• Merika

Betalar tärnan för sig själv??

Hej...Hur gör/gjorde eller ska man göra angående tärnornas utgifter? Betalar dom för sig själva eller står brudparet för ekonomin? Vad tycker ni...HJÄLP!!!

Ska själv ha två tärnor var av den ena tycker det är ok att betala för sig själv men den andra tycker det är helt fel...

Tack...Erika

• Svar på tråden Betalar tärnan för sig själv??
  • lindahallman

vi betalar blommor åt tärnan och coursage, slipsnål och manchettknappar till bestman. resten står de för själva

• Peaches n cream

Vi har gjort tvärtom från alla er andra och betalar smink och hår (ja också blommor förstås). Tycker att det är en kul grej att göra oss fina tillsammans på bröllopsdagen.

Försöker få dem att bära rött i enlighet med vårt tema, men den ena tärnan krånglar med färgen. Får se hur det slutar.

Funderar på att ge dem varsin flaska skumpa också, som tack för all hjälp.

• Catalina

Tärnan bekostar sina kläder själv. Av oss får hon buketten, en väska o ett halssmycke.

• Humlanhubbe

Vår tärna betalar halva sin klänning (halva vi),sedan står hon själv för skor,smink och smycken.Men vi betalar hennes handledsblomma.

• Yrvädret

(skrev i nån liknande tråd förut)
    Vi köpte tyg till klänningarna och så hjälps vi åt att sy.
    Både mysigt och billigare än att köpa färdiga klänningar!
    Fint blir det också även om vi inte är några proffs!
    (I det här fallet lät vi bekanta köpa tyget i thiland,
    vilket gjorde att det endast kostade 200:-, som de dessutom
    inte ville ha betalt för, så det vart mycket billigt)
    Sen köper vi dem skor, typ ballerinaskor i guld och deras buketter. Sen får de troligen något smycke som tack också! Hår och smink tycker jag de får välja själv eftersom det inte behöver vara någon utgift.
    Jag tycker det skulle kännas konstigt att kräva att de ska betala något. Om man inte vill köpa klänningar tycker jag att det ska ha möjligheten att välja något de redan har hemma!!!

• snippy 19juli

dom e så underbara att dom erbjöds sig=) men dom ska få en fin present. men vad???????????

• JuniBruden6

vi betalar ,, klänning o blommor,,, resten får hon stå för själv

• Sommaren2008

Min tärna köper sin klänning själv och betalar för håruppsättningen men jag står för blommor och makeup. Sen hade jag heller inga direkta krav på hur klänningen skulle se ut, färg osv.

• patti87

jag tycker att tärnorna kan betala för sig själva....dom ska väl vara glada att dom blivit valda till tärnor? :) sen kan man väl pröjsa till med något? kanske make up? eller blommor? eller helt enkelt ge en liten present för at hon var tärna :)

• pallesj

Mina tärnor köpte sina egna klänningar, och de kommer fixa iordning sig själva med, det enda jag köpt till de är pins till håret o varsin liten tärngåva plus detas små buketter.
    Nu ska jag oxå fixa håret själv med hjälp av de

Svar på tråden Betalar tärnan för sig själv??