• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

GME

jag ska skaffa så småningom, men pengarna saknas + att jag har skapat någon spärr så jag fryser typ till is så fort körkort börjar diskuteras. Har gjort det till något omöjligt i mitt huvud, något jag bara inte kan klara av typ... FAst jag rent logiskt fattar att jag såklart kan fixa ett körkort så fattar jag det inte på ett annat plan.

Det är en riktig ångestgrej för mig, tyvärr...

• GME76   080802

Nej va trist. Hur kommer detta sig? Min syster tog när hon var 30 by the way, så du är inte ensam om att inte ta det på din 18-årsdag .

• Anja 19 juli 2008

Vet inte... beror till viss del på en trafikolycka som jag var med i när jag var runt 17 år. Jätteobehagligt. En tjejkompis som precis fått körkort körde min mammas bil. Vi var tre tjejer som skulle köra hem till en annan tjejkompis och hon gör en helt superkorkad vänstersväng in på en annan väg utan att kolla om det kom bilar framifrån, så precis där jag sitter krockar en annan bil in och hela dörren trycktes in mot mig. det enda som hände var att jag fick en chock och ett helt blått lår. Inga andra skador lixom.

men jag känner alltid panik i bilar, känner total maktlöshet och brist på kontroll. Fruktansvärt. När jag själv kör så väntar jag mig hela tiden att någon ska köra in i mig i full fart och upplever att jag har NOLL KONTROLL, även att jag har kontroll över bilen som JAG kör.

Så känner jag även när jag åker med andra.

Sedan fick jag en så urbota superdum körskollärare när jag började köra när jag var 18 och han verkade tro att jag var redo för saker mkt fortare än vad jag var...

Så bristen på kontroll blev lixom bara ännu större, för han försatte mig i situationer som jag helt enkelt inte var redo för + att han hade en "humor" som inte var så roande för mig. Bla kommenterade han att jag verkade vara kåt på växelspaken för att jag inte k unde låta bli att titta på den osv. Han tvingade mig även att backa runt hörn en dag när jag hade nackspärr och inte kunde vrida huvudet. Så jag har bara fått värsta anti-känslan när det gäller att ta körkort.

tyvärr, för åååhh vad jag skulle vilja ha det. så otroligt gärna!

• GME76   080802

Först o främst verkar du ha en ganska tvärsäker anledning till ångest. Vem 17 skulle inte ha det efter en sån upplevelse.
    Va f-n var det för sexistisk idiot till körlärare. Vidrigt.
    Du borde kunna få hjälp av landstinget och snacka med ngn. Det fick min kompis p g a sin tandläkarskräck. Visserligen är inte körkort ett hälsoproblem men ändå.
    Fy va jobbigt.

• Anja 19 juli 2008

Mmmm fast så allvarligt känns det lixom inte... är ju inget jag nånsin tänker på i dagliga livet lixom...

Förutom när JAG SJÄLV tänker på att ta körkort...

jag överdrev innan när jag skrev att jag tänker så när jag åker med andra oxå. Det gör jag inte hela tiden. bara om personen är hetsig (kör lite ryckigt sådär som killar tenderar att göra) och kör fort eller det är väldigt mkt trafik.

Är det lixom lugn väg, lite trafik och det inte går för fort så tänker jag inte...

• GME76   080802

Din lilla drama-queen där . Skönt att det inte är så illa i a f. Men trist att en ångestgrej ska hindra en från ngt man vill göra.

• Anja 19 juli 2008

Mmmm

hihi dramaqueen... haha

såg bara att det lät som att jag sitter o tänker så hela tiden, men det är ju bara då och då... Förvisso mer än vad som är normalt men inte HELA tiden när jag åker bil.

• GME76   080802

Nä by ska jag sova. Tack för ikväll .

Gonatt!!

• GME76   080802

by??? Snacka om att snava på tangenterna

• Nienna

Tjena brudar! Nu ligger jag i sängen och doftar som en karamell, har precis smörjt in mig med min Summer beauty och hoppas på lite hjälp på traven. Inspekterade nyss mina ben och de är LIKBLEKA, det är väl egentligen hela kroppen men benen är värst, skulle kunna hålla ett vitt papper bakom och då skulle man inte se benet... Har ju precis fått sommar här och jag har inte rätt pigment heller, har rätt svårt för att bli brun (utom i ansiktet, nacken och på bröstet typ)

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.