• Miss Blue

Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!

Gifter mig i augusti, nu behöver jag tips på hur jag ska få mina naglar och nagelband i bra trim! Jag har rätt sköra naglar som skivar sig och halvfula nagelband (egentligen mer runt naglarna, det fnasar sig mest på tummarna). Jag smörjer händerna varje dag (oftast), just nu med Oliva-handkrämen från Apoteket. Har en liten son så man tvättar händerna OFTA....
    För en tid sen sparade jag ut naglarna långa men sen blir det ett jack i någon nagel och de andra följer efter....suck. Nu har jag kortklippta men de hinner knappt få någon längd innan de skivar sig....suck HJÄLP!
    (vill ha tips på vad jag kan göra själv hemma ska jag väl tillägga!)

Jättetacksam för alla råd jag kan få!!

• Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!
  • Pärlhönan

Attans då!
    Vi har väl alla lite olika naglar.

peas skrev 2008-05-04 21:46:24 följande:
    Jag smörjer nagelbanden ofta med nagelbandskräm. Och målar naglarna med nagelstärkare.Det hjälper något.Nu har jag i och för sig beställt tid ändå för att sätta på tippar och fixa till naglarna 2 dagar innan bröllopet(för endast 350 kr!).Mina naglar går av även att jag smörjer och målar. Tvättar också händerna OFTA.
  • markusofrida

Jag ääälskar Mavalas repair nagellack! Har varit ett måste för mig de gånger då jag velat ha lite längd på naglarna. Funkar riktigt bra. Naglarna blir både starkare samt at tde inte "flisar" sig så lätt...

• Miss Blue

Aha det kanske man ska testa!!?!

markusofrida skrev 2008-05-04 22:01:37 följande:
    Jag ääälskar Mavalas repair nagellack! Har varit ett måste för mig de gånger då jag velat ha lite längd på naglarna. Funkar riktigt bra. Naglarna blir både starkare samt at tde inte "flisar" sig så lätt...
  • markusofrida

Ja, det tycker jag absolut. Eftersom du gifter dig i augusti så hinner du asolut att få starka fina naglar...

• FruHamberg

Själv så använder jag vaselin intensive care, hand and nail lotion. Och den funkar verkligen superbra för mig. Smörjer varje kväll(lite extra på nagelbanden, då mina oxå är känsliga). Så fort jag har fuskat några dagar så märks det, naglarna blir svagare och nagelbanden blir så fula. Den här lotion finns på de flesta mataffärer och på tex rusta, inte alls dyr för den är väldigt dryg.
    Ibland kan jag även använda vanligt cerat eller vaselin på nagelbanden om de känns torra mitt på dan, funkar oxå jättebra. Och som nån tidigare nämnde så funkar vanlig olja man har hemma i skafferiet bra, men tänk på att fukta innan då. Annars blir det väldigt oljigt och kladdigt.

tänk på om du ska försöka att "trycka" ned/"pilla på" nagelbanden att göra det tex efter duschen då de är mjuka eller att du smörjer in ordentligt innan, annars blir de riktigt fula.

• Miss Blue

Ah tack för tipsen!

FruHamberg skrev 2008-05-04 22:07:56 följande:
    Själv så använder jag vaselin intensive care, hand and nail lotion. Och den funkar verkligen superbra för mig. Smörjer varje kväll(lite extra på nagelbanden, då mina oxå är känsliga). Så fort jag har fuskat några dagar så märks det, naglarna blir svagare och nagelbanden blir så fula. Den här lotion finns på de flesta mataffärer och på tex rusta, inte alls dyr för den är väldigt dryg. Ibland kan jag även använda vanligt cerat eller vaselin på nagelbanden om de känns torra mitt på dan, funkar oxå jättebra. Och som nån tidigare nämnde så funkar vanlig olja man har hemma i skafferiet bra, men tänk på att fukta innan då. Annars blir det väldigt oljigt och kladdigt.tänk på om du ska försöka att "trycka" ned/"pilla på" nagelbanden att göra det tex efter duschen då de är mjuka eller att du smörjer in ordentligt innan, annars blir de riktigt fula.
  • 126306

Har samma problem.
    Jag använder TRIND det funkar utmärkt på mina naglar.
    Lycka till!!

• Miss Blue

Hittar man det i en "vanlig" affär eller?

126306 skrev 2008-05-04 22:10:54 följande:
    Har samma problem. Jag använder TRIND det funkar utmärkt på mina naglar.Lycka till!!
  • bofinkarna

Annars tycker jag att för nagelbanden är apotekets nagelbandskräm bra.. För mig så växer naglarna som djur med "ahavas" genomskinliga nagellack/förstärkare! :)

• Marsaphir Marlean

Apotekets nya "nagellack" för just svaga naglar som inte är ett nagellack utan mer någon olja eller vad det är för något blev jag glatt överraskad av. =)

Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!