• Miss Blue

Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!

Gifter mig i augusti, nu behöver jag tips på hur jag ska få mina naglar och nagelband i bra trim! Jag har rätt sköra naglar som skivar sig och halvfula nagelband (egentligen mer runt naglarna, det fnasar sig mest på tummarna). Jag smörjer händerna varje dag (oftast), just nu med Oliva-handkrämen från Apoteket. Har en liten son så man tvättar händerna OFTA....
    För en tid sen sparade jag ut naglarna långa men sen blir det ett jack i någon nagel och de andra följer efter....suck. Nu har jag kortklippta men de hinner knappt få någon längd innan de skivar sig....suck HJÄLP!
    (vill ha tips på vad jag kan göra själv hemma ska jag väl tillägga!)

Jättetacksam för alla råd jag kan få!!

• Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!
  • Miss Blue

Någon som har nåt bra tips?
    Nagelbandskräm, vitaminer eller nåt????

• Sosofofia

Vill också veta.... *puffarmigsvettig*

• Miss Blue

fniss

Sosofofia skrev 2008-05-04 21:37:35 följande:
    Vill också veta.... *puffarmigsvettig*
  • Pärlhönan

Oljan som de flesta rekommenderar mest (och ska vara bäst) till naglar är myrraolja.

Men mäkte när jag jobbade som massör ett tag och var mycket i olika oljor att, vanliga fungerar också. Så smörj nagelband o nagelplatta med vad ni har hemma. Här körs med olivolja, rapsolja (läppglans har också fått rycka in )

• Miss Blue

Var kan man köpa myrraolja?
    Har jag aldrig hört talas om....

Pärlhönan skrev 2008-05-04 21:39:10 följande:
    Oljan som de flesta rekommenderar mest (och ska vara bäst) till naglar är myrraolja.Men mäkte när jag jobbade som massör ett tag och var mycket i olika oljor att, vanliga fungerar också. Så smörj nagelband o nagelplatta med vad ni har hemma. Här körs med olivolja, rapsolja (läppglans har också fått rycka in )
  • Pärlhönan

Nagelsalonger, hudterapeuter, tror depend , trind o andra nagelmärken man kan hitta på typ åhlens också har det i sortimentet nu för tiden.

• milla1982

jag brukar ofta ha genomskinligt nagellack som gör naglarna hårdare, då brukar jag lyckas få dem betydligt längre!! Det ser inte så piffat ut till vardags plus att det är inte är hela världen om det är lite flagat, man kan bara måla över igen utan att behöva ta bort och greja....

Däremot har jag oxå problem med kassa nagel band, de är jämt torra och lite rödaktiga eftersom jag har svårt att sluta pilla på dem :) brukar köra me diverse olika feta speciella nagelbandskrämer men har inte hittat något super-mirakel-medel än tyvärr...

Brukar känna av att sommaren är skonsammare mot huden eftersom det är fuktigare i luften, TS gifter sig ju i augusti, så då borde sommaren ha gjort sitt??? själv gifte jag mig den 15 mars i år, gissa om mina nagelband och läppar var snustorra??!! det var mycket handkräm och läppbalsam under den vintern/våren :)))

• peas

Jag smörjer nagelbanden ofta med nagelbandskräm. Och målar naglarna med nagelstärkare.
    Det hjälper något.
    Nu har jag i och för sig beställt tid ändå för att sätta på tippar och fixa till naglarna 2 dagar innan bröllopet(för endast 350 kr!).
    Mina naglar går av även att jag smörjer och målar. Tvättar också händerna OFTA.

• Miss Blue

Åh vad bra med en massa tips!
    Ska nog gå in till en salong och höra efter. De brukar ju kunna ha bra produkter som stärker naglarna.

Svar på tråden Har så dåliga naglar, behöver tips om vad jag kan göra!!