• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anettan73

Hi hi hi..

Jag fick hem möhippepärmen/boken till dom vi ska på bröllop till. JAg fick ju göra den för dom hade inte tid

• Nienna

Åh, vad jag får ont i magen nu när det närmar sig slutet på månaden. Trots att vi slipper amortera på lånen så kommer vi att ha det jätteknapert.

Som tur är ordnade det sig ju med elräkningen så vi slipper betala den denna månad eftersom vi betalat för mycket tidigare, annars hade det varit 4000:- till. Vi får ju båda tillbaka på skatten, men hur kul är det att behöva använda de pengarna till räkningar och att leva på, man vill ju göra något kul med dem.

Sen har jag just nu ingen aning om hur mycket pengar nån av oss får då jag jobbat på två olika ställen plus att jag vabbat och sambon har tagit ut FP. FK är ju så sega också, vet inte om vi hinner få pengarna från dem i tid till räkningarna...

• Anettan73

Så ja då är man tillbaka igen. Tog en cukeltur ner till solariet. Duktigt. I vanliga fall hade jag tagit bilen Har ju fått en helt ny fin cykel av Tobbe...

• Anettan73
    Nienna skrev 2008-05-21 12:39:00 följande:
    Åh, vad jag får ont i magen nu när det närmar sig slutet på månaden. Trots att vi slipper amortera på lånen så kommer vi att ha det jätteknapert. Som tur är ordnade det sig ju med elräkningen så vi slipper betala den denna månad eftersom vi betalat för mycket tidigare, annars hade det varit 4000:- till. Vi får ju båda tillbaka på skatten, men hur kul är det att behöva använda de pengarna till räkningar och att leva på, man vill ju göra något kul med dem.Sen har jag just nu ingen aning om hur mycket pengar nån av oss får då jag jobbat på två olika ställen plus att jag vabbat och sambon har tagit ut FP. FK är ju så sega också, vet inte om vi hinner få pengarna från dem i tid till räkningarna...
    Ja det är aldrig kul när det är knapert...
    Kommer vi med ha det denna månaden.
  • Pumpkin
    Nienna: Usch, det är inte roligt att inte veta!
  • GME76   080802

Nienna, jag tycker FK är skitsnabba med VAB-pengarna så länge det inte är ngt special med dem. Sist jag vabbade så anmälde jag en dag för sent plus ändrade min årsinkomst. När jag väntar 2 veckor och inget hänt så ringde jag för att kolla att allt var ok och då tog vi det snabbt på telefon och utbetalning 2 dgr senare. Så ringer man slipper man hamna längst ner i högen .
    Vi har haft superknapra månader det här året men äntligen rättar det till sig nu. Blev så jäkla störd på Fortum. Förra året satte dom på dosor på alla elskåpen på husen här för att det skulle bli automatisk avläsning. Vi blev rätt paffa när vi fick en räkning på DUBBELT så mkt som vanligt i mars. Då visade det sig att dosorna inte togs i bruk förrän i år så det hade bara varit uppskattad förbrukning förra året. Satan va less man blir. Skönt att vi får tillbaka ca 20 000:- på skatten. Allt går till bröllopet . Spara vi?? Glöm det...

• Nienna

GME - Ja, jag tänkte att jag skulle ringa. Har också ändrat min årsinkomst och arbetsgivare.

Precis så var det för oss med elen också, vi trodde att det skulle vara automatisk avläsning, men när vi började kolla var det ju helt galet! Vi fick en räkning på ca 4000:- nu, men vi har betalat alldeles för mycket så vi slipper helt betala nåt denna månad!

Vi har det ju jätteknapert nu iom att jag precis slutat plugga fast vi hade räknat med att jag skulle ha CSN + extrajobb tom juni, så april och maj är inga roliga månader. Förhoppningsvis blir det bättre från juni och framåt.

• GME76   080802

Ja det får vi hoppas. Är så himla jobbigt med dåliga tider. Speciellt när det blir fint väder och man vill hitta på en massa kul saker. Och barnen slutar ju inte direkt växa och äta för det

• sommarbrud 080802

Nu har jag kommit hem från vårdcentralen. Liam var lika duktig idag. Han har öroninflamation i sitt vänstra öra. De var de som hade läckt ut igår.. Idag har de runnit en massa från örat,och det var tydligern bara bra. Han har ätit och druckit idag,massor. Varit en jätte duktig kille. Febern har gått ner. Så känns jätte skönt att han är påväg nu iaf. På måndag fick han gå till dagis igen. måndag morgon var sista gången föe pencelinet. Han skulle tydligen ta de 15ggr,men början alldeles nyss. Så nu får vi hoppas att de hjälper och att han blir helt frisk. Lilla gubben då. Så nu känner jag mig tryggare och mer framåt. Behöver inte vara orolig längre. Ska tillbaka om 3mån igen,en kontroll för att kolla att trummhinnan läkt som den ska.
    Tack för att ni lyssnat tjejer!

• Anettan73

Ingekul med öroninflamation. Thea hade det från att hon var 2 veckor gammal. Blev opererad 2 ggr sista operationen satte dom i rör... Vet inte hur många kurer hon gått på...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.