• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

det går lite bättre m dietandet nu. Har kommit in i tänket igen, men är inte alls så hård som förra gången.

Kanske är det bra?

Jag kör nutrilett och cambridge kombinerat alla mål utom middagen, då jag äter med övriga familjen men försöker tänka på hur mkt ajg äter osv...

undviker socker helt...

• Pumpkin
    Anja: Ska han ha kavajen knäppt på dagen då? Det ska inte Lasse, så då syns ju västen och plastrongen.

Det är nog bra att inte vara för hård
  • Anja 19 juli 2008

Pumpkin

kanske inte efter vigseln, men på vigseln har man den ju knäppt annars ser det väl slarvigt ut, eller? Ska inte Lasse ha den knäppt på vigseln?

Har lasse tre eller två knappar?

• Pumpkin

Vad jag fått lära mig så ska inte frockcoaten vara knäppt, nånsin.

• Nienna

God morgon! Idag skiner solen, fast det ser lite mulet ut söderöver.

Pumpkin - Jag har också reagerat över sydsvenskarnas -len, eller ännu värre -elen (nyckelen). Måste erkänna att jag inte är så förtjust i Skånskan, men samtidigt tycker jag att det är jätteroligt med dialekter, hur roligt hade det varit om alla pratat "rikssvenska" liksom... Och rikssvenska förresten, de som påstår att de pratar det kan ju inte ens säga ä och ö. Fast det är det inte många som kan, här uppe är det ju många som säger u istället för ö, t.ex. Ustersund, jag blir tokig!

• Pumpkin
    Nienna: Annars är ju U istället för Ö väldigt vanligt i Pitetrakten - murkt (mörkt), Ustersund (Östersund), uvrigt (övrigt). Det blir jag också GALEN på!
  • Anettan73

Ser bra ut anja...

Slöjan e jätte fin...

hoppat av stepmaskinen ett tag nu.. Får lite ont i mina skadade knä... Ja ja ja ja... Jag bara kvider, ont hit o ont dit.

kommer gå in med min rullator i kyrkan och inte Tobbe ,-)

• Anja 19 juli 2008

Jag är väldigt förtjust i värmländska, gotländska och skånska. De andra dialekterna i Sverige har jag inte så mkt åsikter om. Finns nog ingen jag tycker är direkt ful mer än den där gräsliga stockholmskan med såna där extrema iiiii. Typ som man pratar på Lidingö (tror jag det är).

Skånska är nog nåt av det vackraste och mysigaste jag vet, även att jag inte är härifrån. Det tyckte jag redan innan vi flyttade hit.

Är så olika vad man gillar.

• Anja 19 juli 2008

Nu menar jag INTE malmöitiska när jag säger skånska, och INTE sån där bonnaskånska. Utan när jag säger skånska så menar jag Lundensiska

• Nienna

Pumpkin - Ja, men så säger de ju här också. Nåt jag blir helt tokig på är när de säger jumpa, det heter inte så! Ska man förkorta gymnastik förkortar man det väl jympa!? Det heter inte gumnastik!

Sen är ju Medelpaddorna ganska roliga med sina lååånga ö:n, "Ska vi dricka öööl i Stöööde, de låter lite som när man säger "ööh"

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.