• Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?

    Fre 2 maj 2008 15:09 Läst 82099 gånger Totalt 51 svar
    Elmand­ra
    Visa endast
    Fre 2 maj 2008 15:09

    Hej!
    Jag har ätit minipillret Cerazette i snart ett år nu, men då jag under denna period fått problem med finnar, minskad sexlust, klåda i underlivet och rejäla humörsvängningar vill jag verkligen sluta äta dem. Flera av mina släktingar har haft erfarenheter av blodproppar så det enda alternativet för mig är minipiller, men frågan är om det är värt det? Jag mår ju bara dåligt utav detta.
    Är det någon annan som känner igen sig i detta problem och kan dela med sig av sina erfarenheter av att ha upphört med att äta cerazette? Har eran hy blivit bättre? har sexlusten "kommit tillbaka"?

    Tacksam för svar.

  • Stardu­sty
    Visa endast
    Lör 3 maj 2008 11:05 #21

    Måste bara flika in att jag är supernöjd med mina cerazette!! Har bara mens tre-fyra gånger per år, inte överdriven acne eller humörsvängningar, bara kring mens eller ägglossningen. Och har haft samma sexlust sedan jag började äta dom vid 16 års ålder, är nu 23.

  • Lör 3 maj 2008 11:18 #22

    Måste faktiskt hålla med Stardusty, cerazette har fungerat bra för mig. Hyn är den samma som den alltid varit, har ingen modellhy direkt men det har absolut inte blivit värre. Bäst av allt, ingen mens...

  • Empere­ss
    Visa endast
    Lör 3 maj 2008 11:24 #23

    Oxo ätit cerazette i snart 2 år och det har fungerat jättebra, märkte lite av humörsvängningar första halvåret men sen har allt varit som vanligt, inte märkt någon förändring i hyn heller! Å sen slipper man då mensen, skönt :)

  • Sön 4 maj 2008 13:42 #24

    jag äter oxå cerazette, har funkat jätte bra för mig med. Jätte skönt att mensen är borta. Men jag har haft lite klåda i underlivet den senaste tiden, funderar nu på om det kan bero på pillrena. Någon annan som har haft,har klåda? Har aldrig tänkt att det kan bero på pillrena.

  • Sön 4 maj 2008 13:49 #25

    hej...
    jag har ätit cerazette i 2år,jag har haft mycket problem med dom p-pillrerna,
    men nu slutade jag m dom för ca 1 månad sen och jag älskar min hy i ansiktet,inga finnar,är oftast på bra humör,har inte ont i magen längre allt dåligt försvann =)
    jag funderar på att sätta in kopparspiral m tanke på att min mamma å morföräldrar haft blodproppar..
    jag tycker absolut att du ska sluta med tabletterna....

  • Sön 4 maj 2008 13:49 #26

    oj...glömde skriva att sexlusten kommer GARANTERAT tillbaka

  • Tootic­ki
    Visa endast
    Sön 4 maj 2008 14:08 #27

    Jag tappade sexlust och fick problem med väldigt torra slemhinnor när jag åt Cerazette, i övrigt var de bra. Inga humörsvängningar, ingen acne, ingen mens *skönt*

    nu äter jag Yasminelle istället och det funkar superbra, sexlusten är tillbaka och jag slipper torra slemhinnor, lite mens får jag men ingen mensvärk.

    Gå till en gynekolog och berätta vad du har för problem så hjälper h*n dig med det. Det finns andra minipiller, kanske funkar det med en annan sort för dig.

  • Sön 4 maj 2008 14:20 #28

    men kan man inte göra något åt torra slemhinnor?vill verkligen inte sluta med cerazette för det är så skönt att slippa mensen,tycker det är så äckligt och får fruktansvärd mensvärk!

  • Elmand­ra
    Visa endast
    Sön 4 maj 2008 14:21 #29

    Det känns helt underbart att jag har bestämt mig för att sluta äta Cerazette, jag är fullständigt övertygad om att jag kommer att bli mitt vanliga jag igen, istället för det här monstret som jag är nu. Det finns bara en sak som inte känns bra, och det är ovetskapen om att inte veta när jag kommer att börja blöda första gången efter att ha slutat? Jag och min sambo åker nämligen till Egypten nästa vecka på tisdag, och om det är nått som verkligen kan förstöra en semester, så är det mens! Alternativet är att fortsätta äta tills jag kommer hem, eller sluta om 3-4 dagar? Hur har det gått för er, ni som har slutat äta cerazette, när har ni fått mens?

  • Sön 4 maj 2008 14:24 #30

    jag slutade äta en gång och det tog nog iaf en månad elr mer innan mensen kom tillbaka. vet att jag blev lite orolig för den kom aldrig,men enligt bm var det normalt.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll