• Miss Blue

Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!

Gifter mig i augusti, nu behöver jag tips på hur jag ska få mina naglar och nagelband i bra trim! Jag har rätt sköra naglar som skivar sig och halvfula nagelband (egentligen mer runt naglarna, det fnasar sig mest på tummarna). Jag smörjer händerna varje dag (oftast), just nu med Oliva-handkrämen från Apoteket. Har en liten son så man tvättar händerna OFTA....
    För en tid sen sparade jag ut naglarna långa men sen blir det ett jack i någon nagel och de andra följer efter....suck. Nu har jag kortklippta men de hinner knappt få någon längd innan de skivar sig....suck HJÄLP!
    (vill ha tips på vad jag kan göra själv hemma ska jag väl tillägga!)

Jättetacksam för alla råd jag kan få!!

• Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!
  • Miss Blue

Åh tack vilken bra sida!!
    konichiwa girl skrev 2008-05-05 10:03:51 följande:

Miss Blue: Det är ett salongsmärke. Men man kan beställa det på www.nailsbodybeauty.se, det gjorde jag. Snabb och gratis leverans!
  • Miss Blue

Nu har jag varit och inhandlat:
    Vaseline intensive care hand & nail krämen
    och sen blev jag tipsad om:
    Nailgrowth miracle (Sally Hansen)
    som jag oxå köpte (hon i butiken tyckte den var lite bättre än Mavalvas nail repair.
    Så nu ska det testas!!!!
    Tyvärr var myrraoljan slutsåld men den ska jag köpa sen
    Allt är inhandlat på åhléns.....

• Babajaga

För trasiga nagelband: beror på dålig blodcirkulation (enligt en manikyrist) och man ska då borsta nagelbanden med en mjuk borste i cirkulerande rörelser. Smörj in nagelband+naglar noga innan ni går å lägger er. Min naglar blir hårda av att jag smörjer in dom iallafall.
    Lycka till!=)

• konichiwa girl

Ja, delvis borde det bero på dålig blodcirkulation för jag har fått betydligt bättre naglar när jag slutade röka. Men det beror ju också på att nagelbanden precis som all annan hud kan torka ut. Vatten, kyla och vind är speciellt "farliga" för naglarnas välbefinnande. Det är därför man blir bättre om sommaren. Man ska tänka på att använda ljummet vatten när man tvättar händerna, samt att återfukta.

• FruHamberg

Miss Blue skrev 2008-05-05 11:46:01 följande:

Nu har jag varit och inhandlat:Vaseline intensive care hand & nail krämenoch sen blev jag tipsad om:Nailgrowth miracle (Sally Hansen)som jag oxå köpte (hon i butiken tyckte den var lite bättre än Mavalvas nail repair.Så nu ska det testas!!!!Tyvärr var myrraoljan slutsåld men den ska jag köpa sen Allt är inhandlat på åhléns.....
    Vad roligt! Hoppas att du hittar nått soom fungerar för dig.
    Lycka till11
  • Mumriks blivande fru

Jag har precis kört en ny "kur" med trind efter att ha haft ett uppehåll i användandet under några år. Mina naglar flisar sig i vanliga fall, men nu har jag fått jättefina naglar som håller utan att spricka. Trind som byts varje dag första två veckorna och mandelolja - oslagbart!!

• Miss Blue

Tack!
    Det är ju inte alltid att det fungerar även om andra rekommenderar det
    Hoppet är det sista som överger en!!

FruHamberg skrev 2008-05-05 13:15:43 följande:
    Miss Blue skrev 2008-05-05 11:46:01 följande:
    Vad roligt! Hoppas att du hittar nått soom fungerar för dig.Lycka till11
  • konichiwa girl

Miss Blue: Jag tror att det viktigaste är att komma ihåg att smörja varje dag. Oavsett vad man smörjer med!

• Miss Blue

Fast det finns krämer som är mindre bra, nu har vi Oliva från Apoteket och jag gillar inte den alls.
    Provade den nya jag köpte nu (Vaseline intensive care nail and hands) och den funkar mycket bättre för mig! Känns krämigare och luktar gott, sen återstår att se om det ger resultat oxå
    konichiwa girl skrev 2008-05-05 13:42:52 följande:

Miss Blue: Jag tror att det viktigaste är att komma ihåg att smörja varje dag. Oavsett vad man smörjer med!
  • Ankan80

Har läst hela tråden nu och nästan alla tipsar om produkter som har yttre påverkan.
    Beror inte nagelkvalitén på hur man äter också?
    Har man kassa naglar som skivar sig så skall man nog se till att få i sig bättre kost?! eller?
    Jag hade inhandlat en burk multivitamin också som komplement.

• Miss Blue

Hmm ja det är nog så, stress påverkar ju negativt på både hår, hud och naglar...

Ankan80 skrev 2008-05-05 13:52:26 följande:
    Har läst hela tråden nu och nästan alla tipsar om produkter som har yttre påverkan.Beror inte nagelkvalitén på hur man äter också?Har man kassa naglar som skivar sig så skall man nog se till att få i sig bättre kost?! eller?Jag hade inhandlat en burk multivitamin också som komplement.
  • 20080802

Miss Blue: Vet inte om du fått nog m tips och har inte läst tråden men måste bara dela med mig av mitt. Jag äter något som heter SILICA. Finns av märket Friggs till mycket överkomligt pris och som ofta säls på Coop. Annars finns det på hälsokostaffärer men då ofta dyrare. Jag hade jättemjuka naglar innan jag började med det men nu (sedan flera år) äter jag det konstant och har topenfina naglar.

lycka till!

• siouxsie2

Hej!
    Kan tipsa om ett genomskinligt nagellack som naglarna blir jättestarka av! OPI Nail Envy orginal. Dyr! Men jättebra!

Fick ett tips i en annan tråd om apotekets mandelolja, jättebra, billig o doftfri! (Smörja in naglar o nagelband.)

• Miss Blue

Tackar, suger åt mig alla tipsen!

Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!