• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin
    20080614: Tack för input Gillar egentligen inte Leksands Brudmarsch som den framförs på kyrkomusik.se, organisten som spelade den på vigselträffen spelade den mkt gladare. Hoppas verkligen att vi får honom, för jag vill inte ha molltoner varken in eller ut...
    Samtidigt kan jag tycka att Änglagård på något vis låter förväntansfull, och det tycker jag också passar bra när man går in. Men Änglagård ÄR ju utgångsmusik egentligen.

Jaha, det där babblet blev man ju inte så mkt klokare av kanske
  • Alvaereva

på måndag ska vi ha samtal med prästen. nervööös!!
    ska jag avslöja vilken låt vi vill ha som utgångsmusik OM prästen godkänner det? (tror inte det men man kan ju alltid fråga) vi ska ha den där vanliga mendehlson till ingångsmarsch.

• Pumpkin
    Alva: Vi har vårat idag!

Ja ja ja, avslöja avslöja!
  • Alvaereva

pumpkin:
    oh yeah! önskar er lycka till!!

jag frågade adam om han kunde välja utgångsmusik. lätt som en plätt sa han, rammsteins ohne dich ska vi ha!
    jag trodde aldrig det skulle gå, dom är ju lite... speciella. men efter att ha lyssnat på den och översatt texten så borde det gå om prästen är snäll och har lite goodwill. vi har en ung kvinna så hoppas hoppas!

• Pumpkin

Fniss, roligt val Men ska ni ha sång också då och är det i så fall organisten/kantorn som ska sjunga?

• Alvaereva
    Pumpkin skrev 2008-06-11 09:50:57 följande:
    Fniss, roligt val Men ska ni ha sång också då och är det i så fall organisten/kantorn som ska sjunga?
    min systerson ska sjunga (hans band som ska uppträda också.. hans flickvän skulle också ha gjort det men hon vågar inte längre.. utgångsmarschen skulle isåfall spelas på CD. har hört att det inte godkänns överallt så vi får väl se om det går... annars tar vi nog bara nått klassiskt.

här kan man lyssna på vårt band!!
    www.myspace.com/mrartisttheband
  • Pumpkin

Jag skulle så gärna ha Takidas Curly Sue med i vigseln på något vis, men jag vette 17 hur det ska gå till...

• Pärlplattan II

Alltså, det här med OSA är ju helt klart ett kapitel för sig. Man skulle ju kunna skriva en bok. "Dåliga och bra ursäkter för att tacka nej till ett bröllop" kunde den heta. Med betoning på dåliga förmodligen... Det är jättemånga av Peters kompisar som ju har tackat nej, det hjälper tydligen inte att skicka save-the-date över ett halvår iförväg för att vara på den säkra sidan, de måste ändå planera sina resor till exakt den helgen. De har liksom tusen ursäkter, hade de haft en så hade det räckt liksom.. Förstår ni hur jag menar? Det känns ju mer påhittat ju mer det blir. Sen är det en stor del av min släkt som inte kommer, de bor i Norrland så de tycker det är långt att åka, förståeligt men trist med tanke på hur många gånger vi har åkt upp dit för att hälsa på. Senast de var här allihop var väl för 30 år sen då mina föräldrar gifte sig. (Nej, jag är inte bitter )

Well - jag är jätteglad för de som kommer iaf, det tycker jag ska bli jätteroligt!!

Pumpkin - Förlåt en som inte riktigt hängt med i tråden, men hur gick det med din pappa?

• Pärlplattan II

Grejen med de här kompisarna just är förresten att deras resor går förbi här, så de skulle kunna ha tagit det på samma gång...

• Pumpkin
    Pärlplattan: Det låter som en lysande bokidé!

Jodå, vi pratades vid i måndags. Han ringde under helgen men jag orkade inte svara, så i måndags ringde jag upp honom istället. Men han ville bara berätta att de hade bokat rum, att de kommer på fredagen och åker hem på söndagen och fråga vad "Kavaj" innebar för tjejer. Inte ett knyst om brevet.
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.