• Kakan80

Riktiga "brudskor" eller vanliga vita?

Hej!

Jag är på jakt efter ett par brudskor. Är "riktiga" brudskor generellt bekvämare än vanliga skor, eller är de dyrare för att de ska vara till ett bröllop?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-13 19:08
    Jag bor i Solna, Stockholm - så det borde ju finnas ett stort utbud :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-15 18:51
    Wow vad massa fina tips! Kanon då fortsätter jag jakten utanför brudbutikerna! Det lär ju komma ut massa nya vita skor i butikerna snart till våren!

• Svar på tråden Riktiga "brudskor" eller vanliga vita?
  • AnneiLund

Man ska väla vid eller normal läst....vad är det? skrattar...läst...kan inte placera det ordet....är det om själva framdelen av foten är bred eller?

RangaTanga skrev 2008-04-14 22:44:50 följande:
    Ja de finns kvar i vissa storlekar www.halens.se/ProductPage.aspx
  • AnneiLund

sen undrar jag om skon är kriiiitvit eller svagt åt det varmare/gulare hållet?
    Tacksam för din hjälp!

• RangaTanga

Med läst menas om du har en normal/smal fot eller lite bredare. Skon är inte kritvit utan lite åt ivoryhållet.. Lycka till!

AnneiLund skrev 2008-04-14 22:52:55 följande:
    sen undrar jag om skon är kriiiitvit eller svagt åt det varmare/gulare hållet?Tacksam för din hjälp!
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag köpte "vanliga" på Skokanonen. Bild finns i mitt galleri

• augustibrud 08

Tips för er som söker billiga, bekväma men ändå fina lågskor:

Hittade mina på Crispin skor (finns bl a i Nacka Forum). Enkla ballerinaskor i satin, ivoryfärgade som matchade min klänning perfekt! Här finns (inte helt rättvis dock) bild:
    www.sahlenreklam.se/crispin/Var_2008/source/17_sidewalk_8429_23041_vit.htm

De ser mer exklusiva ut "in real life" än på bilden som inte gör dem riktigt rättvisa. Men väldigt bekväma och nätta, 300:- - inte alls farligt!

• Mikabella

Åh vad svårt det är med skor! Tycker ofta att "brudskorna" ser lite damiga ut...Jag är kort o min kille är lång...Så under vigseln o på våra kort ska jag ha ett par riktigt höga gucci creamfärgade pumps :) Underbara o kommer absolut att användas igen. Tiull festen på kvällen tänkte jag ha en lite lägre o bekvämare sko...puh..jakten fortsätter.

• AnneiLund

Men gud vad smart att ha två par skor...det har jag inte ens tänkt på......

Så tack för tipset"!!

Mikabella skrev 2008-04-15 16:57:52 följande:
    Åh vad svårt det är med skor! Tycker ofta att "brudskorna" ser lite damiga ut...Jag är kort o min kille är lång...Så under vigseln o på våra kort ska jag ha ett par riktigt höga gucci creamfärgade pumps :) Underbara o kommer absolut att användas igen. Tiull festen på kvällen tänkte jag ha en lite lägre o bekvämare sko...puh..jakten fortsätter.
  • Planete

Själv har jag köpt mina på Skopunkten. Ville ha ett par enkla, bekväma men med klack. Är otroligt kort nämligen..

• Planete

Glömde säga att det fanns ett par jättefina och bekväma som jag inte köpte, eftersom det var för låg klack. Men de var verkligen superfina och bekväma. Endast 249 kr!

www.skopunkten.com/product.aspx

• Fröken Planera

Jag har köpt ett bar högblanka vita pumps på Scorett för 399:-, köpte även ett ilägg framtill vid trampdynorna, så jag inte ska få ont. Jag är helnöjd, och kan använda skorna efter bröllopet också.

• Planete

Men.. Ni som ska ha 2 par skor. Är inte er kjollängd anpassad efter de skor ni ska ha på er på vigseln? Och om man då tar på sig lägre klackar kommer väl kjolen att släpa i marken... Sen snubblar man vid dansen! ;)

• Mikabella

Jag skall fästa upp min klänningssläp bak på feten o då blir klänningen automatiskt lite kortare. De andra lite bekvämare skorna är inte så mycket lägre än de första...bara de att den har hel tå och hälkappa. De jag skall ha på vigsel är med remmar :)tror det är bra att ha två skor som kanske är lika höga, men som sitter olika på foten. Skulle man få ett skoskav, blåsa eller brännkänsal under foten har man ju liksom en backup sko att ta på ;) Kanke blir att jag inte byter skor, men jag gillar tryggheten i att ha ett reservpar :)

• Planete

Ah, ok då förstår jag. Själv har jag inget släp på min klänning, så då måste jag ha samma höjd på skorna om jag ska ha 2 par. I värsta fall får man väl dansa barfota och binda upp kjolen med rep! * skratt*

Mikabella skrev 2008-04-17 12:13:59 följande:
    Jag skall fästa upp min klänningssläp bak på feten o då blir klänningen automatiskt lite kortare. De andra lite bekvämare skorna är inte så mycket lägre än de första...bara de att den har hel tå och hälkappa. De jag skall ha på vigsel är med remmar :)tror det är bra att ha två skor som kanske är lika höga, men som sitter olika på foten. Skulle man få ett skoskav, blåsa eller brännkänsal under foten har man ju liksom en backup sko att ta på ;) Kanke blir att jag inte byter skor, men jag gillar tryggheten i att ha ett reservpar :)
  • bofinkarna

Det jag tänker på när jag söker budgetskor till stora dagen är att inte ha stilettklack. Dels är jag inte jättevan vid det, men också kommer jag nog bli extra klumpig i det plus den stora klänning... Så jag har köpt på tradera för 110 spänn ett par vanliga skor som jag förhoppningsvis kan använda igen med lite bredare klack än stilett.. Måste ha riktigt höga klackar eftersom känningen är för lång.. Så.. Bara att knipa ihop ;)

• Ljungfru

Jag hittade skitsjyssta vita pumps på Coopforum för 199:- i förrgår.
    Inga brudskor i siden utan ett par jag säkert kommer kunna efteråt, och kommer jag inte det så gör det ingenting eftersom de var billiga ändå

Svar på tråden Riktiga "brudskor" eller vanliga vita?