• Vinnaren

Vi får skita i allt.....HJÄLP

Nu är hela budgeten slut på 10000:- i elräkningar, 3000:- i tandläkarbesök och nu känner jag att vi bara får skita i allt.
    Vi har inte köpt vin, sprit eller öl ännu men just nu vill jag bara lägga mig ner och gråta. Vi kommer efter denna pärs aldrig ha råd att gifta oss, inbjudan är ute men fan för motgångar.
    Känner mig så ledsen och uppgiven.
    Först tackade min mormor ja - sen dog hon.
    Sedan slog min dotter ut tänder - akuten osv.
    Sen fick jag reda på att jag har ett blåsljud på hjärtat - skall kolla på fredag
    Sedan får jag en tandinfektion och dom får skära upp mitt tandkött och suga ut massa blod = sjukskrivning och mindre pengar.
    Nu damp ytterligare en jävla räkning ner på 5000:- och VI HAR INTE RÅD!!!!

HJÄLP!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-04 14:17
    Jag lägger mig ner på gatan snart, kör över mig någon.....
    Vad har jag gjort, vad gör jag för fel?
    Jag gör vad som helst för att ställa allt i ordning men det bara fortsätter.
    Vad har jag gjort?
    Inget vatten och ny tandvärk, jag förstår inte.................
    Jag funderar nu påatt skjuta upp allt på obestämd tid för att hitta balans i livet igen......
    tack för att ni överhuvud taget orkar lyssna.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-23 18:31
    Slutspurten mina vänner.......
    8 dagar kvar och det verkar till slut som jag kommer få ett mer fantastisk bröllop än jag vågat hoppas på.
    Känns som om jag i god takt nu kan bocka av sak efter sak.
    Det börjar kännas så skönt och ett litet lugn infinner sig.

ALLT tack vare er!

TACK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 09:48
    4 dagar kvar och jag tänker ta det lugnt idag, njuta innan hela huset fylls av stressade männiksor.
    Imorgon börjar det!
    Tack till alla er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-02 20:11
    Lycklig och gift!!

Tack för att ni alla bidragit till en oförglömlig dag som belv helt perfekt!!!

• Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP
  • gekas

Hej!!
    ... jag är en "nybörjare" och är jätte överaskad vilken hemsida jag har hamnat. Tyckte verkligen synd om dig som har fått himla massa tråkiga nyheter men tyvärr livet är så. Det bästa med allt känns som att allt ser bättre ut för dig nu. Jag försöker bli inspirerad av din styrka och energi ( kommer gifta mig den 1 aug och har just tillfälligt hamnat i en ekonomisk kris...) Men som man ser här då ska man inte ge upp!!!

• Vinnaren

Hejsan Gekas: ja vad kan jag säga, dessa tjejer här har gett mig all min energi tillbaka och jag hopaps att det smittar av sig!
    Allt skit som händer får man se förbi i den mån det går och som sagt här har du ett gäng med fantasktiska människor som står för allt det goda och vänliga som finns. Dom har fått mig att orka vidare och se framåt, jag kommer att gifta mig på utsatt datum och det skall du se att du också kommer att göra. Den 1:e augusti är jag fru och har jag då något som du behöver så säg till, kan jag göra något för dig så måste du höra av dig!! Jag blir smittad av den generositet som finns här och något jag lärt mig är att givmildheten är stor när det väl gäller.

Jag skall kolla barnens kläder på ellos till att börja med.
    Dom brukar ha fina saker där.

Ha det bra allihopa!

• Dallas

Jätteskönt att höra att det är bra med hjärtat!!!
    Alla postorderföretagen har fina skjortor och byxor till små och stora pojkar
    På Tradera kan man ju också fynda.
    Ha en fortsatt bra dag!

• jizz

Vinnaren: tror du gör helt rätt att kolla ellos! Dom har fina sommarkläder! Vita linnebyxor och skjortor m.m...
    Kolla tradera annars.

Vilka storlekar har dom?

• gekas

Hej igen!!!
    Det var riktigt skönt att läsa att här är alla så positiva och fylld av energi: det behövs verkligen!!!

Även jag jagar efter fina barnkläder; har en dotter ( beställde en klänning från Ellos, en vit) men till sonen letar jag efter en kostym (tyvärr har ej hittat ännu...) Har kollat både blocket och andra hemsidor, men sonen har redan bestämt hur kostymen ska se ut så att det är lite svårt att hitta den rätta ( med rätt pris så klart)
    Hoppas att du hittar kläderna

• Vinnaren

åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.
    Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls.
    Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.
    Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...
    Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?
    Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.

• Vinnaren

åååååå.... Skrev ett långt inlägg som försvann.
    Har varit runt och letat barnkläde rmen hittar inget alls.
    Jag skulle vilja har linnebyxor och linneväst till killarna, en 9-åring och en 15 månaders, finns inget på Ellos, H&M, La redoute eller Lindex. Inte helle i alla andra affärer som jag letat i idag.
    Skall imrogon upp till Göteborg för begravning, mycket ledsamt och jobbigt...
    Mamma och min lillasyster är dock shoppinggalna och är bekväma inne i samtliga barnboutiqer i Gbg, så det är kanske till att "utnyttja" deras välvilja att hjälpa till att hitta kläder?
    Noah har 146 och lille Imre kommer nog vara en 86:a lagom till bröllopet. Vill helst inte att som skall ha jeans även om det finns väldigt fina sådana.

• Vinnaren

ojoj så konstigt det blev.
    Nu upp i Gbg skall min lilla frisör kolla håret och vi skall snacka lite frisyrer, det skall bli så roligt!! Kan ibland inte riktigt fatta att det snart är dags.
    Jag är så lycklig!!
    Ha det bra mina vänner!

Kram

• viktualia

Vinnaren - jag hejar på DIG! och blev nästan besviken när du skrev att du hade skor....

...annars har jag ett par vita 41:or som jag gärna skänker till någon behövande....

Svar på tråden Vi får skita i allt.....HJÄLP