• bofinkarna

Preventivmedel tips

Hej! Vill höra vad som funkar/inte funkat för er.. Överväger att sätta in p-stav lagom tills bröllopet.. När ska jag sätta in den i så fall? Eller har ni bättre alternativ än p-stav om jag inte vill knappra piller eller använda kondom ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-15 14:06
    Hur länge har ni använt er av era nuvarande p-medel?

• Svar på tråden Preventivmedel tips
  • 2aug08

Jag åt p-piller i 10 år och tyckte att det funkade jättebra. Tills jag slutade, då upptäckte jag hur dåligt jag hade mått. Nu kommer jag aldrig mer börja med hormoner igen.

• Skottdagen2008

Håller mer tattar-Emma, p-spiral i koppar, inge hormoner. Mådde piss utav alla slags hormoner minipiller you name it, men med kopparspiralen har jag mått som vanligt. Det enda är att man får lite mer mens, men annars perfekt.

• Wiggy

Man kan göra som brandmännen - rycka ut innan de sprutar. Hehe.

Jag vet, den är dålig...

• Skottdagen2008

Otroligt dålig eftersom mannen släpper små små satser under tiden också och inte bara den stora.

Wiggy skrev 2008-04-16 14:33:19 följande:
    Man kan göra som brandmännen - rycka ut innan de sprutar. Hehe.Jag vet, den är dålig...
  • IMittEsse

Kopparspiralen är fantastisk! Har haft min i snart fem år och till hösten måste den ut. Hoppas man kan sätta in en ny direkt för sååå roligt är inte själva ingreppet..

Det är synd att myten fortfarande lever kvar att man inte kan ha spiral om man inte fött barn. Jag fick tjata mig till den när jag var 22. Hormonella p-medel gjorde mig knäpp (men funkade på det sättet att jag aldrig ville ha sex) så jag var väldigt bestämd när jag ringde runt och kollade, och jag hittade till slut en rutinerad barnmorska som fattade att jag hade läst på och visste vad jag ville.

• Skottdagen2008

Håller fullständigt med. Hormonerna tog död på min sexlust och den har inte riktigt återhämtat sig till samma nivå igen. Varför äta p-piller när man aldrig hade lust. Det var ju liksom syftet som försvann.

IMittEsse skrev 2008-04-16 14:49:45 följande:
    Hormonella p-medel gjorde mig knäpp (men funkade på det sättet att jag aldrig ville ha sex)
  • bride09

har hört att det gör ont att sätta in spiral... särskilt om man inte fött barn. att man måste töja ut livmodertappen och att för en del gör det så ont att de svimmar.....
    någon med erfarenhet av det?

• Aleta

Jag har homonspiral nu och det funkar bra, ingen mens heller efter ett tag. Jag har tidigare haft kopparspiral, men jag fick så kraftiga blödningar vid mensen så jag orkade inte ha kvar den.
    P-piller mådde jag pissdåligt av.

• lillP

jag har testat piller, stav, plåster och nu ring. Är mest nöjd med p-ringen. Pillrena glömde jag att ta, staven småblödde jag i stort sett konstant av, plåstrena ramlade av när jag gick och simmade. P-ringen däremot märks inte alls och byts en gång i månaden.

• lillP

jag har testat piller, stav, plåster och nu ring. Är mest nöjd med p-ringen. Pillrena glömde jag att ta, staven småblödde jag i stort sett konstant av, plåstrena ramlade av när jag gick och simmade. P-ringen däremot märks inte alls och byts en gång i månaden.

Svar på tråden Preventivmedel tips