• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • fiinen

Håller totalt med dig om att motgångar verkligen får en att vilja skita i allt och bara gråta...men ge inte upp! Hoppet är det sista som överger människan och jag tänker inte ge upp trots mina motgångar och jag tycker inte att du ska ge upp nu när ni kommit till slutet. Sälj gamla skor på Tradera, det funkar alltid eller barnkläder. Lycka till och jag vet att du är stark eftersom du fött barn en gång i tiden så styrkan finns där inom dig. Plocka fram den och en jävla massa envishet så ska du se att allt blir bra!

• f1bride

Idén om rensningen var bra - jag har börjat sälja massa av min blivandes gamla cd-skivor och filmer på Tradera och får sålt!! Tradera tar inte ut så mycket om man inte får sålt och det är ju bra. Säkert har ni en massa saker som ni inte behöver?
    Några gamla leksaker som ert/era barn har lekt färdigt med?

Ni kan ta kuvertkostnad, dvs. istället för gåvor till er så betalar gästerna för mat. Så kan ni ha bar där de betalar drickat själv.. Eftersom inbjudan redan är iväg kan ni väl ringa och meddela om ni vill ha betalt för maten så att alla får reda på det?

• slävik

har ni ingen loppis i närheten där man kan hyra ett bord. för då är det bara att börja rensa hemma, ut på loppisen med all möjlig skit somm du hittar hemma, folk köper vad som helst, jag lovar. jag fick till och med sålt en halv gammal använd kajal penna för 7 spänn . hoppas det ordnar sig för dig

• bumblebee jonis

Åh! tycker så synd om dig. Vet hur det känns när ekonomin tryter...

Vad är det kvar för kostnader? Radda upp så ska vi se vad vi kan hjälpa till med och ge råd om!!!

Visst ska vi försöka hjälpa till eller vad säger ni tjejer!?!Tänk om vårt eget bröllop skulle behöva ställas in så nära mållinjen

• fiinen

Självklart hjälper vi till! Jag är helt med

• Thailand 08

bumblebee jonis skrev 2008-04-22 14:29:50 följande:

Åh! tycker så synd om dig. Vet hur det känns när ekonomin tryter...Vad är det kvar för kostnader? Radda upp så ska vi se vad vi kan hjälpa till med och ge råd om!!!Visst ska vi försöka hjälpa till eller vad säger ni tjejer!?!Tänk om vårt eget bröllop skulle behöva ställas in så nära mållinjen
    Självklart,skulle tom låna ut min klänning om nån skulle behöva
  • Skottdagen2008

I värsta fall ta ett lån från era föräldrar för nu är det ju så nära att de flesta gäster redan planerat allt för er skull. Berätta om er situation och gör upp en avbetalningsplan till dem.

Som sagt ovan, sälj av saker ni inte behöver. Ät blodpudding och pannkaka och havregrynsgröt, vad som helst, snåla snåla snåla och le, ni blir ju man och fru.

Stor kram

• Masha

Går det kanske att delbetala tandläkaren och elen?

• matildaochniklas

Förstår att det känns riktigt tungt. Men som många redan sagt, renas upp hemma och sälj det ni inte behöver.

Be släktingar och vänner om hjälp.

Lycka till, ge inte upp, ni ska ju GIFTA er!

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP