• Pumpkin

Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 10!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är det snart sommar brudar, om ett halvår är vi alla fruar Förvånad Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLundvigifteross.weddingannouncer.com

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080719 Niennabrollopsplanering.blogspot.com
    080719 Fröken Planera
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 sommarbrud 080802steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebris hedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080809 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080809 KKC
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillan
    home.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2664811.html

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.
  • Nienna

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 10:43:15 följande:

Niennahmmm jag tror att vi i Sverige överhuvudtaget är urusla på att använda de och dem rätt. Tror inte att det spelar någon roll var man är ifrån. Jag tror inte att det är dialektalt faktiskt.
    Nä, visst är det så. Men på alla forum jag hängt på genom åren så är det oftast folk från en viss landsända som använder de och dem fel.

Jag skyller i alla fall allt på skolan, de har blivit för slappa, det behövs mer disciplin. Nuförtiden har ju ungarna ingen respekt för lärarna, det är stökigt på lektionerna och de lär sig inte lika mycket som förut. Jag jämför bara med när jag gick i skolan, vi skulle aldrig vågat skolka eller kalla lärarna för de saker de blir kallade av elever idag... Skrämmande!
  • Anja 19 juli 2008

Mmmm man har helt tagit ifrån lärarna deras "pondus". De kan ju inte göra ett skit idag.

Menar inte att de ska få prygla barnen, absolut inte, men de kan ju för f..n inte ens ge dem kvarsittning eller ta ifrån dem deras mobiltelefoner.

Det är ju så man tar sig för pannan.

Sånt där går ju tyvärr i vågor... Just nu HAR barn ingen respekt för vuxna. Tror det är allt det där ÖVERPSYKOLOGISERANDET i barnuppfostran. Allt ska vara så jä..la pedagogiskt och barnet tjänar inget på det. Ibland krävs det en fast hand och att man är RIKTIGT tydlig för att de ska förstå hur man uppför sig.

Det märker jag ju på jobbet inte minst!

• Anja 19 juli 2008

Klart man ska vara pedagogisk, missförstå mig inte... Men det kan inte gå för långt. Ibland måste man få RYTA till.

• Anja 19 juli 2008

För visst har det nästan blivit så i samhället att föräldar inte ens vågar säga till sina barn på skarpen INFÖR folk, offentligt, som tex om de uppför sig illa i affären osv, för att de är rädda att folk ska tänka dåliga saker om dem.

Shit jag känner ju det själv även om jag SKITER totalt i det. Jag läxar upp mina ungar om de gör nåt dumt, oavsett var vi är. En gång var det t.om en kvinna som sa till mig att inte skälla på det "stackars" barnet, eeehhh... Det stackars barnet hade gjort något jä..ligt otillåtet! Jag blev faktiskt så arg att jag sa till henne att sköta sitt eget så tar jag hand om mina barn.

• Nienna

Nä, precis. Det ska inte bli som på 50-talet med smäll på fingrarna och sitta i skamvrån, men nånting måste de ju göra.

Jag är glad att mina barn går på en så liten skola, lärarna har större koll och kan agera snabbare om det händer något. Det var rätt stökigt i början av terminen och då kallade de genast till föräldramöte och vi bestämde tillsammans några olika åtgärder, sen fick barnen skriva på ett kontrakt och om de kan hålla det och sköta sig ska de få en belöning i slutet av skolåret.

Det kan jag iofs tycka är dumt, det ska inte behövas belöningar för att barnen ska sköta sig, men om det inte funkar på nåt annat sätt så... Det är ingen "stor" belöning heller, barnen fick välja själva och Ellas klass (F-3) ville komma hem till fröken och hoppa i höet och kolla på kossorna.

• Nienna

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-05-21 10:56:00 följande:

För visst har det nästan blivit så i samhället att föräldar inte ens vågar säga till sina barn på skarpen INFÖR folk, offentligt, som tex om de uppför sig illa i affären osv, för att de är rädda att folk ska tänka dåliga saker om dem.Shit jag känner ju det själv även om jag SKITER totalt i det. Jag läxar upp mina ungar om de gör nåt dumt, oavsett var vi är. En gång var det t.om en kvinna som sa till mig att inte skälla på det "stackars" barnet, eeehhh... Det stackars barnet hade gjort något jä..ligt otillåtet! Jag blev faktiskt så arg att jag sa till henne att sköta sitt eget så tar jag hand om mina barn.
    Men precis! Man känner sig som en bov när man säger till barnen, men samtidigt, skulle man låta dem härja som de vill så skulle ju folk titta snett pga av det!
  • Anettan73

ja var ute på Youtube.. Kollar in vals

• Anja 19 juli 2008

Mmm, jag är oxå skitglad att mina barn går på en så liten, mysig skola. Dagiset är i ena änden av ett jättestort enplanshus (som är en massa hus egentligen som förbinds med en lång inglasad korridor ) och i andra änden är klassrummen. Det finns klass 0 till 5 på skolan och klasserna är relativt små.

Nu har de tyvärr skurit ner, såklart, på skolan, så i Emils klass försvann en utav tre pedagoger, vilket är jättetråkigt, för det har varit mkt problem i Emils klass pga ett visst antal barn som behöver extra resurser men som ej kunnat få det. Det ena barnet flyttade och det andra barnet har nu en assistent så nu är det superbra i klassen igen. Sånt är så viktigt.

Men att resurserna är a och o är så hemskt för man känner sig HELT utlämnad till politiker man inte alls kan lita på känner jag.

• Pumpkin

Åh vad irriterad jag blir på människor som inte kan läsa annonsen klart innan de kontaktar en!

• Anja 19 juli 2008

Nähä, nu ska jag iväg... måste ju ta bussen om 20 minuter ohc jag är inte tvättad, köket är inte röjt och jag har inte ens klätt på mig hehe

Hej så länge...

Svar på tråden Snart fruar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.