• bofinkarna

Preventivmedel tips

Hej! Vill höra vad som funkar/inte funkat för er.. Överväger att sätta in p-stav lagom tills bröllopet.. När ska jag sätta in den i så fall? Eller har ni bättre alternativ än p-stav om jag inte vill knappra piller eller använda kondom ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-15 14:06
    Hur länge har ni använt er av era nuvarande p-medel?

• Svar på tråden Preventivmedel tips
  • fitforfight

Jag använder kopparspiral och det funkar jättebra för mig.

• pojomo

jag har kopparspiral å det funkar jättebra. Nackdelen är ju att mensen är kvar men jag vill inte ha hormoner i mig

• niklasbivandefru

jag/vi andvänder inget för ja får inte använda preventivmedel .)

• bofinkarna

Vill egentligen inte heller ha hormoner men vill inte heller ha spiral... Har dessutom hört nåt om att man inte bör ha spiral innan man fått barn, vilket vi inte har :)

Gärna fler åsikter & tips :)

• paradisfågel

Använder p-plåster (Evra). Tycker de funkar kanon. E helnöjd

• gustafmatilda

Jag använder mig av p-ring vilket är mycket smidigt. Det är en gummiring som är ca 5 cm i diameter. Den är böjlig och enkel att föra in, sen har du den i tre veckor innan du tar ut den under en veckas tid och får mellanblöd. Därefter sätter du in en ny ring.

Jag tycker att det har funkat jättebra, men jag har upptäckt att jag varit väldigt lättretlig och känslig den senaste tiden och jag börjar fundera på om det kan bero på ringen. Det var inte lika illa när jag knaprade piller, vad jag minns. Eller så är det bara alla stora förändringar som sker i mitt liv för tillfället, det är ju inte helt omöjligt...

Lycka till i ditt val!

• Tösabita

Har använt P-stav och det fungerade utmärkt. Problemet kom när jag skulle ta ut den efter 3 år. Den är borta, de kan inte hitta den. Så nu går jag omkring med en stav någonstans i armen. Ska inte vara någon fara men känns ändå lite läbbigt.

• hungran79

vi använder kondomer. funkar för mig..... tråkigt för min M2B när kondomerna är slut *fniss*.

• Lövings

Jag kan inte använda pga hormonerna. Fick bara depression av dom. Slutade och det blev bra. Började men fick depression igen. Usch..
    Så vi kör med ingenting. Vi försöker inte bli med barn men blir vi det så blir vi inte dåligt för de=)

Men innan körde vi med kondom, funderade även på kopparspiral också, det lät bra men sen blev de som de blev=)

Svar på tråden Preventivmedel tips