• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Helena Johansson

Fröken förväntan skrev 2008-06-24 12:35:24 följande:

Helena Johansson skrev 2008-06-24 11:46:53 följande:
    Bra, då kanske vår präst tycker det är ok att bara ha den 1 v innan för då ska jag åka "hem" för prov-makeup.
    Går säkert fin fint! Ni kanske också kan ha mailkontakt innan om det är grejer ni undrar över och så (om ni ska göra vigselprogram eller liknande). Sen ska vi även få kontakt med kantorn tidigare så att hon som ska sjunga vid vår vigsel kan stämma av med henne innan. Prästerna är faktiskt mer uppkopplade än vad man kan ana
  • Tutik och Prasart
    Dsy04 skrev 2008-06-21 19:30:19 följande:
    får jag fråga er en till tjejerna i september trådenI sept mån då måste man ha nåt varm att ta på sig för då blåser det mycket va?Vad ska ni ha för bröllopskläder har ni tänkt på den blåsiga vädret?
    Jag ska gifta mig i Växjö den 6 sep.
    och jag har inte funderat över det där med att det kan blåsa eller regna med för den del.
    jag kommer nämligen att ha en halterneck klänning.
    Det var med någon form av sjal som jag nog kommer att använda mig av.
    Såg oxå i ett inlägg som du hade att ni ska gifta er ute. Är det ute på Teleborgs slott ni ska vigaer då?
    Har de inget sort party tält eller något sådant som de kan sätta upp? har sätt i bland att de har satt upp någt med det kanske är någon som har hyrt in det.

NU är det inte många månader kvar till man ska gifta sig. Bröllops planering är i full gång och inte nog med det så funderar vi på att titta på ett hus. Hus nummer 3 i ordningen och vi gillar det jätte mycket. Hur fasen ska man hinna med allt om vi ska sälja lägenheten göra den iordning och sen köpa huset och gifta sig..... ojoj... vart ska man börja!
  • Skonie

Snart fru W; den blev otroligt fin. Jag måste erkänna att jag inte gillade den på garnstudios bilder men din blev jätte snygg. Nu får nog mamma eller mormor ett uppdrag snart

• Skonie

I måndags fick jag en "vision" om min ring. Som kul är så tände sambon på idéen med! Nu har jag helt klart bestämt mig

• Snart fru Wennerström

hehe va kul att så många gillar den .. tack
    ja den blev ju lite annorlunda i jämförhet med originalbilden, då vi använt oss av ett helt annat garn vilket gör att mönstret gör sig lite annorlunda sedan så skippade jag ju kragen och bollarna som sagt

skonie; va kul att du bestämt dig angående ring, hur kommer den se ut?

Usch jag längtar inte tills nästa vecka, då blir det begravning på onsdagen och vigsel på fredagen(m2b's bror).. kommer vi svårt att "ställa om sig" för alla..

• Skonie

Snart fru W; Det blir en typ Astrid som finns i mitt galleri men någon eller några svarta diamanter

• Snart fru Wennerström

ok.. hur bred är ringen?

Skonie skrev 2008-06-25 18:38:21 följande:
    Snart fru W; Det blir en typ Astrid som finns i mitt galleri men någon eller några svarta diamanter
  • Skonie

Snart fru W; Vet inte hur bred Astrid är men den jag ska göra kommer troligtvis bli ca 9 mm. Har inte varit på den sista konsultationen med guldsmeden ännu men det var det vi pratade om sist. Ska ha den i röttguld och f-ringen blir i vitt och troligtvis 3 mm bred.

• Snart fru Wennerström

ok.. ganska brett då med andra ord blir nog snyggt!!

Skonie skrev 2008-06-25 18:51:07 följande:
    Snart fru W; Vet inte hur bred Astrid är men den jag ska göra kommer troligtvis bli ca 9 mm. Har inte varit på den sista konsultationen med guldsmeden ännu men det var det vi pratade om sist. Ska ha den i röttguld och f-ringen blir i vitt och troligtvis 3 mm bred.
  • Fröken förväntan

Kan man köpa underkläder för 900 spänn? Jag var och provade idag och hittde ett jättefint set med bh/trosa + ett par superhotta och fina stayups Men jag är (tyvärr) tjejen som jämt går i småtrasiga bomullstrosor och halvsunkiga bh:ar (eftersom jag är fattig student) så för mig känns det som massor med pengar för en sådan grej (behöver jag säga att jag är smålänning )... men kanske skulle jag unna mig och mannen den här gången.

Hur mycket lägger ni andra på underkläderna?

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)