• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • 20080614

Pumpkin: Alla har vi våra små bekymmer Blir bara lite lätt stressad av de som inte verkar ha några alls. Känns som jag ligger helt i ofas då.. Skönt för er också att ha några veckor till!

Har du tänkt något kring vigselprogrammet och placeringkorten? Vigelsprogrammet är iaf bra för det går ju ganska lätt när man väl bestämt hur det ska se ut, oftast bara ett papper tex.

• 20080614

Anettan: Ser ut som det kommer bli jättefint med er dukning! Om jag vore du skulle jag nog lägga besticken i höjd med varandra tror jag, tycker det ger ett lite mindre rörigt intryck. Tycker däremot att det såg väldigt fint ut med festprogram och presenten på tallriken. Det går inte att lägga servetten under tallriken? Kanske är tråkigt men då kommer festprogrammet och presenten iaf synas ordentligt!

• Pumpkin
    20080614: Vigselprogrammen blir bara enkla papper med text på. Placeringskorten däremot - ojojoj vilken beslutsångest och idétorka jag har
  • 20080614

Pumpkin: Hur ska de vara placerade? Ska det vara en ask typ tändsticksask skulle ju vara ganska lätt att klä in, eller vara ett papper som ligger på tallriken eller på festprogramet, kanske ett omtag av papper runt festprogrammet med lappen fastsatt på, eller något som sitter på glaset med klädnypa eller ett hjärta. kanske något som är runt servetten, typ ett band med en namnlapp på?Inga nya ideer men kanske något som kan väcka en tanke

• Pumpkin
    20080614: Problemet är ju bara att jag inte ens kan bestämma mig för de enkla basicsakerna Hade ju tänkt få lite inspiration på Panduro inne i stan i lördags, men eeh, jag fick ju inte göra det jag hade tänkt
  • Pumpkin

Just det, min moster lovade mig att hon skulle fixa mina naglar dagen innan bröllopet, så nu slipper jag tänka på det i alla fall!

• Anja 19 juli 2008

Mina placeringskort är mkt enkla, vilket är såååå skönt!

Jättefint pärlemorpapper/skimrande ivory, namnet i gammeldags skrivstil i svart eller silver, två rhinestones klistrade på var sida om namnet och så är de fästa på vinglaset med en sån där pytteliten klädnypa sååååå ENKELT.

Skönt som sjutton är det för jag pallar inte fler komplicerade grejor. Skulle kunna bli galen på mig själv för att jag gjorde festprogrammen så jobbiga. Men som tur är så ska tre vänner hjälpa mig att göra färdigt dem nästa vecka

• Anettan73

mina ligger färdiga i datorn. Ska bara få alla osa... Sen e d klart!!!

• Pumpkin

Jag hade bestämt ett av papperen jag skulle använda till placeringskorten (samma som vi skrev inlagan på), men det verkar som att de slutat med just det papperet.

• Pärlplattan II

Jag hade också bestämt hur placeringskorten skulle se ut, men jag blir så osäker nu.. Sådär med klädnypa är ju snyggt, tycekr jag, men ah. Jag vet inte.

Apropå just det - som jag skrev tidigare har vi ju fått veta att en förälder till värdparet är sjuk - vårt osa gick ju ut igår, och jag vill ju gärna veta vilka som kommer. Samtidigt känner jag mig som en buffel som frågar efter såna saker. Men det är väl okej? Eller?

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.