• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Pumpkin

Trööött! Fick kliva upp 40 minuter tidigare idag för att hinna skjutsa herrn till tåget. Så nu ska han snart borda planet upp till Skellefteå - och har lämnat mig alldeles ensam!

• EldHav

Hej alla!! OOo nu är det mesta klart!!

Har kvar:
    *Embossa 41 av 51 namn (placeringskort)
    *Bordsplacering
    *Hämta kostymen o tillbehör
    *Ev. kolla på skor till honom (han har skor som duger i värsta
    fall)
    *Färdigställa festprogram
    *översätta och skriva ur fest- och kyrkoporgram + bordsplacering
    *Prov-frisera och sminka (mor o syster)
    *Vaxa halva ben+bikinilinje (AJ), och färga ögonfransar

Sen är det mest packningen som är kvar! Förstår ni hur mkt jag kommer packa... I vanliga fall när vi varit på Island en vecka, utan barn, har vi haft en stor resväska, en ganska stor resväska, minst 3 mindre bäskor (inkl handbagage). Nu är en väska enbart till klänning, skor, smink, kostym osv. och den är FULL.
    Får nog låna en resväska av ngn... Har bara två större. Dessutom har vi nu en dotter på 1,5 som ska ha saker... Vi får be om skjuts till Svågertorp tror jag, sen ska man på tåget med alla saker, sen finns det ju bagagevagnar! Som tur är. Får ha Sunna (dottern) knuten på ryggen när vi ska ombord, så kan jag köra bagage i vagnen... Sen 3 timmar på flyg med en trött och förmodligen arg dotter... Flyget går 21,30 svensk tid, vi kommer fram 00,30 svensk tid (22,30 isländsk tid).
    Kommer bli en mkt spännande resa.

Jag är döv på ena örat... körde revaxör igår, men det är värre idag, får göra om det ikväll.

• Anja 19 juli 2008

Godmorgon allihop

oj Eldhav shit, har inte tänkt på hur mkt du måste ta med dig när ni reser... vilket stort projekt, men kul o spännande oxå såklart Blir skönt när ni väl kommer fram

Sunna, vilket jättevackert namn!

• Pumpkin
    EldHav: Oj, jag blir stressad bara jag läser ditt inlägg

Var är alla brudar idag förresten?!
  • Anja 19 juli 2008

hemma igen förresten men det blev inga bilder på håret, tyvärr...

hon gjorde en slarvigare variant av min uppsättning så att vi skulle vara överens och jag skulle få en aning om ungefär hur det skulle bli... Så hon tuperade inte eller så utan svängde bara upp och nålade fast så det blev som en bulle där bak lixom, den hamnar lite högre än jag tänkt i och med att slöjan ska fästas under, men det såg ut att bli toppen. Och så fixade hon med diademet och benan osv, men jag kände inte att jag ville ta några foton, för det hade varit så missvisande. Det får jag spara till STORA dagen

Ska bli sååå kul att se det riktiga resultatet då och hon fattar precis hur jag vill ha det och det känns toppen + att hon är supergullig.

makeupen väntar vi med till den 16:e. så det kan jag ju ta bilder på iallafall...

Frågade ju äntligen om pris! Hon sa att hon tar runt 1.200 för bruduppsättning men att hon ejkommer ta så mkt utav mig för att det är en enklare, klassisk uppsättning som hon räknar kommer ta ca 1,5 timme, sedan blir det paketpris tillsammans med make-upen, så jag landar nog på runt 1.500 skulle jag tippa. Eller några hundralappar till. Känns toppen...

• EldHav

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-06-04 11:54:19 följande:

Godmorgon allihopoj Eldhav shit, har inte tänkt på hur mkt du måste ta med dig när ni reser... vilket stort projekt, men kul o spännande oxå såklart Blir skönt när ni väl kommer fram Sunna, vilket jättevackert namn!
    Jo, det är lite mer juxx om man inte är hemmavid såklart. Enda problemet jag kommit på, är att jag måste ha ett strykjärn, klänningen ligger ju dubbelvikt i en resväska...

Vi är väldigt nöjda med namnet Sunna, alla barn idag heter samma sak tycker jag Sunna är ett forrnordiskt namn och betyder sol. Hon heter egentligen Sunna Dís, som då betyder sol-dis Det är faktiskt ett vanligt namn på Island, om ni har läst Mannen i sjön, av den där isländska författaren, heter en i början där Sunna
    Om nästa barn blir en kille funderar jag på Nonni, vad tycker ni om det? Uttalas Nånni.
  • EldHav
    Pumpkin skrev 2008-06-04 11:54:25 följande:
    EldHav: Oj, jag blir stressad bara jag läser ditt inlägg Var är alla brudar idag förresten?!
    Ja, men vi har planerat snart ett år, så det har liksom hunnit stressa ner sig lite Men detn stora dagen kommer bli stressig, det vet jag redan nu! Tur jag har min familj där också.
Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.