mitt fall är mina föräldrar skilda. Visst måste dom kunna hålla sams en dag, men min pappa är defenetift inte av den sorten som håller tal. Min blivande svärmor var över i dag och vi diskuterade det stundande bröllopet och hon påpekade att det minsann är tradition att brudens far skall hålla tal! Hjälp, är det någon annan som har struliga föräldrar som jag.

• Svar på tråden Måste min pappa hålla tal!
  • gusjma

Min pappa gjorde klart för mig redan när jag var femton att han inte kommer hålla tal på varken mitt eller mina systrars bröllop. Så nej, inget "brudens far-tal" här heller! Men jag gråter inte för det. Min blivande svärmor talar hög och gärna så det räcker !

• Fröken förväntan

och ja just det, vi hade bara fått dricka i glasen och ingen matså det kan nog vara bra att be serveringspersonalen om hjälp med det.

• Solochmåne

Ibland känns det bara som att min sambo har dom "normala" föräldrarna medan jag dras med dom mera udda, suck.

• Fröken förväntan
    Solochmåne skrev 2008-05-18 19:20:57 följande:
    Ibland känns det bara som att min sambo har dom "normala" föräldrarna medan jag dras med dom mera udda, suck.
    Men dåjämnar det ut sig nu när ni gifter er! Han får lite av det "udda" och du får lite avdet "normala" . Nä, skämt å sido, förstå att det inte är så kul men försök fokusera på att det är NI TVÅ som ändå ska skapa en ny liten familj och det är det viktigaste.
  • Jenbor95

Hallå hej! Min pappa har också deklarerat att han inte kommer hålla tal på vårt bröllop. Tråkigt men det känns ändå helt ok för mig. Däremot har min extra pappa (som jag växt upp med)frågat om det är ok att han håller tal . Lite otraditionellt men vadå...

Kramar på er!

• Jenbor95

Men det där blev ju helt fel gubbe.....

• 20080301

Det var ingen som höll tal på vårt bröllop och det gick jättebra det oxå. Så din pappa måste inte

• Jen82

Ingen ska hålla tal här heller inte vad vi vet iallafall.
    Om nu någon vill så får de väl göra de.
    Jag tänker inte stoppa dem, men pappa vill INTE o jag inte heller.
    Så vi får se.

• annica72

Jag var i din sits inför mitt eget bröllop och trodde inte att min pappa skulle vilja eller kunna hålla tal. Tänkte inte nämna nåt för honom, men hans bror gjorde det. Det visade sig att han visst ville hålla tal! Han sa några korta meningar där han hälsade min man välkommen i familjen och önskade oss lycka till. Han blev rörd och hade lite svårt att få fram orden på slutet, så det blev både fint och känsloladdat. Vem hade kunnat tro det?

Så vad jag vill säga är - ta upp det lite försiktigt med din pappa. Han kanske vill!

Svar på tråden Måste min pappa hålla tal!